Jeg overvejer derfor kraftigt at købe en bil i Tyskland for at kunne bruge denne som firmabil, og derved undgå at betale reg. afgift til Danmark, idet det meste af mit kørsel vil komme til at foregå i disse lande. Mine spørgsmål er: Hvis jeg 1. juli 2007 finder en bil som er fra dec. 2004 i Tyskland vil jeg så kun blive beskattet af 75 % af nyværdien (dansk nyværdi) ? Kan jeg få bilen på danske plader selv om den er købt i Tyskland ? Hvad sker der når jeg vil sælge bilen igen efter 2 år ? Macdee |
Firmabil købt i Tyskland
- 1
Du kan læse mere om import her: http://bilimport.tkrath.dk/ Beskatningsspørgsmålet kender jeg ikke til. |
Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.
Som reglerne er, skal man opfylde mindst ét af to kriterier for at slippe for registreringsafgiften: 1. Bilen er mindre end 183 dage om året i Danmark og/eller 2. Bilen kører flere kilometer "erhvervsmæssigt" i udlandet om året end samlet set i Danmark i løbet af et år. Macdee |
vedr det ovenstående indlæg: Jeg tænker på at starte en lille virksomhed i tyskland og dernæst køre rundt i en tysk bil med tyske plader, da jeg synes afgiften er alt for høj herhjemme.
Kender du reglerne mht kørsel af tysk bil her i dk?
er det stadig den samme som du nævnte i linket. Ved du hvordan jeg kan oprette et firma i tyskland og kender du nogen man evt kan lægge sin privat adresse hos?
tak for hjælpen Nicki |
Det er korrekt som det bliver oplyst ovenfor vedr. kørsel i tyske biler i Tyskland og til dels Danmark. Bemærk her at kørsel mellem boligen i DK og arbejdet i Tyskland betragtes som tysk kørsel. Til gengæld skal man være opmærksom på at det at man kører på tyske plader ikke giver nogen rabat i forhold til den danske fri bil beskatning som du vil få hvis du bor i DK og arbejder i Tyskland (med nedslag for skat betalt i Tyskland). Her er der dog den særlige undtagelse at hvis du som selvstændig kun udfører arbejde i Tyskland for en virksomhed registreret i Tyskland skal du socialsikres i Tyskland (og betale tyske afgifter). Her er der en bestemmelse i de danske overenskomster med Tyskland og Norden som gør at du reelt ikke betaler skat i DK, men det kræver at du stort set ikke løfter en finger i DK: Herudover er det en god ide at kontakte Den sociale Sikringsstyrelse inden du gør noget. |
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann
til skattekonsulenterne: Hvordan kan man oprette et firma i tyskland. Den billigste form. Hvor skal man henvende sig? |
Hmmm. Du kan prøve Dantax hvis vi taler om en revisor men ellers er det at registrere firmaet på en adresse i Tyskland og en henvendelse til de tyske myndigheder. |
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann