Hej Amino! Jeg er en 18 årig knægt, der har iværksætter-instinket. Jeg har forstand på hvordan man laver hjemmesider, og er ivrig efter at komme igang med at få lavet en. Jeg forestiller mig at lave en hjemmeside folk går ind på af interesse, da jeg ikke vil lave en web-shop, så det vil sige en hjemmeside folk kommer ind på for at få information. + Jeg er villig til at ligge penge i projektet, og skal så tjene penge igennem Affiliate og reklamer. Her er Problemet så: Trods min længsel efter at komme igang, kan jeg ikke finde på et koncept. Har tænkt over det i 2-3 uger hvad det skulle være, men hver gang jeg får en idé, bliver den skudt ned da konkurrencen er for stor hos det emne. Mine interesser og min største viden ligger hos sport og føler ikke rigtigt der er andre emner jeg har noget ekstraordinært at belære folk om. Problem 2: Hvordan gør i får at finde på emner, man kan skrive om? |
Du skal huske at på mange områder betyder konkurrence i et felt at der er efterspørgsel også. Du kan ikke bare drømme dig til en millionide som ingen andre har tænkt på. Okay, det sker en gang i mellem - men stadig.
Da Facebook blev lanceret fandtes der MANGE sociale netværkssider, for eksempel MySpace, friendster og mange andre sider. Tror du at Facebook er vokset så stort fordi Mark havde en god og unik ide? Nej, Facebook er vokset så stort og laaangt væk fra konkurrenter på grund af den MÅDE firmaet blev kørt på. Det var konstant udvikling, konstant nye features, altså i bund og grund masser af slid.
Så du skal ikke give op på dine ideer, bare fordi der er konkurrenter. Se i stedet hvad de gør og prøv at:
1) Hvordan kan jeg gøre det bedre
2) Hvordan kan jeg skille mig ud fra de andre
Ultimativt handler det om at gennemføre en ide, ikke hvor god ideen var i første omgang. Der findes millioner af eksempler på den filosifi. Arbejd hårdt og skil dig ud fra mængden, så skal du nok blive succesful :-)