Jeg er designer og har fået en stor indretningsopgave. Sideløbende har jeg et andet samarbejde i gang, som betyder, at jeg skal starte en social økonomisk virksomhed. Indretningsopgaven har jeg mulighed for at løse v.h.a konsulenttimer, alternativt har jeg fået tilbudt at komme i løntilskud i op til 6 mdr. Hvordan går løntilskud og opstart af anden virksomhed i spænd? - Og hvis jeg vælger at løse indretningsopgaven v.h.a. konsulenttimer, betyder det så, at jeg skal starte to virksomheder op?
Kan man starte én virksomhed op, hvoraf en del af den køres som social økonomisk virksomhed? - Det betyder vel at der skal køres med to separate regnskaber...eller???
Du siger du har mulighed for løntilskud, men det skal du vel ikke starte en virksomhed op for? Løntilskuddet gives vel til en arbejdsgiver hvis du bliver ansat...Er det din tanke at du skal ansættes af dig selv?
I forhold til den store indretningsopgave har jeg fået tilbudt at komme i løntilskud. Fordelen for mig ved det, er en fast indtægt i op til 6 måneder. Ulempen ved en sådan løsning er, at det tærer på min dagpengeperiode og at jeg skal være jobsøgende i perioden, hvilket kan gøre det svært, at have fokus det rette sted. Min arbejdsgiver i forbindelse med omtalte opgave er dog også åben overfor, at bruge mig som konsulent, hvis jeg starter egen virksomhed... Og det skal jeg i forbindelse med det andet samarbejde, som jeg også omtaler. Samarbejde (nummer 2) adskiller sig ved at være samfundsnyttigt, og det er dermed en social økonomisk virksomhed jeg i den forbindelse skal oprette. Mit spørgsmål går så på - om hvis jeg ønsker at køre indretningsopgaven som konsulent kan nøjes med at starte et firma, hvoraf en del dette firma har et social økonomisk formål?