Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp ang. import!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 11. Dec 10
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 00:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg skal snart til at importere noget sportsudstyr fra Asien, og har derfor brug for noget hjælp. 

Når jeg skal fastlægge salgsprisen, hvilke omkostninger er der så, som jeg skal have tænkt på? (Moms,skat,lager)?

Og nogle der har gode råd omkring prisfastsættelse når man er ny på markedet.

På forhånd tak 

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 02:23

Pas nu på at det ikke er kopi varer du køber hjem. Eller at der har rettigheder på produkterne i Europa. Da de så kan blive beslaglagt i tolden.

Kostpris på varen er Købs pris + Transport omk. + Import Told + Lager omk * 2,5 = Salgspris incl. moms

Moms er jo ikke en omk.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra København
Tilmeldt 11. Dec 10
Skrevet kl. 19:46

Hej Lukkebjerg

Tak for svaret. 

Nej det er ikke kopi varer det er jeg sikker på. 

Ved du hvilken branchekode det er? Hvis man har tænkt sig at sælge kampsportsudstyr til klubber og privatpersoner?

Jeg har fundet disse to:

G476410 - Forhandlere af sports- og campingudstyr
G476400 - Detailhandel med sportsudstyr

Men er ikke sikker på hvilken det er?

På forhånd tak

Fra Kolding
Tilmeldt 14. Oct 11
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 19:53

Udover de ovennævnte ting er der også evt. omkostninger ved betalingen som i mit tilfælde (paypal) snupper 4% af betalingen som jeg så må lægge oveni til leverandøren.

Ud over det er der også diverse udgifter til drift af hjemmesiden, en PSP / gateway på hjemmesiden (hvis du driver webshop) og reklameudgifter. (excl. AdWords som jo gerne burde give en højere konvertering hvis det benyttes rigtigt) 

Når jeg regner en salgspris ud tæller jeg også div. kontorartikler og forsyninger med i så jeg kan få et reelt billed af hvad jeg egentlig tjener når alle udgifter er dækket ind.

Mvh 

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 19:55

Jeg ville sige G476400 - Detailhandel med sportsudstyr men dette er jo til virksomheds reg. og har ikke noget ved told osv.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra København
Tilmeldt 11. Dec 10
Skrevet kl. 20:08

Tak for svaret Sofus Wilms.

Det noter jeg også lige ned. Hvad med lager? 

@Lykkeberg

Tak. Nej det har ikke noget med told at gøre, men det var også et lige et spørgsmål jeg havde :)

Fra Kolding
Tilmeldt 14. Oct 11
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 20:12

Personligt har jeg "lager" i hjemmet, så dét er for mig som sådan ikke en udgift. Men selvfølgelig hvis du betaler dig til leje af lokaler til at opbevare dine varer i er det jo klart en udgift. :-)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)