Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tilbuds eksempel (er det for meget eller for lidt)

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Horslunde
Tilmeldt 6. Dec 11
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et nyopstartet rengøringsfirma hvor jeg har prøvet at lave nogle tilbud på noget trappevask.

Mit tilbud:

38 trapper til 2. sal tilbudet gælder kun for trappevask og er ikke ink. md. aftørring m.m.

Min egen timeløn ligger på 200,-

produkter 60,- md.

kørsel 600,- md.

alt ialt ligger mit tilbud på 9370,- inkl. moms md.

Hvad siger folk til dette? er det for meget ell for lidt?

Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 613
Skrevet kl. 22:05

Syntes det lyder vildt meget, hvor ofte vasker du så trapperne??

Fra Horslunde
Tilmeldt 6. Dec 11
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 22:07

det sker en gang om ugen

Fra København
Tilmeldt 13. Dec 11
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 22:41
Jeg er ikke helt sikker på, at jeg forstår tilbuddet.

Kræver du 9370 om måneden for at vaske en trappe en gang om ugen? og så kun til 2. sal.

Jeg er ret sikker på, at dem, der vasker trapperne i min opgang ikke bruger mere end en halv time på det pr. gang og det er endda til 5..

Mvh

Morten
Fra Kolding
Tilmeldt 14. Oct 11
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 23:04

I dit eget eksempel vil du vaske trapper 4 gange månedligt med faste udgifter for transport og produkter for ialt 660kr. Din timepris ligger på 200kr eksl moms formoder jeg. 

Dit tilbud ligger på 9370kr inkl moms i måneden. Så hvis vi deler det op i fire koster det kunden ~2350kr for trappevask hver gang. materialer og kørsel udgør 165kr. 

Hvis din timepris er 250 (moms inklusiv) bruger du altså  8 timer og 3 kvarter (vel og mærke eksl. aftørring m.m) på at vaske ialt 38 trapper?

Så altså 14 minutter pr trappe. 

Jeg er ikke imponeret :-) 

Fra Lyngby
Tilmeldt 8. Sep 07
Indlæg ialt: 708
Fra  Tæpperens med fordele der forbedrer indeklimaet! TRY.dk Skrevet kl. 23:22

De 38 trapper ganger du med prisen du ønsker pr. Trappe (ex. 100,-) Dette beløb ganger du med 4,33 uger og har prisen pr. Måned. Dette kan kunden forholde sig til og du kan nemt afregne når nogle hjælper dig når du er syg eller holder ferie;)

Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 613
Skrevet kl. 15:03

Hvad er realistisk at tage for at vaske 1 trappe? 100 kr. er klar over du skriver eksempelvis, men det lyder da helt absurd dyrt.. selv hvis den bliver vasket 4,33 gange på en måned :) 

Fra Odense C
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 823
Fra  tersef Skrevet kl. 15:13
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Tror desværre ikke der er særligt stort marked indefor det område

Somregel gør viceværten det, for en 50er ekstra i husleje. (i blokke)

Ellers tror jeg hellere personer vil skiftes til at vaske trapper, end at betale penge for det generelt, hvis jeg boede i en opgang, ville jeg kunne tilbyde samme service for 1000kr om måneden, med en god fortjeneste.

Tilmeldt 16. Mar 10
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 15:37

Det lyder godt nok rimeligt dyrt, det kan da ikke tage så lang tid at vaske en trappe op til 2. sal. Med mindre de er meget lange.

effektiv inkasso - inkasso der virker

Fra Lyngby
Tilmeldt 8. Sep 07
Indlæg ialt: 708
Fra  Tæpperens med fordele der forbedrer indeklimaet! TRY.dk Skrevet kl. 15:37

The-shop.dk:
Hvad er realistisk at tage for at vaske 1 trappe?

Hmm...ja det var et eksempel, men bestemt ikke urealistisk. Selvfølgelig bør man som firma der tilbyder ejendomsservice, trappevask og lign. viceværtfunktioner tage i betragtning, hvor mange trapper der skal vaskes samtidig. 

De kunder der indhenter et tilbud hos mig, lægger bla. meget vægt på:

1) Faste personer der udfører jobbet. Ja det siger sig selv at det giver en ensartet og højere kvalitet end de store firmaer der enten giver dette job videre til andre (som set tidligere på måneden i TV) eller som på anden måde underbetaler deres medarbejdere, så de løber sur i arbejdet og der af denne grund er en voldsom udskiftning i arbejdsstyrken.

2) Et sundt produktvalg. Det er ikke ligemeget hvilke stoffer der er i rengøringsmidlerne, når indeklimaet gerne skulle forbedres. Herunder kræver det også erfaring i at vekselvaske korrekt hvis div. linoleumsgulve ikke skal udtørre.

3) Kan firmaet udføre en totalservice. Vi klarer ALT ude og inde.

Der kunne nævnes en lang række flere fordele ved at samarbejde med et firma udefra som man har tillid til!

Dette blot for at nævne at der er en himmel til forskel på et ordentligt firma og så at give naboens dreng en timeløn på 100,- og han så vasker 2-3 trapper i timen;)

BH

Lars

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)