Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At sælge kurser/foredrag til virksomheder, hvordan?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Jul 10
Indlæg ialt: 152
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har afholdt åbne workshops/kurser et stykke tid, og har nu fået blod på tanden til at udvide ved også at tilbyde kurser/foredrag til virksomheder. Min store udfordring er nu at jeg er helt grøn på salgsområdet, så det ville være rigtigt dejligt med noget input omkring hvordan jeg skal gribe dette an:

Er det noget med at sende reklamemateriale rundt med posten? - Er SEO og Ad-words et bedre bud? - Kan det anbefales at hyre nogle til at tage uopfordret kontakt? - Eller er det bedste vej igennem en form for booking-firma? - eller måske noget helt andet?

NB: Mit område er stressforebyggelse og mindfulness

Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 613
Skrevet kl. 22:45

Mit bud er at det bedste er at bruge et booking bureau, de fleste store virksomheder, har samarbejde med undervisnings/kursus virksomheder, og finder ikke selv kursusafholdere... Men med mindre virksomheder kan man nok godt komme igennem med en mødebooker eller sådan noget..

Fra København
Tilmeldt 2. Jan 12
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 22:55

Hej Jacob

Da dit produkt er 'dig selv', så ville det være en rigtig god idé at få en iHuman til din hjemmeside, hvor du er modellen.

Du fanger dine besøgendes opmærksomhed hurtigt og effektivt og du kan levere dit budskab korrekt hver gang!

Derudover skaber det utrolig meget troværdighed og giver dine besøgendes et indtryk af dig selv som person.

Du kan se mere på min hjemmeside : www.iHuman.dk

Du kan også bruge din iHuman på Facebook som her: www.Facebook.com/ihumanDK

Med venlig hilsen

Jasko

iHuman.dk - Få en ekstra virtuel medarbejder til din hjemmeside!

Tilmeldt 23. Jul 10
Skrevet kl. 08:54

Ok, tak for input - Er der andre der har nogle gode forslag?

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 364
Fra  Søren Sjøgren, foredragsholder Skrevet kl. 09:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Hej Jacob

Et par tanker og ideer baseret på hvordan jeg selv kom i gang med at holde foredrag:

• Identificer din målgruppe - ikke hvem der lytter til dine foredrag, men hvem der køber dem
  • Identificer dine konkurrenter.
  • Få lavet en enkelt hjemmeside, som præsenterer dine ydelser. Lad være med at have 100 forskellige foredrag og workshops. Begræns dig.
  • Få optimeret din side til søgemaskinerne. Søg evt. på "foredrag afghanistan" eller noget i den retning. Der vil du finde min side blandt toppen af resultaterne. Det er også den vej hovedparten af de henvendelser jeg får kommer fra.
  • Deltag i Anders Gisselmanns inspirationsdag for nye foredragsholdere
  • Skab dig et navn i din niche. Det kunne være ved at blogge, udgive en bog eller lign.
  • Hold flere foredrag - kom ud, og skab et netværk evt. ved at holde gratis foredrag
  • Se flere foredrag - bliv inspireret af hvordan andre gør det.
  • Lær af dine erfaringer (kontinuerlige forbedringer). Jeg har skrevet mine oplevelser til foredrag, til salgsmøder og til telefonsamtaler ned hver gang. Derefter har jeg gennemført en evaluering (jf. denne model) og set på hvad hvad der virkede og hvorfor samt hvad der ikke virkede.
  • Ring til virksomheden - når du har identificeret dine kunder, så prøv at ringe nogle af dem op. Lav et ark med stikord og fortæl selv hvad det er du kan og hvad virksomheden kan få ud af det.
    At ringe til en højskoleforstander i Jylland har jeg synes var meget mere skræmmende end at slås med Taliban i Afghanistan - men du får nogle vigtige erfaringer.
  • Få andre til at ringe. Telemarketing lyder som lykken. Det er muligt, at du kan få en sælger til at ringe for dig. Jeg har haft de bedste resultater med at gøre det selv. (Og jeg synes stadig at det er grænseoverskridende)
  • Booking bureau: Tja, du får adgang til deres netværk, men du skal på en eller anden måde motivere dem til at gøre arbejdet for dig. Mange bureauer er aflønnet via provision. Det skabet et automatisk incitament til at sælge en af de store (og dyre) foredragsholdere frem for en forholdsvis ny.

Håber du kan bruge det

Søren

Tilmeldt 23. Jul 10
Skrevet kl. 11:44

Hej Søren,

Tak for listen, der er nogle rigtigt gode ting at tage fat i.

Med hensyn til at henvende sig uopfordret via telefonen, så troede jeg faktisk ikke det var tilladt?

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 364
Fra  Søren Sjøgren, foredragsholder Skrevet kl. 13:37

Du må gerne ringe - men emails uden forudgående aftale er ikke lovligt. Du finder reglerne i markedsføringslovens paragraf 6

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)