Fed artikel, men virkelig deprimerende læsning at virkeligheden er sådan. Som der er nogen der kommenterer så burde denne læsning være obligatorisk for f.eks. politikere.
Ja, jeg læste også artiklen og en del af kommentarerne i går. Og det er jo meget sjovt altsammen - men jo næppe den vej man går når man prissætter produkter? For at finde ud af hvad en vare skal koste, er det nødvendigt at indregne samtlige omkostninger ved produktionen. Selfølgelig kan produktion betale sig - blot man finder den rette balance!
Selfølgelig kan produktion betale sig - blot man finder den rette balance!
Hej Sus
Du har naturligvis ret, den økonomiske side af "forfatterens" forretnings ide er beskrevet ret banal og uden mange nuancer.
Jeg tror dog heller ikke det er meningen, men blot en metode til at belyse de overvejelser virksomheder kan have i forbindelse med opstart af ny produktionsfabrik. Og det nævnte er i overvejende grad grunden til at der flyttes rigtig mange arbejdspladser til udlandet (læs øst på)
Kmosen
En af fordelene ved at være rodet, er at man hele tiden gør nye, spændende opdagelser. Peter Plys, bjørn
Jeg tror dog heller ikke det er meningen, men blot en metode til at belyse de overvejelser virksomheder kan have i forbindelse med opstart af ny produktionsfabrik. Og det nævnte er i overvejende grad grunden til at der flyttes rigtig mange arbejdspladser til udlandet (læs øst på)
Jeg ved det godt. Jeg synes bare at vi bor et dejligt land, hvor filosofien er, at vi hjælper hinanden når det er nødvendigt. Det er sat i system i det vi kalder samfundet. Og det koster nogen penge. Andre lande har sikkert andre problemer f. eks korruption, dårlig infrastruktur mm. Og der findes da virksomheder der er vendt tilbage til Danmark efter en smuttur til Kina eller andre.
Jeg ved det godt. Jeg synes bare at vi bor et dejligt land, hvor filosofien er, at vi hjælper hinanden når det er nødvendigt. Det er sat i system i det vi kalder samfundet. Og det koster nogen penge. Andre lande har sikkert andre problemer f. eks korruption, dårlig infrastruktur mm. Og der findes da virksomheder der er vendt tilbage til Danmark efter en smuttur til Kina eller andre
dem der er vendt tilbage kan tælles på en´ hånd - ikke flere.. dem der er rest ud, kan ikke tælles på 2 hænder.
Realitisk set, Sus - når vi taler om at være iværksætter (for det er bl.a. det artiklen henviser til), så rammer han helt rigtig. At starte en ny produktionsvirksomhed op i Danmark er næsten utopi. OG den med korruption og dårlig infrastruktur er ikke så slem som du gør den til. Hverken i Polen, Tjekkiet eller Lithauen.
Jeg synes bare at vi bor et dejligt land, hvor filosofien er, at vi hjælper hinanden når det er nødvendigt.
Jeg tror vi er meget enige hvad det angår.
Men for at det skal være attraktivt for virksomhederne at blive i eller starte nyt op i DK. Skal vi give dem nogen omstændigheder der i nogen grad kan sammenlignes med andre lande.
Og det netop fordi det koster nogle penge at holde et samfund som vores kørende.
I dagens DK er der vel omkring 50/50 i forhold mellem personer i jobs og personer på en eller anden "statslig" indkomst. Hvis vi ikke har nogle virksomheder der giver arbejdspladser og betaler skat, er det snart slut med samfundet som vi kender den i dag.
KMosen
En af fordelene ved at være rodet, er at man hele tiden gør nye, spændende opdagelser. Peter Plys, bjørn