Hej alle Amino'er, Jeg har læst mig til, at flere fra Amino laver video, og er bruger af YouTube professionelt set. Der er dog visse ting at tage hensyn til, både angående video, upload, og mere omkring YouTube videos. Først og fremmest, din video ses helst som værende 720p eller 1080p i video format. Dette betyder at din video meget gerne må være i størrelsen 1920x1080(1080p). Flere YouTube brugere er interesseret i HD kvalitet, da de gerne vil kunne se filmen i detaljeret omfang, uden at skal gætte sig til handlingen. Med lyd, er der flere ting at tage hensyn til. Er din video en guide/tutorial m. tale, ses din video oftere ved tydelig tale, og overvejet formuleringer, frem for informerende tale. Det skal helst kombineres. Når overstående er på plads, er der kun få ting at tage hensyn til, nu kommer den "nemme" del i forløbet. Hvordan skal jeg navngive, beskrive, tagge, osv osv. Hvis du vil have en god pladsering på YouTube, skal din title være informerende om videoens indhold, samt hvad den omhandler. Du skal her gøre overvejelser SEO mæssigt, og sørge for en solid titel, der indeholder en flydende sætning, samt giver mening OG indeholder små "keywords" til din film. Med beskrivelsen skal du være sikker på at formulere dig enkelt, og læsbart. Sørg for at linke til din Embedded side, hvis du gør brug af YouTube til eksterne formål. Da dette kan hjælpe din side SEO mæssigt med "back linking". Til sidst vil jeg gøre en kort forklaring om Tag's på YouTube, da folk oftest bruger dette forkert. Lad os sige, at jeg har lagt en film op med 2 mennesker der mødes og bliver forelsket, en rigtig amerikansk og klassisk, kærligheds kortfilm. Du kan bruge "single tag" og "line tag". Dette betyder at du i din Tag bar kan skrive: Kærlighed, Romance, Romantik, Forelskelse, Nybagt. men, dette er kun enkelt ords søgninger, du kan også bruge "line tag" som sådan her: Kærlighed, Romance, Romantik, Forelskelse, Nybagt, "First Love", "In love by first look" .. osv. Tænk jeg nu rigtig godt om, når i publicere noget på YouTube, da dette kan være afgørende i starten. På længere sigt vil i ramme hit-rank ved views på jeres YouTube Channel, Videos, og hjemmeside som er linket til YouTube Channel samt den publicerede Video. Håber i kunne bruge dette! |
Ved du hvornår man kan blive youtube partner ?