Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import & Mærkning af spraymaling fra Kina.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Jan 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino brugere

Jeg vil indenfor de næste par år gerne importere og sælge spraymaling fra Kina. Hvordan ligger reglerne helt præcis ? Syntes det hele er lidt en jungle.

Først vil jeg gerne vide hvordan jeg får malingen godkendt ? Ved at flere firmaer får fra samme sted som jeg har fundet. Jeg har kontaktet Miljøstyrelsen for at blive klogere på mærkning af malingen men jeg syntes ikke at det har været nemt at få noget ordentligt ud af deres svar, er her nogle der kunne have styr på det ? Har set på alle andre mærker at der står "e|520" hvad betyder lige præcis denne ?

Et andet spørgsmål er hvad jeg skal regne med at betale alt i alt når det er hjemme i Danmark.

Lad os sige at jeg starter med at betale 50.000 til firmaet i Kina. Men hvad skal jeg betale i Importmoms ?

Håber jeg kan få nogle svar !:)

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 01:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan finde told satser i skat system http://vita.toldskat.dk/ det er ikke lige til at se ud fra de oplysninger du giver her. Men jeg fandt noget maling den sagde 6,5% og det er ikke af 50.000 men + transport omk til danmark så hvis det er 10.000 så er det 6,5% af 60.000. import moms er 25% som du jo kan trække fra i din virksomhed.

Er "e|520" et faremærkning så er det jo nok noget hvor meget denne emballage kan klare.

http://www.chemicaldays.com/artikel.asp?artikelID=33

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 871
Skrevet kl. 03:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

  1. Det er højst sansynligvis CE Mærket
  2. Hver enkelt bøtte  ska udstyres meddansk produktinformation
  3. Husk importøren somregel bærer ansvaret for godkenjdelser mv.
  4. Leveringstider det kræver som oftest et lager
  5. Logistik i dk er ret dyr.
  6. Detalje er at danskere er vanemennesker og køber ikke sådan lige nye mærker

 

Preben

 

 

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Preben:

  • Leveringstider det kræver som oftest et lager
  • Logistik i dk er ret dyr.

Spraymaling som indeholder organiske opløsningsmidler er at betragte som farligt gods, hvilket vil sige at både transporten fra kina og opbevaringen i DK  bliver en dyr fornøjelse da der kræves specialle forholdsregler.

 

Mvh

Ravn 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)