Jeg får et par gange i ugen et opkald fra et nummer der hedder +1 070690
Kvinden i røret påstår, at hun er en "Lauren" fra en amerikansk virksomhed, der hedder GMI i Washington. Jeg har ikke selv fået snakket med hende endnu, men det har min assistent. Har ikke rigtig fundet ud af, hvad hun vil men jeg har ingen relationer til staten eller virksomheden.
Er der andre der modtager opkald fra denne person eller virksomhed? Når jeg regner tidsforskellen ud, så giver det ikke mening, at hun skulle ringe fra Washington om natten..
Jeg vil tale med hende ved første given lejlighed, men lige rart at vide om folk kender til det her og om der er nye typer fuskere derude, som tager kontakt via telefon fremfor mail.
Det er det nemmeste i verden at smide dem ud af røret. Måske burde man bare tage deres tid, så de ikke har succes med at få fat i næste naive tosse.
Hej Thomas.
Når du siger, at du også har fået den, mener du så det opkald jeg omtaler eller opkald fra Greentech?
Jeg kunne sagtens tale til deres ører faldte af, men jeg kunne forestille mig at de ringer men en smart internet service med flatrate måske og så bare ringer til gud og hver mand. Sammenlagt har hun nok ringet 12-14 gange i løbet af 2 uger.
Har fået en del opkald en dag, og da jeg spurgte ind til hvad hendes opkald gik ud på, da hun gerne ville have lov til at sende noget materiale, nægtede hun at oplyse om indhold. Normalt er jeg åben for at lytte, da jeg selv lever af at få kontakt med virksomheder over telefonen, ogbkunne aldrig selv finde på, at nægte at fortælle om indhold og årsag til henvendelse. Jeg oplyste, at jeg så ville lægge røret på, at herefter truede hun med, at jeg ville modtage mange opkald hver eneste dag. Og ja, jeg modtog nok 15 opkald samme dag og nogle dagen efter.
Virker da som idioti at "true" med mange opkald. Hvorfor ikke bruge tid og fokus på andre potentieller kunder, end dem som afviser tilbuddet? Ja dumme og irriterende mennesker er der ihvertfald ikke mangel på.
Vi får desværre også de opkald og har valgt at tage telefonen også lægge den til side. Efter 1 minut lægger de røret på. Så vi spilder ikke deres tid og de spilder ikke vores. Det sjove er at de ringer igen og igen, så der er svære at slippe af med. Så find en strategi så du ikke spilder din tid.
Jeg oplyste, at jeg så ville lægge røret på, at herefter truede hun med, at jeg ville modtage mange opkald hver eneste dag. Og ja, jeg modtog nok 15 opkald samme dag og nogle dagen efter.
Ved en søgning på Google fandt jeg dette linkhttp://callerr.com/001070690, og deraf fremgår det, at det et kendt nummer, der har været igang længe med denne type opkald, og som åbentbart nu også har fundet Danmark.
Der er nok ikke andet at gøre end at lade være med at tage telefonen, og så håbe, at de forsvinder igen.
Vis nummer kan fakes et amerikanskt nummer er 1-111-222-5555 En dialer kan anskaffes gratis på nettet Og billig arbejdskraft kan skaffes http://en.wikipedia.org/wiki/Boiler_room_(business)
Telefoni er billigt. Og så er det bare med at ringe og snyde virksomhederne