Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Anpartsselskab

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Ørbæk
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Min kollega har startet et ApS op, og efter et par måneder spørger han så jeg vil være med at købe anparter.

Jeg siger ja, men hvordan får man ændret, så det står i erhverv og selskabsstyrelsen at jeg også har nogle anparter i selskabet. Kan man selv gøre dette eller skal revisoren gøre det?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:07

Hej.

Afhænger af, hvordan det skal foregå, og hvad der står i vedtægterne.

MvH

Peter

Fra Odense
Tilmeldt 11. Aug 10
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 15:18

Fanebærer:

Jeg siger ja, men hvordan får man ændret, så det står i erhverv og selskabsstyrelsen at jeg også har nogle anparter i selskabet. Kan man selv gøre dette eller skal revisoren gøre det?

Der er ikke længere noget, der hedder Erhvervs- og Selskabsstyrelsen. Siden 1. januar 2012 hedder det Erhvervsstyrelsen, og de har (endnu) ikke noget ejerregister.

"Køb" af anparter kan foregå på mange forskellige måder - Du kunne med fordel overveje, om du skal købe dig ind ved en emission (kapitaludviddelse) - Dermed får selskabet tilført ny kapital i stedet for at din nye kompagnon får pengene (med mindre det selvfølgelig er formålet med hans salg).

I begge tilfælde ville jeg få en advokat til at lave det fornødne arbejde.

Jens.

Fra Colbjørnsensgade 3, 2tv
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 15:28

Det står ikke i Erhvervs- og selskabsstyrelsen, hvem der ejer et selskab.

I skal lave en handelsaftale og en anpartshaver fortegnelse.

Hvis du vil i E&S, så kan i lave en direktion eller bestyrelse - de bliver registreret i E&S.

Stig

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)