Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Eget produktionsselskab - pixel.tv som eks.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jan 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folk på Amino.

Jeg er nu gået ind det sidste halve år af mit sabbatår, og det er for alvor nu, jeg skal ligge planer for fremtiden. Som det ser ud pt. tager jeg Multimedie Designer uddannelsen og arbejder med det, men det er i mig (ligesom alle har) en lille drøm der driller. Jeg ønsker og håber, at jeg engang vil kunne leve af noget alla pixel.tv. Et produktions selskab der laver anmeldelser af spil og indslag omkring gaming. De er nu også i et samarbejde med TV2 Zulu. 

Som skrevet har jeg den drøm, men jeg har bare problemer med at se det som en fremtid, så derfor spørger jeg nu om der er nogle der ved noget til dette.

Jeg har søgt diverse steder og har ikke fundet hvad jeg leder efter. Jeg søger et svar på hvordan man opstarter dette. Min overbevisning er at man går et par mates sammen og starter det stille og roligt op, og håber så på det bedste. Nogle der kan sige om dette er den rette tanke?

Kan godt være jeg er dum, men folkene bag pixel.tv har vel bare lavet det som en hobby, og så har det givet pote, eller har de rent faktisk taget en uddannelse eller lign. indenfor emnet? Nogle der kender noget til dette? Evt. fra andre Produktionsselskaber?
Som manden kendt som "Pops" fra pixel.tv sagde i et interview på xplayn (http://xplayn.com/19513), så siger han at de ikke kun laver noget de vil, men laver produktioner til store virksomheder. Derfor kommer denne tanke.
Citat: "Men vi laver mange ting som jer derude aldrig får at se desværre, da vi også fungerer som et produktions selskab som laver produktioner til store virksomheder. Men det er ikke altid der de sjoveste opgaver er."

Og til sidst, er det noget man kan leve af?

Jeg ved at det er nogle underlige spørgsmål, og det ser lidt uoverskueligt ud, men efter længere søgen på svar er min hjerne lige så rodet som mit værelse. Det er en drøm jeg rigtig gerne vil stræbe efter, og jeg ser derfor helst seriøse svar.

Tak for tiden. Lybech.

Fra Vamdrup
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 234
Fra  Smaze Skrevet kl. 15:25

Held & Lykke min ven! ;-)

Der findes mange gode mennesker herinde, så en af dem, må have et svar til dig! ;-)

Smaze.dk er et anmelder-site som bestræber sig på at finde de nyeste og fedeste gadgets til din hverdag.

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 227
Fra  Webfaktor Skrevet kl. 15:39

Det er nu godt nok http://www.coolshop.dk der står bag Pixel.TV, så udover at det er rimeligt professionelt, så har der sikkert også været en del økonomiske midler i ryggen.

Tørklæder - Stort udvalg af lækre tørklæder i kashmir og silke. Masser af kendte danske designer tørklæder.

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 250
Fra  AGIZO Skrevet kl. 16:02

Bo Lyhne:
Det er nu godt nok http://www.coolshop.dk der står bag Pixel.TV, så udover at det er rimeligt professionelt, så har der sikkert også været en del økonomiske midler i ryggen.

Yep, det er bl.a. Jacob Risgaard og Thomas Bense...

Nicolas 'pops' er ansat som reporter og spilanmelder.

Pixel.tv fungerede i mange år, som hobbyprojekt, som - så mange andre ting ofte gør - blev til noget lidt større.

Så jeg synes da bare, du skal gå igang stille og roligt.

- Eventuelt starte din egen YouTube channel hvor du anmelder spil, gaming gear og andre ting - hvis det er i det segment du vil henvende dig.

Og stille og roligt udbygge tingene, efterhånden som du får nogle "tilhængere" af dine videoer etc. :-)

Tilmeldt 12. Jan 12
Skrevet kl. 16:07

Den del havde jeg ikke lige fået set/hørt om. Tak for det :)

Tilmeldt 12. Jan 12
Skrevet kl. 16:13

Jeg takker rigtig mange gange Simon Greve. Dejligt svar. Så må jeg jo bare til at komme igang.

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 250
Fra  AGIZO Skrevet kl. 16:17

Lybech:
Jeg takker rigtig mange gange Simon Greve. Dejligt svar. Så må jeg jo bare til at komme igang.

Det var så lidt. :-)
- der er sgu ikke andet for, end at prøve sig frem...

Når du får nogle tilhængere af dine videoer, kunne du lave en dedikeret hjemmeside til formålet, og begynde at køre lidt Adwords (ikke overdrevet - så skræmmer du folk væk) og MÅSKE på sigt, begynde at få penge for at anmelde gear (jeg aner intet om dette, men går ud fra at de store producenter betaler de mere "kendte" anmeldere, for at få deres gear anmeldt)

Dog tror jeg du primært skal tjene penge på annoncedelen, men vent til du har nok at byde på, så at sige. Hvis du annoncerer fra dag 1, uden en eneste seer/lytter etc., så får du 1) ingen annoncekroner 2) ingen tilhængerskare

Så, det er bare igang - måske har du allerede nogle nyere spil liggende, du kunne anmelde og eventuelt lave Gameplay optagelser af, som du kan lægge på YouTube - fx kan du bruge Fraps til at optage mens du spiller...

De nye spil med gameplay gennemgang, i god kvalitet, har rigtigt mange views på YouTube (nogle gange over 1 mill.)

Så bare gi' den gas :-) 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)