Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ullum, alles ist vorbei, alles ist vorbei

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Hehe! Ja, du siger tingene som de er, Thorborg - og kan da kun give ret dig, for så vidt hvad angår den generelle vælger-sammensætning i DF regi; de få jeg kender, som vedkender, at de stemmer DF er - ikke helt landsbytosser - men har ganske vidst et meget forenklet eller som du siger, indskrænket, syn på verden omkring sig.

Omvendt så bliver vi jo også nødt til at have landsbytosser og "mentalt indskrænket" personligheder i blandt os, der råber op - og kommer med - i vore ører - helt vanvittige udtalelser - så vi bliver mindet om at verden omkring os bliver anskuet fra alle mulige vinkler.

Nu ved jeg at et "vidst familiemedlem" ikke læser med på Amino, så derfor kan jeg berette en sjov samtale, jeg overværede for et par år siden: Familiemedlemmet, en dame på knap 70 år - bosiddende i min fødeby, en lille bette by i det nordvendsysselske - og som sjældent kommer længere væk end Hjørring - var så fortørnet over de mange indvandrere vi nu havde i Danmark. Hun gav en dame i selskabet ret i, at det var ganske forfærdeligt, de var farlige, de lavede ballade (og alle de andre generelle ting vi nu har tendens til at kaste i spil i bette Danmark) - trumfen satte hun på, da hun så bemærkede, at man jo næsten ikke kunne gå på gaden uden at man jo risikerede liv og lemmer.

Så var det lige jeg måtte bryde ind og minde hende om, at hun boede 3 km fra nærmeste by - og i Hjørrings gader skal man være mere end almindeligt uheldig hvis man render ind i ballademager af anden etnisk herkomst.

Se - det er sådan nogle let påvirkelige personer, som DF trækker stemmer hjem på - sammensætningen af selve partier vil jeg nok ikke ligefrem sige udelukkende er landsbytosser... er ret sikker på, at der blandt DF politikerne er nogle ganske intelligente hoveder - som blot delvist deler en generel holdning i samfundet og dermed finder grobund for deres fremmarch i netop den del af befolkningen, som nok ikke ret tit ser en neger, kralimut, perker, pingeling - og hvad vi nu ellers bruger af "kælenavne" for etniske grupper i Danmark.

Dem de ser, er i Nyhederne; med andre ord, ballademagerne - de ser ikke pizzamanden i Frederikshavn eller pingelingen med hele familien under samme tag der morgen-til-aften steger indbagte rejer i den lokale kinesergrill.

Det er jo lidt den samme taktik som visse Socialdemokratiske politikere gør brug af: "Vi skal alle dele, være solidariske og bla-bla-bla!" - men de glemmer det aspekt ,at de taler "arbejdernes" sag, men selv er akademikere - og er gået fra skole til at læse og næsten direkte ind i folketinget. Med andre ord de finder grobund for deres egen vindings skyld i en del af befolkningen, som de sikkert ikke rigtig kan identificere sig med alligevel. Tell me why!

Så kan man jo ligeså godt bekende kulør - og træde sine egnes erindrer; desværre er bare ikke ret mange iværksættere og erhvervsdrivende i det politiske; de har jo ikke tid til at sidde der og blomstrer.

Det starter jo helt på lokalt plan: Tjek sammensætningen af byrådet... langt overvejende del er lærer; de kan få fri på alle tider af dagen for at pleje møder m.m. - af samme grund er det ikke den lokale tømrermester der sidder i byrådet - han kan ganske enkelt ikke bare smide hammer og lodstok kl. 10 om formiddagen for at sidde og kævle den halve dag om et eller andet grundlæggende meningsløst - i forhold til hans præferencer.

MVH 

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Indlæg ialt: 446
Skrevet kl. 15:06
Det er rart at høre at, der stadig er dansker der tager afstand fra DF og deres ideologi.

Jeg er rystet over, at man bliver ved med at finde på 117 undskyldninger  for at man kan tillade at sige alt, når folk bare ikke er etniske danske.

Specielt i de her dage, tænker jeg på mine bedsteforældre (alle er gået bort), på mine forældres opvækst og på da min davidstjerne røg af.

Det er sørgeligt at vi ikke er blevet klogere og at der ikke er flere, der melder klart fra, for denne retorik.

Men som sagt er det for mig fantastisk at der bliver meldt fra her :-)

Henrik - 3 står inde for at der blev Heilet. Resten af selskabet for sangen

Anne Fogel - smykker med mod
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:27
> Folk der fortæller mig at de stemmer på dem, er folk jeg ganske enkelt ikke kunne finde på at bruge 2 min på nogensinde og det uanset hvor meget forretning de kunne give mig...

Jeg bliver i godt humør hver gang der er nogle der melder så klar fra overfor DF. Jeg ville ønske at der var flere af de vælgere der har stemt på de øvrige regeringspartier som meldte lige så klart ud. Jeg tror der er rigtig mange gode borgerlige vælgere rundt omkring som sidder med en rigtig grim smag i munden over den indflydelse DF har fået på regeringen.

I forhold til ham Morten er hans første store og helt utilgivelige brøler jo at han drikker sig så hamrende fuld på et offentligt sted at han, ifølge eget udsagn, stort set intet kan huske. Lallende blackout. Sådan kan landets ledere bare ikke opføre sig. Men være bliver det så fordi der åbenlyst ligger nogle virkelig modbydelige tendenser gemt i ham, som kommer frem ved sådanne branderter.

Når man til dagligt flørter med fremmedhad er det hverken smart eller morsomt at have Hitler og nazisme på sit underholdsnings-repeoire. Det ville heller ikke være morsomt hvis han kom til fastalavnsfest i Ku Klux Klan kostume. Det er så rigeligt slemt det han siger i ædru tilstand.

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 17:27
Dato: 05-05-2007 15:26:42 Forfatter: Mikkel deMib
> Folk der fortæller mig at de stemmer på dem, er folk jeg ganske enkelt ikke kunne finde på at bruge 2 min på nogensinde og det uanset hvor meget forretning de kunne give mig...

Jeg bliver i godt humør hver gang der er nogle der melder så klar fra overfor DF. Jeg ville ønske at der var flere af de vælgere der har stemt på de øvrige regeringspartier som meldte lige så klart ud. Jeg tror der er rigtig mange gode borgerlige vælgere rundt omkring som sidder med en rigtig grim smag i munden over den indflydelse DF har fået på regeringen.

og jeg bliver i dårligt humør at konstatere at der er tilsyneladende ved at komme amerikanske tilstande herhjemme, hvor man bevidst går efter manden og ikke bolden.. det her handler jo ikke om hvorvidt han har heilet eller ej,men  mere hans tilhørsforhold til DF, faktum er der ikke er nogen sag overhovedet og at BT har kvajet eftertrykkeligt

Hvis vi skulle følge jeres retorik strengt, ville det betyde at den del af venstrefløjen der afsynger "Internationale" med en løftet højre knytnæve, osse hylder Stalin og hans forbrydelser imod menneskeheden

Der bliver trængsel på BT''s forside hvis vi skulle have alle med ud fra det kriterium! ;-)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:35
> faktum er der ikke er nogen sag overhovedet og at BT har kvajet eftertrykkeligt

Nej, det er på ingen måde fakta. Fakta er, at BT har 3 vidner på lige præcis det som de har skrevet, og ser frem til en eventuel retssag. Morten har fortsat endnu ikke bedt om en berettigelse, hvilket ellers normalt er det første man gør - og en retssag er der foreløbigt heller ingen spor af. Hvis BT ikke kan bevise deres påstande i retten taber de, men det tror jeg ikke de gør. Omend jeg ikke normalt bryder mig meget om BT er de ret gode til lige den her slags grænsetilfælde.

Så, hvis din påstand skal holde vand skal Morten skynde sig at anlægge den sag, for den bliver jo let at vinde. Men taber han, står han måske endnu dårligere end i dag .. måske er det derfor han ikke har gjort alvor af truslerne endnu :)
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 17:45
Dato: 05-05-2007 17:34:38 Forfatter: Mikkel deMib > f
Så, hvis din påstand skal holde vand skal Morten skynde sig at anlægge den sag, for den bliver jo let at vinde. Men taber han, står han måske endnu dårligere end i dag .. måske er det derfor han ikke har gjort alvor af truslerne endnu :)

Nu skal det jo retfærdigvis siges at Morten jo har erkendt at han gjorde de ting som BT beskriver - men at årsagen til de ting han gjorde - er mere "uskyldige" end det der blæses op i medierne. Morten er ung - er nået langt i hans korte tid i dansk politik - og han var ude i en 100 hestes brandert - en kombination som gør at hans filter ikke helt fungerede netop den aften.

Morten kan da heile alt det han vil i private sammenhænge - misforstå mig ikke, men han er valgt til at varetage DF´s vælgers holdninger på landspolitisk plan - og så længe han gør det og ikke iøvrigt er nazist eller sympatisere med nazisme - så er det vel hans sag at han i privat sammenhæng forklarer en anden der heiler at han altså heilede med den forkerte arm....!

Tror ikke Morten vælger at gøre noget i forhold til BT - han rider snarere stormen af - og så er han tilbage i vante gænge om ikke så længe. Hans brandert er jo en blandt mange branderter hvor vore politikere viser private sider af dem selv, som ikke helt harmonere med deres officielle billede.

Dem skal vi nok få set nogle flere af ;-)

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Indlæg ialt: 446
Skrevet kl. 18:20
Der er mange der tænker på 2. verdenskrig som noget der er langt væk. Det er det ikke for mig.

Jeg havde et familie medlem der overlevede Theresenstadt og hun fik æren af:

- ikke at kunne få børn, stærkt gangbesværet, havde tics og div. andre fysiske mén - alt sammen resultater af forsøg med elektrisk stød og andre herligheder

Og de sidste måneder af hendes liv blev hun demens og genoplevede Theresenstadt.......

Så for mig - om han så heilede derhjemme, syntes jeg ikke det er ok. At han så samtidig har dom for overstrædelse af racisme § - klinger rigtig dårligt i mine ører og det gør mig absolut ikke mere tryg i det her land.

Og jeg håber snart at denne tendens, hvor så længe man bare kan enten trække udtalelser tilbage eller at undskyldninger som jeg var stiv får en ende.........

Hvis man ikke kan styre sin brandert, så er man ikke gammel nok til at drikke........

Anne Fogel - smykker med mod
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 18:36
Dato: 05-05-2007 18:20:16 Forfatter: Anne Fogel
Og jeg håber snart at denne tendens, hvor så længe man bare kan enten trække udtalelser tilbage eller at undskyldninger som jeg var stiv får en ende.........

Hvis man ikke kan styre sin brandert, så er man ikke gammel nok til at drikke........

Nu har Morten jo vedkendt hans brandert-bommert --- og taget konsekvensen, eftersom han meldte sig ud af DF - til trods for det taktisk i hans politiske karriere nok indtil videre er mere skade end gavn for ham selv.

Hvis man ikke som "ung" kan lave dumme ting - har man jo heller ikke noget erfaringsgrundlag at blive klogere på - det er jo af sine fejl man lærer - og for os der ikke har Theresenstadt eller krigen som sådan inde på livet har jo et ret så distanceret forhold til tingene.

MVH

Fra Odense
Tilmeldt 28. Jul 07
Indlæg ialt: 278
Fra  Tankefuld Skrevet kl. 20:32
Dato: 05-05-2007 07:24:48 Forfatter: Martin Thorborg Det er det gode ved Dansk Folkeparti, partiet et fyldt med landsbytosser. Der går ikke en uge uden at Søren Krarup, Mogens Camre eller en af de andre sinker viser deres sande ansigter. Det betyder at man trods alt skal være rimelig ude af balance og temmelig mentalt indskrænket for at stemme på de tumper. Folk der fortæller mig at de stemmer på dem, er folk jeg ganske enkelt ikke kunne finde på at bruge 2 min på nogensinde og det uanset hvor meget forretning de kunne give mig...

Fuldkommen enig!

Det kan dog undre, at der stadig de facto kan vindes stemmer på en ubalanceret, sensationlysten, enkeltsagsfikseret leflen for den laveste fællesnævner og alle de laveste negative følelser, der kan opdrives i det menneskelige væsen. Men man kan dog netop håbe at partiet æder sig selv op inde fra.

Mvh. Joachim

Mvh. Joachim Lykke Andersen

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)