|
Omvendt så bliver vi jo også nødt til at have landsbytosser og "mentalt indskrænket" personligheder i blandt os, der råber op - og kommer med - i vore ører - helt vanvittige udtalelser - så vi bliver mindet om at verden omkring os bliver anskuet fra alle mulige vinkler. Nu ved jeg at et "vidst familiemedlem" ikke læser med på Amino, så derfor kan jeg berette en sjov samtale, jeg overværede for et par år siden: Familiemedlemmet, en dame på knap 70 år - bosiddende i min fødeby, en lille bette by i det nordvendsysselske - og som sjældent kommer længere væk end Hjørring - var så fortørnet over de mange indvandrere vi nu havde i Danmark. Hun gav en dame i selskabet ret i, at det var ganske forfærdeligt, de var farlige, de lavede ballade (og alle de andre generelle ting vi nu har tendens til at kaste i spil i bette Danmark) - trumfen satte hun på, da hun så bemærkede, at man jo næsten ikke kunne gå på gaden uden at man jo risikerede liv og lemmer. Så var det lige jeg måtte bryde ind og minde hende om, at hun boede 3 km fra nærmeste by - og i Hjørrings gader skal man være mere end almindeligt uheldig hvis man render ind i ballademager af anden etnisk herkomst. Se - det er sådan nogle let påvirkelige personer, som DF trækker stemmer hjem på - sammensætningen af selve partier vil jeg nok ikke ligefrem sige udelukkende er landsbytosser... er ret sikker på, at der blandt DF politikerne er nogle ganske intelligente hoveder - som blot delvist deler en generel holdning i samfundet og dermed finder grobund for deres fremmarch i netop den del af befolkningen, som nok ikke ret tit ser en neger, kralimut, perker, pingeling - og hvad vi nu ellers bruger af "kælenavne" for etniske grupper i Danmark. Dem de ser, er i Nyhederne; med andre ord, ballademagerne - de ser ikke pizzamanden i Frederikshavn eller pingelingen med hele familien under samme tag der morgen-til-aften steger indbagte rejer i den lokale kinesergrill. Det er jo lidt den samme taktik som visse Socialdemokratiske politikere gør brug af: "Vi skal alle dele, være solidariske og bla-bla-bla!" - men de glemmer det aspekt ,at de taler "arbejdernes" sag, men selv er akademikere - og er gået fra skole til at læse og næsten direkte ind i folketinget. Med andre ord de finder grobund for deres egen vindings skyld i en del af befolkningen, som de sikkert ikke rigtig kan identificere sig med alligevel. Tell me why! Så kan man jo ligeså godt bekende kulør - og træde sine egnes erindrer; desværre er bare ikke ret mange iværksættere og erhvervsdrivende i det politiske; de har jo ikke tid til at sidde der og blomstrer. Det starter jo helt på lokalt plan: Tjek sammensætningen af byrådet... langt overvejende del er lærer; de kan få fri på alle tider af dagen for at pleje møder m.m. - af samme grund er det ikke den lokale tømrermester der sidder i byrådet - han kan ganske enkelt ikke bare smide hammer og lodstok kl. 10 om formiddagen for at sidde og kævle den halve dag om et eller andet grundlæggende meningsløst - i forhold til hans præferencer. MVH |
Det er rart at høre at, der stadig er dansker der tager afstand fra DF og deres ideologi.
Jeg er rystet over, at man bliver ved med at finde på 117 undskyldninger for at man kan tillade at sige alt, når folk bare ikke er etniske danske.
Specielt i de her dage, tænker jeg på mine bedsteforældre (alle er gået bort), på mine forældres opvækst og på da min davidstjerne røg af.
Det er sørgeligt at vi ikke er blevet klogere og at der ikke er flere, der melder klart fra, for denne retorik.
Men som sagt er det for mig fantastisk at der bliver meldt fra her :-)
Henrik - 3 står inde for at der blev Heilet. Resten af selskabet for sangen
Bliv gratis medlem