Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan har arbejdsgivere det med iværksættere?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Dec 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man har en virksomhed som man måske driver i fritiden, 
i håb om at det en dag kan genere nok omsætning til at man
kan ansætte sig selv fuldtid, men man samtidigt har brug for
et normalt fuldtidsjob for at overleve de daglige strabadser og
udgifter, er det så godt eller dumt at fortælle en ny arbejdsgiver 
om ens virksomhed og drømme som iværksætter?

Hvad er dine erfaring?
Og hvad ville du som arbejdsgiver selv sige om en person som
skal arbejde for dig, men driver egen virksomhed ved siden af.

Er det noget jeg skal ignorere til mine samtaler med arbejdsgiver,
eller skal jeg ligefrem stolt fortælle om det. 

Fra Århus n
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 165
Fra  TheCocktailCompany Skrevet kl. 10:37

Der er nok flere issues i det..

Der er enkelte jobs hvor du får en kontrakt hvori du ikke må arbejde ved siden af, ved bla. pricewaterhousecoopers har en sådan (der var jeg ansat tidligere)

Men det handler også om om det konflikter med dit arbejde, både med tiden på arbejde og også med kunder og prudukter..
De fleste virksomheder har ikke noget imod at man har en bi indkomst. men du skal nok ikke sige "jeg er skredet når jeg tjener 50 klik om måneden"så ser de dig nok ikke som specielt loyal.

Cocktailcatering og bartenderudlejning i højeste kvalitet - www.thecocktailcompany.dk
lej en bartender hos The Cocktail Company

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 10:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Vi ville gerne vide det. Er det en direkte konkurrerende virksomhed, skulle du dog nok ikke forvente at få jobbet :o)

Men er det ikke en konkurrent ville vi sandsynligvis kunne finde noget tid til løbende at hjælpe dig videre med dit projekt, komme med feedback, ideer osv. Ikke fordi vi ville have travlt med at bruge tid på at oplære dig, og så sende dig hurtigt videre. Men fordi vi ved at vi kun har medarbejdere på lånt tid, og er man "inde" hos os, vil vi også gerne sikre at man kommer sikkert videre når tiden er inde. Men grunden til det er naturligvis også lidt mere egoistisk. Det kunne jo være at vi også kunne lære noget af dig.

Men vi er nok meget atypiske, og jeg tror at det vil være et stort minus de fleste steder. Så jeg ville nok ikke fortælle noget selv.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 6. Jan 12
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 10:52

Personligt siger jeg gerne at jeg er ved at starte virksomhed og hvad den virksomhed indebære. Jeg ville jo ikke søge et job, hvis jeg ikke var interesseret i jobbet, og slet ikke hos en konkurrent. Hvis jeg søgte job, og stod i min situation med at starte virksomhed, og meget planlægning og udførelse, og skulle søge job ved siden af. Så ville jeg informere dem om at jeg er ved at starte min egen virksomhed, men at det ikke vil gå ud over dem eller mine arbejdes tider, da jeg ville prioritere at overleve frem for at dø i håb om succes med min egen virksomhed.

Tror det er lidt bredt om du skal sige det, men omvendt, ville det være et klogt træt (måske) at sige at du har gang i at starte en virksomhed, med formålet at ..., men det vil ikke skade dine arbejdes tider eller din motivation, fordi du søger jobbet af den og den grund.

så kan du risikere nogle siger nej, fordi de ikke stoler på dit projekt, og dette behøver ikke have noget med dig som person at gøre. Nogle andre siger tydeligvist ja, for at kan manipulere sig ind og få noget feedback fra din virksomhed, mens 3 acceptere dit valg, lader dig på et arbejde, så du kan få inkomsten mens du ikke selv er i stand til at tjene lønnen til at "brødføde" sig selv for,

Dog syntes jeg, at du skal tage dig til ordsproget "øje for øje", hvis en dag de kommer og spørger dig om hjælp, eller andet. Så "skylder" du en tjeneste væk, og hvis de ikke kommer, så hav den alligevel i sinde, hvis en dag der kommer en og spørger dig om hjælp, som iværksætter.

Undskyld romanen, men syntes dette var et godt emne at starte, og ville gerne give et inblik i min måde at se det på.

//Alex Westergaard

Jeg er ikke jurist, advokat eller revisor!

Jeg modtager gerne karakter :)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)