Hvis man nu vælger at rykke sin kontorplads hjem i ens privat bolig, og derved opsige ens kontorhotel plads, er der så mulighed for at man kan trække kontoromkostningerne fra gennem firmaet ?
Det er nogle ret kringlede regler omkring kontor i hjemmet. for at kunne trække udgifter fra, kræver det nemlig at kontoret bl.a. har egen indgang.. dvs. en dør ud til gaden..
Men prøv at søge på det, der er masser af spørgsmål om det, og rigtig mange svar!
@Tobias - mange tak for dit svar. Jeg vil undersøge det. Årsagen er nemlig at jeg på nu ærende tidspunkt, lejer mig ind på en kontorplads, men er samtidig ved at flytte i større lejlighed. Så jeg overvejer at rykke mit kontor hjem, da det sammenlagt bliver for store udgifter. Nu når der også bliver et ekstra værelse i hjemmet, er det jo oplagt som kontor. Så jeg skal have undersøgt reglerne.
Som det nævnes er det noget besværligt. Kravene er ret strenge, og det er oftest muligt hvis det er en helt seperat del af boligen. Det hører mere til undtagelsen en reglen at det kan lade sig gøre.
Men du kan da trække de ting fra du bruger i virksomhedsøjemed. PC, internet etc.