Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan starter jeg?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jan 12
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

Jeg er en 18 årig knægt, der har iværksætter-instinket. Jeg har forstand på hvordan man laver hjemmesider, og er ivrig efter at komme igang med at få lavet en. Jeg forestiller mig at lave en hjemmeside folk går ind på af interesse, da jeg ikke vil lave en web-shop, så det vil sige en hjemmeside folk kommer ind på for at få information. + Jeg er villig til at ligge penge i projektet, og skal så tjene penge igennem Affiliate og reklamer.

Her er Problemet så:

Trods min længsel efter at komme igang, kan jeg ikke finde på et koncept. Har tænkt over det i 2-3 uger hvad det skulle være, men hver gang jeg får en idé, bliver den skudt ned da konkurrencen er for stor hos det emne

Mine interesser og min største viden ligger hos sport og føler ikke rigtigt der er andre emner jeg har noget ekstraordinært at belære folk om.

Problem 2:

Hvordan gør i får at finde på emner, man kan skrive om?

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 19:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skal huske at på mange områder betyder konkurrence i et felt at der er efterspørgsel også. Du kan ikke bare drømme dig til en millionide som ingen andre har tænkt på. Okay, det sker en gang i mellem - men stadig.

Da Facebook blev lanceret fandtes der MANGE sociale netværkssider, for eksempel MySpace, friendster og mange andre sider. Tror du at Facebook er vokset så stort fordi Mark havde en god og unik ide? Nej, Facebook er vokset så stort og laaangt væk fra konkurrenter på grund af den MÅDE firmaet blev kørt på. Det var konstant udvikling, konstant nye features, altså i bund og grund masser af slid.

Så du skal ikke give op på dine ideer, bare fordi der er konkurrenter. Se i stedet hvad de gør og prøv at:

1) Hvordan kan jeg gøre det bedre

2) Hvordan kan jeg skille mig ud fra de andre

Ultimativt handler det om at gennemføre en ide, ikke hvor god ideen var i første omgang. Der findes millioner af eksempler på den filosifi. Arbejd hårdt og skil dig ud fra mængden, så skal du nok blive succesful :-)

Fra Roskilde
Tilmeldt 19. Jan 09
Indlæg ialt: 73
Fra  eSternberg Skrevet kl. 19:35

Problem 2: Jeg bruger Google Søgeordsværktøj til at finde ud af hvad folk søger efter. Søger du eksempelvis efter sportstøj får du masser af kombinationer, samtidig med at du får et cirka antal søgninger om måneden. Her kan man bruge meget lang tid på at finde inspiration :)

https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal 

Fra Kalundborg
Tilmeldt 9. Dec 11
Indlæg ialt: 283
Fra  Mkkostvejledning Skrevet kl. 19:40

tjaa så længe du kke har et emne som du interessere di for( som ikke allerede findes i 100vis af forskellige websites) Så vil jeg anbefal eidg at vente.man starter ikke bare noget op,bare of rat gøre det og tro man kan tjæne en mase penge med det samme. Du skal jo gøre det du føler for. er det et forum om et eller andet hvor folk kan skirve om et enme,eller er det en info side som du selv løbende kommer med info til, tjaaa det skal du jo gøre op med dig selv.

Tilmeldt 12. Jan 12
Skrevet kl. 20:04

Siger tak for de gode råd!

Interresant måde du ser det på Kristoffer, men problemet er at lægger jeg mig ud med nogle sport-sites (bold.dk, indkast.dk osv.) vil de være langt mere produktive end jeg, da de fuldtidsarbejder der, og jeg stadig går i skole. Har også overvejet Noget indenfor betting men igen konkurrenter der bruger langt mere tid end jeg (betexpert.dk, tipsomtips.dk) ..

Men hvordan vil du forslå jeg skal starte min hjemmeside hvis jeg så vælger et af de emner? 

Fra Helsingør
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 20:31

Populært sagt, findes der 3 typer hjemmeside-forretninger.

• Content-tunge sider, der oftest tjener penge på artikler og affiliate.
  • WebShops - altså steder der tjener penge på at sælge varer
  • Service-sider - sider der udbyder en service, som dba, cofman eller for den sags skyld facebook.

For at tage dem bagfra:

Service-siderne er i virkeligheden nok nogle af de sværeste, men også nogle af de mest interessante. Et site som cofman.dk der alene fungere som sommerhus-portal, foran flere store sommerhus-udlejerfirmaer. Jeg synes ideen er genial. Kan du komme på en service og formår du at få den ordentligt implementeret og reklameført din ide, kan du komme langt.

WebShops siger sig selv. Man skal nok være opmærksom på hvor hård konkurrencen er, det undervurdere mange mennekser der ender med at brænde inde med for kr 50.000 fodboldstøvler.

Den nemmeste af de tre typer er content-siderne. Langt de fleste smider en wordpress op, og begynder så at taste løs. Problemet er lidt at der er temmelig hård konkurrence, som du selv har bidt mærke i, og afkastet ofte er relativt lille. Det næste problem er også, at de ofte er nyhedsbaserede, således at du er nødt til at være over sitet konstant - sidst men ikke mindst oplever de fleste at gå død i artikelproduktionen i korte eller længere tid. Er dit site nyhedsbaseret vil det dø meget hurtigt.

Jeg har selv et artikeldrevet site (http://borne-aktiviteter.dk/) Det er forsøgt holdt tidsløst, for at artikler ikke udløber. For at give dig nogle stats på sådan et site...jeg har ca 150 artikler af divergerende kvalitet, mellem 200-400 besøgende om dagen...og det kaster altså 300-500 kr af sig om måneden.

Forstå mig ret, det er fine penge - men at kigge på min timepris, så er det virkelig bad business. Mit site er alene et hyggeprojekt, og der komme kun artikler på når jeg har lyst og tid til at skrive - skulle sitet vokse mere, skulle jeg være langt mere aktiv. Én artikel om dagen ville nok være optimalt.

Tilmeldt 12. Jan 12
Skrevet kl. 20:39

Tak for svaret Munksgaard!.

Det er 100% en Content-side jeg skal lave og det skal holde sig på Hobby-basis selvfølgelig. 

Problemet er bare jeg ingen erfaring har med at starte hjemmeside, ang. markedsføring og opstartsfasen. Jeg har styr på det med at lave hjemmesiden, og kan lidt HTML så det er ikke selve hjemmesiden der er problemet, men hvordan jeg skal gribe "udfordringen" an.

Tilmeldt 17. Apr 11
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 16:40

Da jeg var ung - for mange år siden, havde en kammerat og jeg lyst til at starte som selvstændig.

Vi kunne ikke rigtigt finde noget, men han var vild med sejlsport.

Jeg havde bl.a. hjulpet ham med at bygge sin egen båd.

Vi var taget på bådudstilling og så noget der lignede en forvoksen ski eller snowboard, hvor man havde sat en mast med et segl på.

Vi kunne købe agenturet til dette for meget små penge.

Min makker blev helt vild - det lugtede da lidt af fulg.

Jeg kunne ikke i min vildeste fantasi forestille mig at nogle ville købe sådan et bræt.

Jeg mener at kunne huske at man kaldte det windsurfing.

Bare hop ud i det - om ikke andet så for sjovt - resten skal nok komme.

Omkring markedsføring, så laver du din side og spørger herinde hvordan vi syntes den ser ud.

Det ser Google.

Det ser jeg, jeg svarer dig og måske bookmarker jeg siden.

Jeg taler med Ole og husker din side og sender ham linket. Han sender det videre til alle sine venner som sender det videre til deres venner.

Gør det du syntes er sjovt og det du brænder for, så kommer resten.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 00:52

kast dig ud lav en side i det emme du bedste kan lide og tænk ikke over konkurrence eller andet eller hvor lidt konkurrence skriv om det du er bedst til

du skriver og skriver løs

laver lidt film

vær aktive lidt over alt

der er intet tidspunkt du tænker for hårdt eller for let man arbejder der ud ad i en iværksættere passion og laver det bedste

her lidt ekstra trafik tips http://www.amino.dk/forums/t/147608.aspx?#996877

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)