Hejsa. Først lidt ubrugelig viden til alle*** Her for nogle dage siden skulle jeg til lægen og forny en recept på noget penicillin som jeg har fået gennem 5 dage allerede. Da jeg så hospitalet med mig og blev klargjort til operation. Blev så indlagt til dagen efter (d. 14) hvorefter de egentlig gerne ville beholde mig til d. 15 for at kunne skifte forbinding derude. Men jeg kunne nu godt vente til en fra hjemmeplejen havde tid her den 15. i stedet for en sygeplejerske fra sygehuet gjorde det. Nå, men 1 nat på sygehuset og så udskrev jeg mig selv. *** Så til det rigtige I mens jeg lå på stuen efter operationen fik jeg en ide, da jeg opdagede en ting hospitalets personale havde gjort med nogle ting i rummet for at beskytte mod bakterier. Ideen er simpel, så ikke sikkert det kan betale sig for hospitalerne at benytte min ide. Men vil da undersøge om det er muligt at få lavet. Det jeg gerne vil vide er, om der er nogle danske producenter af silikone ting i Danmark. Teknisk set er det en lomme af silikone. ca. 20 cm lang, 4cm brev og 3 cm høj. Den skal være fleksibel så den skal kunne trækkes ud hvis indholder nu fylder mere på andre hospitaler end lige på det jeg var indlagt på. Den lomme skal på den 2 af siderne være mere gennemsigtig end på de andre sder, så man kan se indholdet, men stadig stærk på grund af de andre sider. Lidt ligesom iphone sleeves faktisk. Bare mere lomme. Sikkert også mange udenfor hospitaler som kan bruge denne ide, nu var det bare lige på et hospital jeg så at der kunne bruges det her. Kender i nogen som kan lave en prototype og måske også stå for den færdige produktion hvis det faktisk kan bruges? Ikke sikkert jeg får en prototype lavet, men vil gerne lige se om det er muligt , med de midler jeg har til rådighed :) Så har jeg ikke sagt for meget... eller det har jeg vidst nok.. Skal jo bare bruge en lomme af silikone.. Men håber på lidt hjælp. |
Nok en ide og lave en prototype som en tegning og så se om du kan få patent på produktet. Og så tage den der efter for dem som du skal have til at lave sådan noget det er jo mange gange nogle som har egne produkter. Og du kan evt. sælge det til dem eller lave det med licens aftale.
Jeg forventer at det er noget som skal være klinisk rent.
Coloplast laver jo sådan noget http://coloplast.dk
eller
http://www.fresenius-kabi.dk/Produkter1/