Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Undgå Duplicate Content i Joomla når dele af artiklerne er identiske?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jul 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Jeg arbejder på en Joomla side for en piercingbutik og er ved at planlægge den bedste måde at søgemaskineoptimere den. I min research er jeg som så mange andre stødt på DC-problemet og søger nu en løsning.

Problemet ligger i at for at gøre siden så nem og overskuelig som mulig har vi opdelt efterbehandlingerne af piercingerne op i forskellige artikler, men i disse er der sektioner der er identiske - beskrivelsen af hvordan sæben skal anvendes og hvordan man laver sit eget isotoniske saltvand. Resten af artiklerne er ikke ens.

Min tanke er at hvis man splittede artiklerne op, således at der er hovedartiklen og så embeddede artiklerne med sæbe og saltvand, måske kunne løse dette, men hvis man søger lokalt på siden på keywords til f.eks. saltvandet, vil det gøre at udelukkende delen om saltvand vil komme som resultat, frem for hele artiklen om hvordan man passer sin piercing.

Endelig er jeg ikke sikker på om det vil gøre nogen forskel i forhold til DC - søgemaskinen kigger jo på siden er loades og derfor vil de identiske dele også komme frem...

Nogen forslag og/eller råd? 

Hvis ovenstående idé med at dele artiklerne op virker, er der så nogen der kender et godt modul/plugin til at løse dette enkelt og elegant?

Tak for at du gad læse med :)

Mvh Asser

Tilmeldt 5. Jul 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Nå ja - endnu et spørgsmål: Hvornår bliver indholdet på en side betragtet som DC? Er det efter 5 ord eller 20 eller?

Tilmeldt 16. Jan 12
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

www.copyscape.com er et godt værktøj, typisk vil man sige at dit indhold ikke må matche mere end 6%

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

En løsning er, at inklude med en Iframe.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 5. Jul 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen.

Min umiddelbare tanke med iFrames var at de var usikre og derfor skulle man helt undgå dem - ikke desto mindre er der adskillige løsninger for Joomla med at loade dele af en artikel og på den måde omgås eventuelle sikkerhedsproblemer.

Hvor om alt er er mit spørgsmål dog stadig om det er en holdbar løsning - når f.eks. Google crawler siden vil de så stadig ikke ligne DC fordi den læser videre i iFramen eller vil den bare læse "iFrame bla bla" og endelig vil problemet med lokal søgninger på sitet stadig være det samme - søger man udelukkende på den del der befinder sig i iFramen, så er det udelukkende den artikel der dukker op?

Jeg undskylder på forhånd for at være besværlig, men man får jo ikke svar uden at spørge - under alle omstændigheder skal I vide at jeg sætter stor pris på jeres hjælp!

Mvh Asser

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Asser

Jeg tror efterhånden Google er god nok til at gennemskue om der er et formål med at gentage den pågældende tekst. Siderne er jo formentlig ikke identiske, der er vel bare en del af teksterne der går igen fra side til side? 

Dit problem er ikke konkret i forhold til Joomla, det er mere en generel problemstilling i forhold til SEO. Hvordan ville du løse problemet hvis det ikke var Joomla du arbejdede med? 

Fra Danmark
Tilmeldt 28. Nov 09
Indlæg ialt: 38
Fra  1001 Kjoler Mark Pedersen Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper Gadensgaard:

Hej Asser

Jeg tror efterhånden Google er god nok til at gennemskue om der er et formål med at gentage den pågældende tekst. Siderne er jo formentlig ikke identiske, der er vel bare en del af teksterne der går igen fra side til side? 

Dit problem er ikke konkret i forhold til Joomla, det er mere en generel problemstilling i forhold til SEO. Hvordan ville du løse problemet hvis det ikke var Joomla du arbejdede med? 

Helt enig med Kaspers bidrag.
Om google også konkret straffer en bruger for at være en lille smule doven ved at have lidt DC tror jeg nu ikke tæller så meget som bare et enkelt fornuftigt backlink. Desuden syntes jeg at Matt Cutts ofte snakker om at de ikke decideret straffer, bare nedsætter værdien (linkjuice etc) en smule...

Stadigvæk, hvis jeg har en webshop med 10 kategorier, hvor meget i kategori beskrivelsen kunne være ens - laver jeg den gerne unik alligevel, altså ikke helt fra bunden af, bare lidt synonymer hist og pist - omstrukturering og voilá.
Fra Odense
Tilmeldt 19. Sep 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Asser

Prøv evt. Tag Meta som er en Joomla component hvor du bla. Kan angive Canonical links.

http://extensions.joomla.org/extensions/site-management/seo-a-metadata/7124

Mvh
Benjamin
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)