Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

osCommerce shop vises pludselig ikke...

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Danmark
Tilmeldt 28. Nov 09
Indlæg ialt: 38
Fra  1001 Kjoler Mark Pedersen Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Databasens og kontrolpanelets koder er ikke de samme nej. Men koden bliver gemt i databasen - tror ikke du kan rette den i en config fil.. (Er ikke 100%) 

Fra Nørresundby
Tilmeldt 9. Sep 05
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 20:05

Chano:

Hmm... - nu kan jeg så til gengæld ikke logge ind i mit admin panel...

Ændringen af database password burde vel ikke have indflydelse på dét?

Korrekt, det bør ikke have noget med hinanden at gøre.

Jeg kan se der kommer en popup der prompter for password når man tilgår /admin på dit domæne. Er det denne du ikke kan logge ind i? I så fald er der sandsynligvis en fil i din admin-mappe der hedder .htaccess

I denne mappe står noget med "require valid user" og så er der en filsti. Denne filsti er den fil hvor passwordet ændres. Et nyt password kan genereres via. f.eks. http://www.kxs.net/support/htaccess_pw.html der når du har udfyldt det ønskede user/pass giver dig en tekststreng der så skal kopieres ind i den password-fil din .htaccess definerer.

Kan du fint komme forbi "popup-loginet" men bliver afkrævet et nyt login i browservinduet efterfølgende, og det er det som fejler, skal det som andre nævner ganske rigtigt rettes direkte i databasen via. f.eks. phpmyadmin. Er dette tilfældet så sig til.

At dine index-filer overskrives, og at password til admin ændres uden dit vidende er dog desværre umiddelbart ret sikre tegn på at andre end du selv fortsat har adgang til din shop. Husk at selvom du har ændret password til databasen, så har "de" jo på en eller anden måde alligevel fået adgang i første omgang, og dét hul er jo aldrig blevet lukket :(

Jeg rodede selv rigtigt meget med osCommerce før i tiden, men (i hvert fald de ældre udgaver) er efterhånden desværre blevet alt for udsatte ifht. kompromittering af folk med dårlige hensigter, så jeg har stort set opgivet systemet.

Fra København V.
Tilmeldt 18. Feb 08
Indlæg ialt: 286
Skrevet kl. 11:58

Michael Kjærsgård:

Jeg kan se der kommer en popup der prompter for password når man tilgår /admin på dit domæne. Er det denne du ikke kan logge ind i?

Ja det er lige præcis dét der er problemet...

Michael Kjærsgård:

I så fald er der sandsynligvis en fil i din admin-mappe der hedder .htaccess

Den kan jeg simpelthen ikke finde - kan dét være problemet?

Michael Kjærsgård:

At dine index-filer overskrives, og at password til admin ændres uden dit vidende er dog desværre umiddelbart ret sikre tegn på at andre end du selv fortsat har adgang til din shop. Husk at selvom du har ændret password til databasen, så har "de" jo på en eller anden måde alligevel fået adgang i første omgang, og dét hul er jo aldrig blevet lukket :(

Jeg rodede selv rigtigt meget med osCommerce før i tiden, men (i hvert fald de ældre udgaver) er efterhånden desværre blevet alt for udsatte ifht. kompromittering af folk med dårlige hensigter, så jeg har stort set opgivet systemet.

Sad

Med øvelokale.nu kan du leje øvelokale på timebasis. Så betaler du kun når du rent faktisk skal øve, og slipper for de faste månedlige udgifter. Du kan booke online hele døgnet rundt. Se øvelokaler i dit område i øvelokale oversigten.
Side 3 ud af 3 (23 indlæg)