Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man give til "kaffekassen"?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 24. Dec 15
Indlæg ialt: 90
Fra  Mindcology Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg var ude for en situation igår, hvor et etableret firma tilbød en bestemt gratis ekstra service til kunderne. Jeg overhørte kunden sige "hvad skylder jeg for den gode service?", hvorefter medarbejderen sagde, at "...det er en gratis service vi yder til vores kunder .....men hvis du vil give noget til kaffekassen, så må du godt det".

Men må man det? Måske kan det betragtes som en slags drikkepenge?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Johnny Nordentoft:
Men må man det? Måske kan det betragtes som en slags drikkepenge?

Ja -  det kan meget vel betragtes som en form for drikkepenge. Giver har ikke fradrag og omvendt hvem skal beskattes af en kaffekasse? En kaffekasse som medarbejderne måske endda selv betaler til.

Mon ikke SKAT i et sådant tilfælde lader de små sko blive i skabet.

Fra København
Tilmeldt 24. Dec 15
Fra  Mindcology Skrevet kl. 16:08

Hvis nu Skat får færden af sagen (eller en lignende sag), og der ikke rent fysisk er en kaffekasse ude i omklædningsrummet eller i nederst skuffe på kontoret, men at pengene bliver opbevaret og fordelt på andre måder? Bliver skoene så stadig i skabet? 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej Johnny

Nogle ting i denne verden skal man ikke stille spørgsmål ved.

/Kenneth

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:32

Enig med Kenneth!

Du kan sige at jo større kassen er og jo mere den fordeles kreativt (kontanter, fysiske ting mv.) jo hurtigere rettes opmærksomheden på kassen.

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 16:32

Hej Kenneth,

Yep - Der kunne nemlig godt gå kage i den ikke!  Wink  Pizza

mvh

john sommer

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra København
Tilmeldt 24. Dec 15
Fra  Mindcology Skrevet kl. 16:34

Ja tak for kaffe....:-)

Fint i gav jer tid til at hjælpe med svar. Fortsat god søndag derude. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Nov 10
Indlæg ialt: 360
Fra  Auto-Butikken.dk SaleCity Import Skrevet kl. 16:36

Henrik Koudahl:
Mon ikke SKAT i et sådant tilfælde lader de små sko blive i skabet.

Selvfølgelig gør de ikke det. Det er jo Skat vi snakker om Wink

Mads G. Jensen

Auto-Butikken.dk - Bredt sortiment af biludstyr og autodele, der blandt andet byder på Danmarks største udvalg af justerbare gevindundervogne, sportsundervogne og sænkningsfjedre.

FKShoppen.dk - Danmarks største importør af biludstyr fra FK Automotive - Over 20.000 produkter på lager.

MotorOlien.dk - Lagersalg af motorolie i alle prisklasser.

Tilmeldt 13. Jan 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:08

Jeg stillede et lignende spørgsmål forleden, men har endnu ikke fået noget svar. Hvis jeg nu uddeler kaffe på gaden med et skilt, hvor der står giv-hvad-du-synes-kaffe, så er kaffen vel i princippet gratis, og dermed behøver jeg ikke en kommunetilladelse til at sælge på offentlige veje, eftersom jeg jo ikke sælger noget. Jeg ville derfor heller ikke behøve næringsbrev eller omførselsgodkendelse - tror jeg!

Så vidt jeg kan forstå, virker det som om der er en gråzone her? Man ville jo gøre de omkringliggende cafeer sure, hvis man stod lige ude foran og uddelte gratis kaffe, men umiddelbart har jeg vel lov til at give gratis ting uanset hvor jeg befinder mig. Så mit spørgsmål går på, om jeg har lov til direkte eller indirekte at opfordre folk til at donere drikkepenge. Afhænger det mon af, hvordan det formuleres?

Og hvis jeg nu skriver på et skilt og på papkruset, at kaffe er godt for mange ting, fx til afledningsmanøvre fra uautoriserede sporhunde - så har jeg dokumentation for, at jeg ikke sælger fødevarer.

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Mar 08
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 14:42

AlexanderScriabin:
Jeg ville derfor heller ikke behøve næringsbrev eller omførselsgodkendelse - tror jeg!

Jeg tror desværre at du er forkert på den.

Ikke at jeg har særlig kendskab til det lovmæssige i situationen, men jeg mindes at en politikker under valgkamp engang stod klar med gratis rundstykker. Men standen blev lukket ned da der ikke kunne fremvises et næringsbrev. (og et "pølsesælgerbevis")

KMOsen

En af fordelene ved at være rodet, er at man hele tiden gør nye, spændende opdagelser. Peter Plys, bjørn

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)