Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Banken hæver penge på min kærestes konto uden at informere os, kan de det?

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 13. Jan 12
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

kort fortalt, så er jeg gået konkurs for snart et år siden. Vi fik kort efter en check på for meget betalt el vedr. vores hus, fra året før, med mit navn på. Den hævede vi på min kærestes konto, da det er den der bliver brugt til at betale regninger med.

Nu her næsten et år senere, så har banken pludselig hævet beløbet på hans konto, og overført beløbet til konkursboet. Må Danske Bank bare hæve fra hans konto uden hans accept eller viden?

Vil lige understrege at det er mig der er erklæret konkurs.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal vist bare være glad for, at du ikke er blevet anmeldt for bedrageri. Pengene tilhører jo konkursboet og skal naturligvis derfor også føres over til det.

Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 871
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej

Hvorfor spørger du ikke banken?

Skriv til dem!

Preben

Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 871
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Schou Larsen | bannerprint.dk:

Du skal vist bare være glad for, at du ikke er blevet anmeldt for bedrageri. Pengene tilhører jo konkursboet og skal naturligvis derfor også føres over til det.

Hej

Hvis hun er gået konkurs så er det da ikke nødvendigvis sikkert at der er sket noget ulovligt, hvis det er nogle penge han har tjent, så kan banken vel ikke bare tage hans Penge?

Tilmeldt 13. Jan 12
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har spurgt banken, og de siger at de til en hver tid må tilbageføre en check uanset hvis konto den er sat ind på, uden at informere vedkommende.

Meldt for bedrageri? Jeg går ud fra, at når det er min kæreste der har betalt alt forbrug, så skal han vel også have for meget indbetalt retur? Han er ikke gået konkurs. At Elselskabet, på trods af henvendelse, ikke har rettet navnet på indbetaler, det er da ikke det samme som at begå bedrageri.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart vil jeg sige nej.  Kurator burde bede dig indbetale beløbet direkte til boet.

/Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Umiddelbart vil jeg sige nej.  Kurator burde bede dig indbetale beløbet direkte til boet.

/Henrik

Ja, det ville jeg nu også mene at var den mest korrekte og etiske måde at gøre det på. Det andet er faktisk direkte usmageligt

Tilmeldt 13. Jan 12
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Kurator har i tirsdags via mail bedt mig om at indbetale pengene, og samme morgen er pengene ført retur, så det havde jeg faktisk ikke en chance for at gøre. Derudover har den nuværende kurator, nr 5 i rækken, i samme mail, meddelt mig, at hvis jeg ikke laver nyt badeværelse, samt fremskaffer ny vaskemaskine og tørretumbler, så vil jeg blive meldt til politiet, og min gældssanering blive udskudt 8 år i henhold til gældende retspraksis. 

Badeværelse samt maskiner, er ifbm tvangsauktion at mit hus solgt d. 4-1-12, og der var intet badeværelse eller maskiner, da det ene badeværelse blev revet ned for næsten 3 år siden, men pengene slap op, og der blev ikke lavet et nyt. Huset er solgt uden besigtigelse af køber, men der har været to advokater med knap et års mellemrum for at besigtige huset, men den nye advokat, hævder at der var badeværelse ved besigtigelse? Dog har de sjovt nok ingen billeder af det, men masser af billeder af resten af huset. 

Tilmeldt 13. Jan 12
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Da jeg oplyste hende om at jeg ikke var pligtig til dette, så har hun kørt rigtig hårdt frem, og ringer og sviner mig i telefonen. Må sige at jeg er dybt rystet.

Derudover så vil ny ejer ikke lade os få vores ting fra huset, og har skiftet låse ud, da han mener at der da må have været badeværelse m.m. Vi har været nødt til at lave en anmeldelse i fogedretten for at få vores ting. Jeg mener ikke han har et krav mod os, og hvis han havde et krav, så må det være mod konkursboet som har oplyst forkert i salgsopstillingen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Puha, det er en hård tid du er inde i. Godt at du kan holde hovedet koldt. Du har min største medfølelse.

Held og lykke med, at komme igennem den hårde tid - og tænk på, at der altid er lys for enden af tunnellen.

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)