Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alexa.com & Co er gået i stå.... :( hvorfor mon?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Alle,

Trafikken på mit site www.HerGece.com (tyrkisk) er stigende i aller højeste grad. I følge statistikken fra et eksternt reklamebureau (der skal sælge vores annoncer) er april lukket med 120.000 unikke besøgende og ca. 2,4 mill. sidevisninger. MEN... der er en ting jeg undrer mig over...

Indtil for 2 måneder siden kunne vi følge vores udvikling på sites som Alexa.com og andre lignende. Bl.a. estimerede unikke besøgende og placering. For godt og vel 2 mdr siden, da vi lancerede et nyt design, er disse holdt op med at tælle. Selvom vi er gået fra ca. 50.000 unikke besøgende til 120.000 pr. mdr., er den udvikling ikke til at følge på eks. Alexa.com.

Lige nu har jeg været inde på Mypagerank.net (Link popularity) og der står at google sidst har indekseret mit site 28. febr. 2007. Og det passer da slet ikke, for Google indekserer vores site ret ofte.

Mit spørgsmål er så... Mon vi har glemt at kode et eller andet siden bl.a. Alexa.com ikke længere følger med i udviklingen?

Håber nogle kan hjælpe, da Alexa.com bliver brugt af en del store tyrkiske annoncører....

På forhånd tak...

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 11:25
Ingen?

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Tilmeldt 23. Mar 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 01:53
Hejsa Atakos.com

Well, Alexa.com baserer sine statistikker på downloaded toolbars - dvs. folk som har downloaded en Alexa.com toolbar ligger og sender tracking-stats tilbage til Alexa.com (ofte uvidende). Alexa er en af de alle mest upræcise målemetoder på nettet idet det varirer meget fra land til land og antallet af maskiner med en Alexa toolbar er stærkt dalende. Jeg ved det altid er rart at kunne måle sig med andre sites, men jeg vil sige at Alexa kun er gyldig for top 1000 i US. Prøv bare at sammenlign Alexa.com's danske top-100 sites med f.eks. fdim.dk - der er kæææmpe forskel.

Generelt vælger de nationale branceforeninger mellem AIM Nielsens "Nielsen//NetRatings" (US, UK, SE osv.) eller Gallups "Gallup/TNS" (DK, NO, osv.) - jeg ville undersøge hvilket af de to spillere der bliver brugt i Tyrkiet. Begge systemer har normalt offentlige stats netop for at annoncørene kan se de reele besøgstal.

Håber det hjælper dig lidt på vej :-)

/Kobie

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 03:19
FDIM har den meget store mangel at det kun er sites som er tilmeldt, og betaler, som er med på deres liste. Det gør f.eks. Google ikke, så de figurerer slet ikke på listen, selvom de unægteligt er et af de mest besøgte sites i Danmark. Så pas på med den liste.
Tilmeldt 31. Mar 06
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 05:29
Offtopic:

Hvad handler den side om ?

Det ligner lidt en gå i byen guide.

Men jeg forstår ikke tyrkisk ;)

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 21:01
Hej Kobie,

Tak for svar, men jeg forstår desværre ikke helt dit svar. Hvorfor er den stoppet med at måle efter vi lancerede det nye design?
Et eller andet sted er jeg ret ligeglad med Alexa.com men desværre er der en del annoncører der ser Alexa for gode varer (Og de har faktisk ramt ret godt i mit tilfælde indtil for 3 mdr siden) og bruger Alexa som informationskilde om websites...

Kan det have noget at gøre med kodning, vi har glemt, der gør at Alexa ikke længere følger med i vores stigning?

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 21:03

Hvad handler den side om ?

Det ligner lidt en gå i byen guide.

Men jeg forstår ikke tyrkisk ;)

Hej Taste,

Jeps det er en byguide a la aok.dk - men vi har en del flere features. Bl.a. community og meget mere. Faktisk er vi ret godt på vej til at blive Tyrkiets største... Jeg giver det halvt år  - Men det har virkelig også kostet os blod, sved og tårer :))

Tilmeldt 23. Mar 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 21:11
Hejsa Atakos,

Ja, det fik jeg ikke givet et helt klart svar på. Det korte svar er: "Nej, du har intet gjort forkert". Det forholder sig således at i intet skal gøres for at blive rated på alexa.com - det sker helt automatisk. Der er intet som skal installeres eller optimeres.

Hvis du er desperat for at få boosted din Alexa rating kan du be'' 5-10 af dine venner om at installere alexa-toolbaren og dagligt surfe på dit site. Så skal du se et boost :-) Faktisk findes der mange ''fusker'' metoder til Alexa fordi deres målemetode er så statisk.

Held og lykke med det...

Smiles

kobie

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)