Din løn skal du køre over egenkapitalen / mellemregning - og den er ikke en udgift i et personligt selskab.
Skattemæssigt skal du forskudregistrere hvad du forventer at tjene, og du får så B-skatteopkrævninger i 10 rater per år, som du bare betaler. Mener du senere, at du tjener mere eller mindre end først opgivet, ændrer du forskud, og får nye b skatte opkrævninger
Taler vi 2011, så er det lidt sent, så der man du afvente årsopgørelsen og tage det på den
Du kan løbende trække din løn ud. Du skal først betale skat ved afslutningen af dit årsregnskab, hvilket helt kort udregnes ved at trække dine omkostninger fra dine indtægter
Hvordan er det med de 10 rater jeg skal betale til skat, hvor finder jeg noget mere information om det??
Jeg har valgt ikke at forskudsregistrere, men det gør SKAT så for mig, ud fra indtægterne i firmaet året før. Det vil sige, at det første år fik jeg ikke de 10 girokort, men de kom automatisk året efter - udregnet efter indtægten året før. Du skal selvfølgelig huske at gemme pengene til SKAT, men jeg brugte det som en metode til at have en større kapital i virksomheden det første år og trak da også først penge ud til mig selv, da overskuddet var opgjort.