Jeg er jo ved at arbejde på et større projekt. Det tager noget længere tid en jeg forudså for en måned siden. Men er i gang med at tænke på markedsføringen. Jeg kan godt afsløre, at det er et community for folk under uddannelse uden at afslører, hvad det indebærer. Jeg kan dog sige, at det er noget, som jeg har en fornemmelse af, virkelig mangler på markedet af sociale netværks nu. Men igen, jeg starter forsigtigt ud. Det bliver simpelt i starten, og hvis brugerne kan lide det, så er der forhåbentlig mulighed for at gøre det større. Sådan startede mange store sociale medier jo også i sin tid. Men tilbage til min markedsføring. Jeg har ikke råd til at bruge penge på markedsføring. Det er jo også ufatteligt dyrt i dag. Derfor er min plan, at tage kontakt til en masse uddannelsesinstitutioner i hele verden. Jeg kender nemlig fra min egen skole af, at hvis nogen virksomheder har noget interessant at fortælle de studerende, at så skriver de til skolens administration, og så ligger skolen det ud på skolens intranet. På den måde er der jo mange tusinde af studerende, som bliver gjort opmærksom. Jeg synes personligt, at det er en rigtig god markedsføring af mit projekt, da jeg jo lige præcis rammer min målgruppe. Planen er jo så, at sende mit link til mit community samt en lille appetitvækker af en tekst, som skal sælge min ide. Teksten skal dog være kort, og hurtig at læse, så interessen ikke falder. I øjeblikket er jeg ved at finde frem til emails til uddannelsesinstitutionernes administration lige fra skoler her i Danmark til Japan, Kina, Frankrig, England, USA osv. Jo flere skoler, som vil ligge mit link ud på deres intranet, jo flere studerende kan se det, og måske blive interesseret. På denne måde får jeg meget hurtigt gjort rigtig mange mennesker opmærksomme på mit community. Så ved de i hvert fald, at det eksistere. Men hvad synes I om min markedsføring? Det var i hver fald en ide, jeg fik, da jeg tit læser på min egen skoles intranet om virksomheder, der har noget nyt og interessant til de studerende. For at videreudvikle det yderligere, vil jeg samtidigt låne et godt videokamera fra min skole, og lave en video, hvor jeg fortæller om ideen, og hvor folk kan komme med forslag til, hvad de gerne så af nye tiltag eller forbedringer. Jeg ved fra min egen erfaring og mine medstuderenes, at spørgeskemaer er noget man tit springer over. Det er der ikke ret mange som gider. Derfor tænkte jeg, at hvis de så havde noget at se på i stedet for. Derfor vil jeg, når jeg sender linket ud til uddannelsesinstitutionerne gøre opmærksom på min video på youtube, hvor de kan kommentere eller skrive i gæstebogen på min youtube profil. Hvad synes I om sådan et tiltag? |
du skal bede om lov før må sende mail ellers er det noget du kan opnå bøde ved
vær aktive overalt er det bedste
det er en god ide med vidoer på siden det elsker folk og de elsker og linke til videoer vis de er gode