Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor har banken sagt "Nej!" til din idé?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 07:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg interesserer mig enormt meget for iværksætteri, og har tidligere arbejdet som bankmand.

Jeg vil gerne skrive nogle blogindlæg om bankernes afslag til gode idéer, og vil i den forbindelse gerne høre jeres historier. Fortæl kort om din idé, dit finansieringsbehov og selvfølgelig afslaget fra banken.

Vil du ikke have historien her på Amino.dk, er du velkommen til at sende en PM.

Håber du vil bidrage.

De bedste hilsner
Kim 

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de mange private beskeder.

...og til jer andre; der er stadig plads til flere historier i Amino-indbakken ;)

Tilmeldt 24. Aug 09
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 08:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim

Jeg ved ikke om du kan bruge mit indlæg.

Har et handelsfirma, der er 8 år gammelt. Fra starten og frem til sommer 2011, har jeg desværre satset på de forkert heste. (Læs revisorer og eksterne bogholdere). Har kostet mig RIGTIG MANGE PENGE!!.

Min kassekredit udløb i maj 2010 og skulle forlænges, men papirerne lå i skuffen frem til august 2011. Det vil sige, at jeg har betalt overtræksrenter i 15 måneder!!!!.

I august 2011 blev jeg indkaldt til møde, da jeg var nødt til at lave konto et andet sted, da kassekreditten blev trukket +20.000 hvert kvartal!. Jeg kunne nu fremlægge, at vi tjener penge og at fra en negativ egenkapital på ca. 800.000, kan jeg pr. 300612 nok ramme "0". Skal lige huske, at den nye bankkonto er uden trækningsret. Kun ind og ud.
Det første halve år er vi langt over budget!! både salg og DB!!.

Pr. 010112 har jeg startet et nyt firma, der ikke skal have kassekredit også kun ind og ud. Dette faldt den første bank for ører og man spurgte, hvad jeg skal låne til dette: "Ingenting". Jeg skal bare komme med udskrift fra CVR, så skal de naturligvis lave en konto mere. - Men det bliver der ikke noget af, jeg splitter det op. Jeg laver nu et holding og et nyt driftsselskab og flytter det eksisterende under også.

Nogle banker fatter ikke en forretning, det har jeg også nævnt i en tilstand af vrede, over at være overtakseret i renter. Disse har jeg forlangt, at få tilbage. Samtidig har jeg spurgt om mulighederne for at få en erhvervsrådgiver indover. "Jeg er begge dele", var svaret. Jeg tænker bare TAK SKAL DU HAVE.



Side 1 ud af 1 (3 indlæg)