Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skole projekt **eksklusivt interview**

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Struer
Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 1118
Fra  MG CONSULTING Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoere!

Jeg er igang med, at lave et skole-projekt og jeg har valgt emnet: Investering... Det jeg manger med det er, at jeg manger spørgsmålene jeg skal ha stillet... Jeg har fundet på det her indtil videre:

Emne: At investere.

Hvad er en investering:

-          Aktier

-          Obligationer

-          Valuta-handel

Hvad kunne jeg så mere putte på? Jeg vil gerne lave et helt projekt omkring det, da det virkelig interessere mig eller jeg kunne også godt tænke mig, at lære mere omkring det! Så hvis i havde et eller andet til den problemformulering, så kunn det være godt!  Det er ikke fordi i skal lave den eller noget, men mangler bare lidt..

Jeg har fået skaffet mig, et EKSKLUSIVT interview med Lars Tvede, hvor jeg får lov til at stille ham en række spørgsmål, dem skal jeg også lige ha fundet på... Han har jo gjort rigtig store ting, med investeringer!

På forhånd tak!

- Mads

Fra frederiksværk
Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 921
Skrevet kl. 21:49

Kunne det være, at du offentligøre dit interview med  Lars Tvede?

Eller bare sende interviewet til mig ?

jeg mangler en investor eller 2 til at starte mit projekt

http://www.amino.dk/forums/t/96207.aspx

Fra Struer
Tilmeldt 5. Aug 10
Fra  MG CONSULTING Skrevet kl. 21:51

Kunne snild ske, men du ved jeg ikke endnu om jeg får det som MP3 fil, eller om det bliver skriftligt, men du kan da godt få det tror jeg da... Men kunne du hjælpe med overstående?

Fra frederiksværk
Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 921
Skrevet kl. 21:55

send mig en pm, så kan se om jeg kan hjælpe dig imorgen :)

jeg mangler en investor eller 2 til at starte mit projekt

http://www.amino.dk/forums/t/96207.aspx

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 1012
Skrevet kl. 22:08

Hej

Jeg vil gerne hjælpe dig men kan du så ikke slå PM til? :)

/Simon M. Nielsen

Fra Struer
Tilmeldt 5. Aug 10
Fra  MG CONSULTING Skrevet kl. 22:11

Sådan Simon, tænk at jeg ikke engang selv havde set det!

- Tak tak!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:21

Først og fremmest; super flot, at du har fået et interview med Lars Tvede, han er sgu en spændende person og ikke mindst god foredragsholder, shareholders2k10.

Nu kender jeg ikke dine forudsætninger, TA-kompetence-mæssigt såvel som omfang af projekt, men du kunne vel tilpas tilføje lidt spørgsmålsguf omkring hans fremtidige konjukturforventninger indenfor forskelle sektorer. Han har jo tidligere påpeget luksus-segmentet og biotek, som sektorer med super fremtidig P/E og derved høj ROI.

Slutteligt, hvis du er meget interesseret i investering, så kom dog ind på Proinvestor, hvis du ikke allerede er medlem derinde og flæk.

Derudover så synes jeg, at du skal vælge ét element at spekulere i - see what I did there? -, altså at du fokusere på aktieinvestering fremfor, at spille på 3-4 heste, og derved mindske din dybdegåelse.

Slutteligt, hvis du er meget interesseret i investering, så kom dog ind på Proinvestor, hvis du ikke allerede er medlem derinde og flæk.

PS: http://www.aktieplus.dk/boger.php (ja, det er sgu nogle fede affiliate-links derinde) ta' et kig på nogle af de bøger derinde, de kan varmt anbefales størstedelen af dem, hvis du gerne vil blive en Børshaj - see what I did there?

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 1012
Skrevet kl. 22:43

Jeg har sendt dig en PM.

/Simon M. Nielsen

Fra Struer
Tilmeldt 5. Aug 10
Fra  MG CONSULTING Skrevet kl. 22:47

Hejsa!

Det burde være noget man kunne forholde sig til i 8 klasse.. Er nybegynder på stadiet, og ville rigtig gerne lære det! Jeg spiller spillet aktiespillet.com hvor jeg prøver sådan lidt.. men det er sku lidt sværere end man regner med! det kunne være virkelig fedt at lære at handle og sådan, og gøre de rigtige ting! Men det ville være kanont med nogle spørgsmål ogsådan jeg kunne bruge i opgaven vedr. aktier og sådan som jeg kunne bruge, og også spørgsmål til Lars!

- Cya!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:05

Mads:

Hejsa!

Det burde være noget man kunne forholde sig til i 8 klasse.. Er nybegynder på stadiet, og ville rigtig gerne lære det! Jeg spiller spillet aktiespillet.com hvor jeg prøver sådan lidt.. men det er sku lidt sværere end man regner med! det kunne være virkelig fedt at lære at handle og sådan, og gøre de rigtige ting! Men det ville være kanont med nogle spørgsmål ogsådan jeg kunne bruge i opgaven vedr. aktier og sådan som jeg kunne bruge, og også spørgsmål til Lars!

- Cya!

Hej Mads.

Du er velkommen til, at tilføje mig på skype, så kan vi tage en kontinuerlig snak, når der er tid tilovers, så skal jeg nok komme med nogle eksempler. 

Ligeledes, så kom dog ind på aktiespillet på Proinvestor istedet, man mangler jo muligheden for at shorte, det kan man jo ikke på de fleste andre aktiespil.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)