Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstarts omkostninger?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. May 11
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino..

Jeg er i opstartsfasen med min virksomhed, men der er nogle ting jer ikke rigtig kan gennemskue?

Har hørt fugle synge om en såkalt iværksætter skat på omkring 3.000,- kr, men hvordan fungere det? Og findes det overhovedet?

Er der andre "skjulte" udgifter jeg skal have med i regnestykket?

God aften :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:16

Hvad er det for en skat?

MvH

Peter

Fra Horsens
Tilmeldt 17. Dec 11
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 21:31

Jeg har hørt fra min mor som selv er selvstændig at der her fra 01-01-2012 skal betales barsels skat uanset om der er nogle ansatte eller kun dig selv i din virksomhed.

Jeg har ikke selv set det oplyst nogle steder men det er da værd at tage med i dine overvejelser :)
God aften!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47189
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:39

Iværksætterskatten må være den som investorer der ejer mindre end 10% af et ikke børsnoteret selskab bliver pålagt i extra skat på afkast af investeringen, hvis jeg husker korrekt. Den mener jeg stadigt - trods snak om afskaffelse - eksisterer. 
Barselsskat ved jeg har været diskuteret for ca 10 år siden, men jeg har ikke hørt det dukke op igen. Kom endeligt med link hvis din mor har noget om det, du som nævnte det

Den gang var det vist noget der skulle opkræves via ATP som et eller andet beløb per medarbejder - for at fordele byrden ved barsel på alle arbejdsgivere, uanset de havde barselsmedarbejdere eller ikke. Tror dog ikke der er ny tale om det i finansloven?

vh 

Fra Nordborg
Tilmeldt 10. Dec 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:48

Hej Mathias,

Jeg tror kun det er noget man har snakket om, så selvstændige kvinder ikke "føler sig snydt" hvis de får barn, mens de er selvstændig.

Så vidt jeg ved, og har læst rundt omkring, er dette vist ikke vedtaget endnu.

/Brian E. P.

BackMeUp.dk

Sikrer dine data sikkert!

Fra Horsens
Tilmeldt 17. Dec 11
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 21:50

Hej Brian
Jeg regnede heller ikke med at det var noget de havde ført igennem så det var ikke noget jeg var 100 % sikker på :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)