Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hosting i udlandet

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Ishøj
Tilmeldt 18. Oct 10
Indlæg ialt: 158
Fra  SN-Design Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg vil lige høre om der er nogle der har erfaringer med hosting af danske hjemmesider i udlandet. Nu tænker jeg på servere i USA eller EU såsom england. Vil der være noget mærkbart for de besøgende af hjemmesiden ved at den er hosted i udlandet.

Og hvad med hensyn til "seo" når siden ikke befinder sig et sted i Danmark, betyder det noget?

Rent regnskabsmæssig, hvordan er det med moms på sådanne ydelser fra udlandet? Er det 25% som er gældende ligesom hvis jeg får hosted herhjemme?

På forhånd tak

Webdesigner der hjælper nystartede og mindre virksomheder med hjemmesider og online synlighed.

www.snwebdesign.dk

Tilmeldt 17. Dec 11
Indlæg ialt: 182
Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Der burde ikke at være nogle problemer angående SEO. 

Besøg min blog: http://edinm.dk/

Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Stefan K. Nielsen:

Hej Aminoer.

Jeg vil lige høre om der er nogle der har erfaringer med hosting af danske hjemmesider i udlandet. Nu tænker jeg på servere i USA eller EU såsom england. Vil der være noget mærkbart for de besøgende af hjemmesiden ved at den er hosted i udlandet.

Og hvad med hensyn til "seo" når siden ikke befinder sig et sted i Danmark, betyder det noget?

Rent regnskabsmæssig, hvordan er det med moms på sådanne ydelser fra udlandet? Er det 25% som er gældende ligesom hvis jeg får hosted herhjemme?

På forhånd tak

Hvis du hoster i Amsterdam eller Tyskland giver det næsten ingen mærkbar forandringer for folk  I danmark, pga. Næsten alle har en god forbindelse nu om dage. 

USA kan det godt blive mærkbart, men det går stadig hurtigt. Du kan prøve klikke lidt rundt på en side hosted i Amsterdam, bare send for link. Det kommer også meget an på koden, og mængde af data. Der spiller dette meget ind. 

Mht. SEO og det jeg har hørt er det kun en meget meget lille fordel du får, og det bliver ubetydeligt på den lange bane. 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Stefan K. Nielsen:

Jeg vil lige høre om der er nogle der har erfaringer med hosting af danske hjemmesider i udlandet. Nu tænker jeg på servere i USA eller EU såsom england. Vil der være noget mærkbart for de besøgende af hjemmesiden ved at den er hosted i udlandet.

Hvis du har mange små requests, som f.eks. en chatservice, eller en streaming service vil det kunne mærkes tydeligt, hvis bare det er en almindelig blog eller visitkortsside vil der næppe være mærkbar forskel. Ved store webportaler o.l. giver det typisk mening at lave en Europæisk og en Amerikansk version, og så hoste dem hhv. i Europa og USA, det giver efter min opfattelse ikke mening at lave en Dansk, Tysk, Engelsk, Svensk osv. lokation, én solid Europæisk lokation bør være nok i de fleste tilfælde.

Stefan K. Nielsen:

Og hvad med hensyn til "seo" når siden ikke befinder sig et sted i Danmark, betyder det noget?

Rent SEO Mæssigt kan det betyde noget, Google tillægger din lokation vægt ifht. placering på Google, der er uenighed blandt eksperterne på hvor meget og på hvorvidt at en korrekt registrering i Google webmaster tool kan rette op på dette, jeg vil anbefale at du starter ud med at lave alt det seo du kan med serveren i DK, og hvis du efter en skarp indsats stadig har brug for meget gennemslagskraft ville jeg overveje lokale IP'er.

Stefan K. Nielsen:

Rent regnskabsmæssig, hvordan er det med moms på sådanne ydelser fra udlandet? Er det 25% som er gældende ligesom hvis jeg får hosted herhjemme?

Det husker jeg faktisk ikke, vi har en del servere i udlandet som bliver betalt momsfrit, men hvorledes de bogføres ved ikke. Bemærk dog at reglerne nok er forskellige i hhv. EU og non-EU lande.

Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du hoster i Amsterdam eller Tyskland giver det næsten ingen mærkbar forandringer for folk  I danmark, pga. Næsten alle har en god forbindelse nu om dage. 

USA kan det godt blive mærkbart, men det går stadig hurtigt. Du kan prøve klikke lidt rundt på en side hosted i Amsterdam, bare send for link. Det kommer også meget an på koden, og mængde af data. Der spiller dette meget ind. 

Mht. SEO og det jeg har hørt er det kun en meget meget lille fordel du får, og det bliver ubetydeligt på den lange bane. 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

jub:

... pga. Næsten alle har en god forbindelse nu om dage. 

Det er ikke korrekt, problemet med udenlandsk hosting ér og har alle dage været størrelsen på din ISP's transfitforbindelser i begge ender, men idag er langt de fleste ISP'er så godt med herhjemme og i de mere udviklede dele af verdenen at du skal være ret stor før det betyder noget.

jub:

 Det kommer også meget an på koden, og mængde af data. Der spiller dette meget ind. 

Overhovedet ikke!, elendig kode kører elendigt uanset hvor du hoster det, så det giver absolut ingen mening at bringe det op her.

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Aug 10
Indlæg ialt: 11
Fra  Green.Click A/S Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, hvis du vil hoste uden for dk og det er et dansk domæne så påvirker det din SEO, Google kigger på om det pågældende domæne navn er hostet i samme land som endelsen. ".dk"

Hoster du i EU så skal du bare oplyse dit dk moms nr. Så er der ingen lokal moms på hosting, uden for EU er der ikke moms. Så der er ikke noget moms fradrag.

Placere du hosting f.eks i USA så vil ping / indlæsningshastighende for en bruger i dk af din hjemmeside være langsommere og Google er begyndt at kigge på "load times" af hjemmeside i deres SEO beregning.

Ved hosting i eu har jeg gode erfaringer med hetzner.de

Håber det kan besvare nogle af dine spørgsmål ;)


Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:

jub:

... pga. Næsten alle har en god forbindelse nu om dage. 

"Det er ikke korrekt, problemet med udenlandsk hosting ér og har alle dage været størrelsen på din ISP's transfitforbindelser i begge ender, men idag er langt de fleste ISP'er så godt med herhjemme og i de mere udviklede dele af verdenen at du skal være ret stor før det betyder noget."

jub:

 Det kommer også meget an på koden, og mængde af data. Der spiller dette meget ind. 

Overhovedet ikke!, elendig kode kører elendigt uanset hvor du hoster det, så det giver absolut ingen mening at bringe det op her.

Det er jo også det jeg siger? At koden og mængden af data der spiller ind, mange tror at fordi deres side køre langsomt så mener de straks at det er deres host i mens det kan være deres kode der er synderen. 

Dog tager du også fejl i det i det du siger: Kører du på en langsom server, og din kode er elendig vil det tage endnu længere tid end på en hurtig server/forbindelse da den vill tage længere tid om at eksekvere kommandoerne og få sendt det frem og tilbage. Det kan godt være det kører elendigt, men så kan du få den til at kører "mindre" elendigt. + Din påstand ikke er fremtidsikret. 

"Det er ikke korrekt, problemet med udenlandsk hosting ér og har alle dage været størrelsen på din ISP's transfitforbindelser i begge ender, men idag er langt de fleste ISP'er så godt med herhjemme og i de mere udviklede dele af verdenen at du skal være ret stor før det betyder noget."

Om det er korrekt eller ej, det er sådan set underordnet fakta er, har du en side i USA så er der en højere ping, da den skal igennem flere steder og en generelt lavere hastighed. 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

rent seo værdien spiller det ind hvor server er placeret google kigger hvor den er placeret om det er i Holland og Danmark

hastigheden betyder noget men vis hastigheden er hurtigt fra Holland er bivirkning lidt mindre dog får du ikke en lokale ip det tæller ned ad og derved er det bedste at have en lokale ip og en server der ikke er overbelastet i danmark

men i alt ip betyder noget og hvor meget vil altid diskuteres men vis går meget op alt skal være perfekt ville jeg vælge at blive i Danmark til danske bruger

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

jub:

Hvis du hoster i Amsterdam eller Tyskland giver det næsten ingen mærkbar forandringer for folk  I danmark, pga. Næsten alle har en god forbindelse nu om dage. 

USA kan det godt blive mærkbart, men det går stadig hurtigt. Du kan prøve klikke lidt rundt på en side hosted i Amsterdam, bare send for link. Det kommer også meget an på koden, og mængde af data. Der spiller dette meget ind. 

Mht. SEO og det jeg har hørt er det kun en meget meget lille fordel du får, og det bliver ubetydeligt på den lange bane. 

 

er det ubetydeligt at få anden pladsen eller første pladsen når man har arbejdet meget kan server placering have ekstremt meget at sige i det  sidste regnskab når der kigges på alt , en server dk til danske bruger vil dog også normalt være hurtigere især vis er 2 ens server afstanden er eneste forskel og vis det er det eneste så vinder du og vis ønsker første pladsen og stræber mod det bedste satse på en lokale ip

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)