Jeg står i den situation at jeg skal til at have produceret et kosttilskudsprodukt i form af en tablet. Tabletten vil indholde forskellige vitaminer osv.
Det skal muligvis produceres i udlandet, men anyways. Det jeg vil spørge om det er om der er nogen der ved om Fødevarestyrelsen har en form for liste af ulovlige kosttilskud. Da jeg skal vide hvilke ingredienser jeg kan bruge og hvilke jeg må vælge fra.
Umiddelbart ved jeg ikke om der findes sådanne en liste. Et kosttilskud kan både høre under fødevarestyrelsen eller lægemiddelstyrelsen afhængig af hvilke ingredienser der er i.
Hej ven, og tak for så hurtigt et svar. Jeg har desværre kigget på siden førhen og fandt desværre ikke frem til nogen liste som sådan. Gad vide om det måske bare er lettere at ringe ind til dem?
Forresten, har lige tjekekt din webshop ud, super lækkert og overskueligt. Men hvordan klarede du de juridiske aspekter af at finde ud af om dine kosttilskudsprodukter var lovlig eller ej?
Fødevarestyrelsen vedtog derfor medio december, at alle virksomheder, der har registeret deres produkter hos FVST skal betale en grundafgift for at være registreret
(kr. 12.500 pr. år) + en afgift pr. produkt (kr. 1.000),
Så der er lidt udfordringer for dig i fremtiden:-)
Ok, så bare et fantastisk stort sortiment, så jeg tænkte at du måske også importerede ind udenfra EU.
Well... lidt nedtur med den afgift. De vil gerne have økonomien op at køre men sætter stadig latterlige afgifter op så det er sværere for iværksættere at skabe arbejdspladser.... det er jo så logisk.
Well... lidt nedtur med den afgift. De vil gerne have økonomien op at køre men sætter stadig latterlige afgifter op så det er sværere for iværksættere at skabe arbejdspladser.... det er jo så logisk.
Mange menneskers liv er reddet grundet det faktum at man i Danmark ikke vil acceptere at blive invaderet med alle mulige og umulige afskygninger af tvivlsomme produkter som ikke tjener noget formålt generelt andet end at øge bankbeholdningen.
Der bliver årligt fanget mange svindelere i det segment, og der er stadig nogle idioter der går fri.
Men latterlige er de afgifter ikke - og har intet at gøre med at det forhindrer iværksætteri.
Det der forhindrer arbejdspladser er folks manglende viden om det de vil være iværksættere indenfor, hvorfor 90% knækker nakken inden 24 måneder! - Hvad er mest latterligt?