Vi har nu i vores butik i nogen tid købt folks gamle mobiltelefoner fra vores butik og nu vil vi gerne udvide så folk kan sende deres telefoner til os. Så nu ville jeg lige høre. Ville i være trygge ved at sende jeres gamle mobiler til en butik, for derefter at oplyse et kontonummer i en mail så jeg kunne overføre pengene, efter at jeg havde tjecket mobilerne, eller er der nogen der kan foreslå en mere sikker måde at gøre det på. Jeg tænker umiddelbart ikke at det er så usikkert at opgive sit kontonummer, for det kan jeg vel ikke bruge til andet end at sætte penge ind på folks konto, det er jo ikke deres kortnummer m.v. Spørgsmålet er, om folk vil være usikre ved at sende en gammel telefon til en butik, de måske ikke har besøgt selv. Men det lader jo til at andre ordninger på nettet har okay success med at få folk til at sende. |
Tror ikke folk er så sikre ved det.
Kunne forestille mig at man kunne tænke ting som:
- Hvad forhindrer jer i at beholde tlf'en og påstå i aldrig har modtaget noget?
- Tænk hvis de misbruger mine konto-oplysninger (selvom du siger du ikke kan bruge det til andet end at sende penge)
- Hvem har ansvaret hvis tlf'en bliver væk under forsendelse?
Jeg selv ville nok heller ikke gøre det. Det kan sagtens være pga. manglende viden om hvordan det kan misbruges, men det hjælper jo ikke på troværdigheden at jeg selv er uvidende hehe.