Hej alle, Jeg har for nyligt skrevet en artikelserie om ingefær for en bekendt på hans hjemmeside. For at undersøge om google har indexeret artiklerne, laver jeg sådan en google-søgning. Her opdager jeg så, at google har indexeret 2 versioner af mine artikler: domæne/artikelnavn og domæne/artikelnavn?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=artikelnavn Efter en smule søgen finder jeg ud af, at det skyldes et fænomen kaldet "link tagging" og at disse URL'er åbenbart genereres af Yoasts Google Analytics-Wordpress plugin. Kort fortalt bruges URL'erne altså til at måle trafik fra mit RSS feed i analytics. Jeg kan i øvrigt se, at google ikke har indexeret disse URL'er for de lidt ældre artikler på siden (eller Google medtager dem i hvert fald ikke i deres søgeresultater - hvilket måske kan skyldes brugen af canonical-tagget?). Mit spørgsmål er kort og godt: betragter Google disse URL'er som dublicate content? Vh. Jesper |
Lige nu returnerer Google kun originalsiden på søgninger efter tekststrenge fra siden - så der er ingen problemer lige her og nu.
Det er dog altid en god ide at erstatte "?" med et "#" i tracking URLs, da Google ignorerer alt efter "#". Så er du sikker.