Vil bare lige takke dig for din hjælp Mark!! Min side har virket uden problemer siden jeg ændrede users write indstilling! God aften! |
osCommerce shop vises pludselig ikke...
Problemet med surftowns opsætning af oscommerce er, at man er nødt til manuelt at ændre indstillingerne for rettighederne på hvert enkelt billede efter upload og det er en rigtig besværlig proces. Dvs det kan gå godt rigtig længe indtil man pludselig får et usikkert billede ind eller man er uheldig og får skabt en åbning for hackere med de usikre billeder. Jeg har sidenhen fundet ud af at, der netop med de gratis shopprogrammer kan være de problemer, fordi der er mange hackere der holder øje med dem, fordi mange ikke-teknikere giver sig i lag med selv at kode sådanne sider. Jeg kan kun sige GOOD LUCK og jeg håber ikke for dig, at du er blevet ramt af sådan en virus/hacker.....surftown kunne ikke hjælpe og jeg prøvede alt, reinstallerede til sidst begge webshops HELT FRA BUNDEN...men virussen havde simpelthen fået fat i roden og kom bare frem igen. INTET jeg kunne gøre, knoklede r.... ud af bukserne i 2 måneder.. |
Du er nok blevet hacket, det er sket en del for OsCommerce shops, der har i hvert fald tidligere været en del sikkerhedsproblemer. Jeg kan kun anbefale dig at skifte shopsystem til f.eks. PrestaShop. OsCommerce er slet ikke med indenfor webshops længere. Det er alt for besværligt at opdatere, installere og vedligeholde shoppen i forhold til, hvad du kan få andre steder som også er open source. Mange her på Amino anbefaler Magento - jeg bruger selv PrestaShop og det fungerer rigtig godt, og jeg kan varmt anbefale det (jeg har selv brugt OsCommerce, og det når ikke PrestaShop til sokkeholderne). |
Besøg JOJOBA.DK og find unikke gaveideer og flotte ting til hjemmet
P.S. skift kodeord til din database hurtigst muligt, ellers sker det helt sikkert igen |
Det håber jeg da godt nok ikke at I har ret i! Hvordan er det lige at jeg skifter kodeord til min database? (jeg har ikke selv sat webshoppen op) Skal jeg ændre kodeord til admin panelet, eller er det ligegyldigt? |
Skift endelig kodeord til admin-delen. Det er for længe siden jeg har beskæftiget mig med OsCommerce til at jeg kan huske, hvordan du skifter kodeord i databasen, men jeg vil tro, at det ligger i en af dine filer i roden af shoppen, når du kigger via FTP. Ellers prøv at Google det - jeg tror bestemt, det er en god ide af hensyn til fremtidige hacker-besøg. |
Selve kodeordet til databasen skiftes via. webhotellets admin-del. For at shoppen herefter igen virker skal kodeordet rettes i /admin/includes/configure.php og /includes/configure.php |
For lige at tilføje på Michaels indlæg: For at skifte selve kodeordet på databasen skal du logge ind på mySurftown, dernæst gå til det udvidede kontrolpanel (domæne indstillinger eller lign) vælge Databaser i dropdown menuen, derefter gå til Mysql -> Mysql DB hvor du, langt om længe, kan finde de brugere som er tilknyttet databasen. |
Tak Michael og Mark for udførlige instrukser - det gjorde det jo ligetil at få rettet kodeordet til databasen! Jeg har også rettet kodeordet til admin-delen, og så vil jeg krydse fingre for at mine problemer er ovre for nu... På sigt bør jeg nok overveje at skifte til en anden platform! |
Hmm... - nu kan jeg så til gengæld ikke logge ind i mit admin panel... Ændringen af database password burde vel ikke have indflydelse på dét? |