Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan finder man ud af hvad man brænder for?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Har du ingen hobby du kunne finde på at gå videre med og vinkle til noget business? Måske du burde begynde at notere lidt ned når du har haft sjoveste/bedst i løbet af ugen? Var det da du var ude med vennerne? Da du var ude at løbe? Feste? Noget helt andet? Det kan være din interesse ligger lige foran dig men du har helt overset den..

Håber du finder ud af det :-)

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Tilmeldt 14. Sep 07
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Morten!

Måske skulle du læse: "Find dit autentiske Jeg" skrevet af Phillip C. McGraw, ph.d. I daglig tale kaldet Dr. Phil.

Den handler om at det er dig der skal have fat i det liv som passer dig.

De bedste hilsner

Hans Peter Rebien

Sorø

Fra København
Tilmeldt 7. Jul 12
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Morten,

Jeg er 22 og har noget lignende det samme problem! Jeg søgte i dag på "Hvordan finder jeg min interesse?" og faldt over dit indlæg.
Det inspirerede mig til at lave en bruger på Amino, jeg har tit tænkt jeg ville lave en. Men jeg ved ikke hvad jeg vil, andet end at jeg ved at jeg har lyst til at være selvstændig.

Jeg har ligesom dig også gransket mig selv, og "Aggressive Rollerblading" virkede som det bedste bud. det har jeg lavet siden jeg var helt lille.
Men jeg vidste ikke hvordan og hvad jeg skulle gøre med det - hvordan kunne jeg kombinere business med det? - jeg vidste at jeg ikke kunne blive pro, så det var slet ikke en mulighed.
Jeg har ikke fundet ud af det endnu.

Lige nu er jeg på CBS hvor jeg læser Erhvervsøkonomi. Jeg forsøger med det studie at få en økonomisk forståelse inden jeg går ud og bliver selvstændig.
Men det er svært når jeg ikke ved hvad jeg vil lave, og at jeg ingen idéer har.

Nu da Aggressive-idéen er trådt i baggrunden - Jeg har ikke dyrket det i lang tid nu, er jeg virkelig begyndt at tvivle på hvad jeg vil, håber jeg finder ud af det og at du finder ud af det! det er virkelig et kedeligt sted at være.

Ved ikke om det kan hjælpe dig, at jeg er i samme situation, men du har i hvert fald hjulpet mig :) - nu er jeg jo på Amino!

Venlig Hilsen
Jakob 

Tilmeldt 16. Feb 12
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Morten og Jakob,

Prøv at være stille, så kan i måske høre svaret. Det er inden i jer. Der er bare så meget "støj" at det kan være svært at høre :)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det virker på mig, som om du har stillet et krav til dig selv om, at du SKAL vide, hvad du vil. Hvis du oplever det som diktatorisk, er det helt naturligt, at du indvendigt reagerer som Rasmus Modsat og går i baglås. Det er helt normalt.

Jimi siger det udmærket med: "...Kort sagt - du er langt fra alene. Men det er nu ret sjældent at folk tør indrømme det".

Det er en glimrende udlægning, og jeg er helt enig. Stop op og mærk efter og vær ærlig over for dig selv.

Jeg er ikke helt enig med Anne Katrine i "Vælg noget - elsk det!" for det handler igen om et krav: Du SKAL elske det, du vælger (måske mener hun det ikke sådan, men sådan læser jeg det bare). Lad det hellere komme naturligt. Men jeg er helt enig med hende i "Hvis du vælger forkert, så vælg om". Det er helt tilladt, og det er sundt at tillade sig selv at fejle. Jeg er også enig med hende i, at det er godt at handle - men igen, lad det ikke blive et diktatorisk krav. Det kan godt være nødvendigt for dig at skulle acceptere ikke-perfekte jobs, men så vedtag med dig selv, at jobbet kun er midlertidigt.

Jeg er enig med andre i, at 23 år er ingen alder, når det handler om at vide, hvad man vil. Vent til du er midt i trediverne; til den tid kan du begynde at bekymre dig om at skulle beslutte dig for en langsigtet løsning.

Jeg garanterer, at der er mange ting, du gerne vil, også at du gerne vil dem helhjertet (hvis ikke, er det fordi du ubevidst har lagt låg på). Hvis du vil, kan du gå tilbage i tiden til din barn- og ungdom og skrive en liste over det, du kunne lide at lave dengang. Børn er impulsive, fordi deres valg endnu ikke er rettet af efter andres forventninger.

 Men lad være med at presse og stresse dig selv. Du reagerer modsat på krav - hvis du er af den type.

Fra Korsør
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 443
Fra  Granly Marketing I/S Skrevet kl. 01:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Morten

Jeg sidder i præcis samme situation, og har gjort det i et par år efterhånden.. Du ved, først læse til pædagog, så på musikhøjskole, så lege 'se mig, nu skal jeg tjene millioner på affiliate på under en måned!', så læse lidt HF, så gå lidt på kokkeskole, og jeg ved snart ikke hvad. 

Folk nævner tit, at man skal spørge sig selv 'Hvad kan jeg lide at lave?'. Problemet for mange (i al fald for mig) er bare, at man enten ikke interesserer sig for noget, eller at man kun interesserer sig for noget, som aldrig vil kunne bruges i en arbejdsmæssigt sammenhæng.

Eksempelvis elsker jeg at skate. Så ville en person eksempelvis sige til mig 'Hvad så med at forhandle skateboards?' - Jo jo, men det har intet at gøre med at skate. Intet. Så kan det jo være ligegyldigt.

Så altså, den der irrationelle tomhed og ligegyldighed har jeg længe været klistret fast i, og er det stadig.

Det skal i øvrigt lige tilføjes, at jeg på ingen måde forventer, at andre mennesker skal kunne tage ansvar for, hvad JEG vil. Jeg kan ikke gøre det for andre, så hvor'n faen skulle de kunne gøre det for mig.

Ahh.. Det var rart :-). Tak, Amino - du er en dejlig psykolog fuld af pixels på en firkantet skærm. 

-Mads

Granlymarketing.dk - Webtekster til online markedsføring

Fra Århus
Tilmeldt 16. Feb 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten, 

Der er nu gået ca. 6,5 år siden du oprettede denne tråd... Er lidt nysgerrig efter at høre hvordan det er gået... Fandt du din vej..? 

/Michael 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

John . Man kan ikke snakke med sig selv. Ellers skal man en tur hos en læge.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)