Personligt siger jeg gerne at jeg er ved at starte virksomhed og hvad den virksomhed indebære. Jeg ville jo ikke søge et job, hvis jeg ikke var interesseret i jobbet, og slet ikke hos en konkurrent. Hvis jeg søgte job, og stod i min situation med at starte virksomhed, og meget planlægning og udførelse, og skulle søge job ved siden af. Så ville jeg informere dem om at jeg er ved at starte min egen virksomhed, men at det ikke vil gå ud over dem eller mine arbejdes tider, da jeg ville prioritere at overleve frem for at dø i håb om succes med min egen virksomhed.
Tror det er lidt bredt om du skal sige det, men omvendt, ville det være et klogt træt (måske) at sige at du har gang i at starte en virksomhed, med formålet at ..., men det vil ikke skade dine arbejdes tider eller din motivation, fordi du søger jobbet af den og den grund.
så kan du risikere nogle siger nej, fordi de ikke stoler på dit projekt, og dette behøver ikke have noget med dig som person at gøre. Nogle andre siger tydeligvist ja, for at kan manipulere sig ind og få noget feedback fra din virksomhed, mens 3 acceptere dit valg, lader dig på et arbejde, så du kan få inkomsten mens du ikke selv er i stand til at tjene lønnen til at "brødføde" sig selv for,
Dog syntes jeg, at du skal tage dig til ordsproget "øje for øje", hvis en dag de kommer og spørger dig om hjælp, eller andet. Så "skylder" du en tjeneste væk, og hvis de ikke kommer, så hav den alligevel i sinde, hvis en dag der kommer en og spørger dig om hjælp, som iværksætter.
Undskyld romanen, men syntes dette var et godt emne at starte, og ville gerne give et inblik i min måde at se det på.
//Alex Westergaard