Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

osCommerce shop vises pludselig ikke...

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra København V.
Tilmeldt 18. Feb 08
Indlæg ialt: 286
Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil bare lige takke dig for din hjælp Mark!!

Min side har virket uden problemer siden jeg ændrede users write indstilling!

God aften! Smile

Med øvelokale.nu kan du leje øvelokale på timebasis. Så betaler du kun når du rent faktisk skal øve, og slipper for de faste månedlige udgifter. Du kan booke online hele døgnet rundt. Se øvelokaler i dit område i øvelokale oversigten.
Fra Haderslev
Tilmeldt 7. Nov 11
Indlæg ialt: 9
Fra  MF Consulting & Webdesign/Everlasting Jewelry Skrevet kl. 23:44
De her problemer har jeg oplevet for et par år siden med 2 oscommerce webshops. Det viste sig at vi havde fået en virus ind formentlig sammen med et uploadet foto..

Problemet med surftowns opsætning af oscommerce er, at man er nødt til manuelt at ændre indstillingerne for rettighederne på hvert enkelt billede efter upload og det er en rigtig besværlig proces.

Dvs det kan gå godt rigtig længe indtil man pludselig får et usikkert billede ind eller man er uheldig og får skabt en åbning for hackere med de usikre billeder. Jeg har sidenhen fundet ud af at, der netop med de gratis shopprogrammer kan være de problemer, fordi der er mange hackere der holder øje med dem, fordi mange ikke-teknikere giver sig i lag med selv at kode sådanne sider.

Jeg kan kun sige GOOD LUCK og jeg håber ikke for dig, at du er blevet ramt af sådan en virus/hacker.....surftown kunne ikke hjælpe og jeg prøvede alt, reinstallerede til sidst begge webshops HELT FRA BUNDEN...men virussen havde simpelthen fået fat i roden og kom bare frem igen. INTET jeg kunne gøre, knoklede r.... ud af bukserne i 2 måneder..

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 536
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 23:59

Du er nok blevet hacket, det er sket en del for OsCommerce shops, der har i hvert fald tidligere været en del sikkerhedsproblemer.

Jeg kan kun anbefale dig at skifte shopsystem til f.eks. PrestaShop. OsCommerce er slet ikke med indenfor webshops længere. Det er alt for besværligt at opdatere, installere og vedligeholde shoppen i forhold til, hvad du kan få andre steder som også er open source. Mange her på Amino anbefaler Magento - jeg bruger selv PrestaShop og det fungerer rigtig godt, og jeg kan varmt anbefale det (jeg har selv brugt OsCommerce, og det når ikke PrestaShop til sokkeholderne).

Start webbutik med PrestaShop

Besøg JOJOBA.DK og find unikke gaveideer og flotte ting til hjemmet

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 00:07

P.S. skift kodeord til din database hurtigst muligt, ellers sker det helt sikkert igen

Fra København V.
Tilmeldt 18. Feb 08
Skrevet kl. 00:12

Presta:

P.S. skift kodeord til din database hurtigst muligt, ellers sker det helt sikkert igen

Det håber jeg da godt nok ikke at I har ret i!

Hvordan er det lige at jeg skifter kodeord til min database? (jeg har ikke selv sat webshoppen op)

Skal jeg ændre kodeord til admin panelet, eller er det ligegyldigt?

Med øvelokale.nu kan du leje øvelokale på timebasis. Så betaler du kun når du rent faktisk skal øve, og slipper for de faste månedlige udgifter. Du kan booke online hele døgnet rundt. Se øvelokaler i dit område i øvelokale oversigten.
Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 01:03

Chano:

Presta:

Det håber jeg da godt nok ikke at I har ret i!

Hvordan er det lige at jeg skifter kodeord til min database? (jeg har ikke selv sat webshoppen op)

Skal jeg ændre kodeord til admin panelet, eller er det ligegyldigt?

Skift endelig kodeord til admin-delen. Det er for længe siden jeg har beskæftiget mig med OsCommerce til at jeg kan huske, hvordan du skifter kodeord i databasen, men jeg vil tro, at det ligger i en af dine filer i roden af shoppen, når du kigger via FTP. Ellers prøv at Google det - jeg tror bestemt, det er en god ide af hensyn til fremtidige hacker-besøg.

Fra Nørresundby
Tilmeldt 10. Sep 05
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 12:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Presta:
Det er for længe siden jeg har beskæftiget mig med OsCommerce til at jeg kan huske, hvordan du skifter kodeord i databasen, men jeg vil tro, at det ligger i en af dine filer i roden af shoppen, når du kigger via FTP

Selve kodeordet til databasen skiftes via. webhotellets admin-del. For at shoppen herefter igen virker skal kodeordet rettes i /admin/includes/configure.php og /includes/configure.php

Fra Danmark
Tilmeldt 28. Nov 09
Indlæg ialt: 38
Fra  1001 Kjoler Mark Pedersen Skrevet kl. 17:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

For lige at tilføje på Michaels indlæg:

For at skifte selve kodeordet på databasen skal du logge ind på mySurftown, dernæst gå til det udvidede kontrolpanel (domæne indstillinger eller lign) vælge Databaser i dropdown menuen, derefter gå til Mysql -> Mysql DB hvor du, langt om længe, kan finde de brugere som er tilknyttet databasen.

Fra København V.
Tilmeldt 18. Feb 08
Skrevet kl. 16:44

Tak Michael og Mark for udførlige instrukser - det gjorde det jo ligetil at få rettet kodeordet til databasen!

Jeg har også rettet kodeordet til admin-delen, og så vil jeg krydse fingre for at mine problemer er ovre for nu... Smile

På sigt bør jeg nok overveje at skifte til en anden platform! 

Fra København V.
Tilmeldt 18. Feb 08
Skrevet kl. 16:58

Hmm... - nu kan jeg så til gengæld ikke logge ind i mit admin panel...

Ændringen af database password burde vel ikke have indflydelse på dét?

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)