Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domæne Svindlere

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er der brodne kar i domæne branchen?

Jeg skulle flytte 2 domæner for en forretning ven som ejer noget osteforretning.
Til min vens store forargelse opdagede vi at han slet ikke var registrant af domænerne.
Webudbyderne havde registreret domænerne til dem selv.

Er det ikke svineri, når man personligt bestiller et domæne hos en af de store udbydere.
Jeg kunne godt nævne navne, men vil undlade dette.

Hvis jeg var uvidende på webområdet, men fremstillede en helt genial opfindelse som over år gav millionomsætning. Efter indtægt på flere millioner og med eget domæne og hjemmeside kører det bare.

Lige indtil min webudbyder kommer og siger at de vil have eks. 1 mill. for at min hjemmeside skal blive ved med at være aktiv. De siger vi ejer jo domænet og har tænkt os at lave en anden hjemmeside på domænet. Men hvis du betaler 1 mill. kan du forsætte som du plejer for det er os som ejer domænet.

Hvad gør du så når du har opbygget en millionforretning og udbyderens domæne er dit bedste udstillingsvindue?

Jeg syntes det er svineri eller er det bare mig der har den holdning.

Fra Slagelse
Tilmeldt 20. Oct 10
Indlæg ialt: 342
Skrevet kl. 17:33

Der må da være nogle betingelser du har accepteret da du bestilte domænet på deres side.

Jeg tvivler meget på det lovligt at skrive i sine betingelser:

"Vi kan enhver tid presse penge ud af dig"

Så dette her tyder på en svindelsag / afpresning.

Jeg kan ikke se dette skulle være andet end ulovligt.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 17:36

Det er bestemt noget svineri hvis det er gjort med vilje og de ikke vil overdrage domænet, er det sagen?

Omkring dit eksempel med millionforretning osv så må jeg indrømme at jeg også mener det er ens eget ansvar lige at tjekke ejerskaber af ens firmaaktiver. Det er stadig svineri, men det svarer til at købe en bil uden at få registreringspapirer, hvilke firmaer ville gøre det?

Eller hvad med at registrere et firma, som bliver registreret i revisorens navn? Eller købe en bygning og lave en forretning og finde ud af man ikke ejer den alligevel? Sådan nogle ting tjekker man forhåbentlig når man handler.

Hvis man har en millionforretning må man sgu også lige sikre man har ejerskab over sine ting, det gælder også sine domæner.

Men stadig enig i at det er noget svineri hvis de har gjort det med vilje og det ikke blot er en fejl.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 17:38

Det kan meget vel være, at det er nemmere for hr. og fru. Jensen på den måde. - Vil de ikke overdrage til jer?

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 17:38

Hej.

Nu kan det tænkes at den pågældende udbyder har fået registreret dem til sig selv ved en fejl.
For år tilbage skete det jævnligt da udbyderne ikke havde så meget tjek på det.

Har I taget en snak med udbyderen, så i kan lave en overdragelse?
Jeg kan ikke forestille mig at de ikke vil det frivilligt.

Ellers kan i altid lave en klagesag hos DK-Hostmaster, hvor udbyderen skla påvise at de har mere ret til domænerne end I har, det får givet vis svært ved.

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Fra Farum
Tilmeldt 1. Aug 09
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 17:39

Om det er noget svineri afhænger hvem der står på de øvrige roller for domænet. Dette er sakset fra DK-hostmasters hjemmeside:

---

Der er tre roller, der betyder noget, i forhold til dit .dk-domænenavn: En registrant, en fuldmægtig og en betaler.

Registranten har indgået aftalen med os om domænenavnet.
Fuldmægtig er den person/virksomhed, som registranten har givet lov til at træffe beslutninger for sig. En fuldmægtig kan f.eks. overdrage eller slette et domænenavn.
Betaleren sørger for betalingen.

---

Så hvis din ven står som "Fuldmægtig" kan han jo gøre med domænet som han vil. "Registranten" er bare den der oprindeligt har registreret det.

Mikkel Elmholdt - Freelance softwareudvikler
MEconsult - www.meconsult.dk

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 17:54

Hej

Tak for svar

Domænerne har vi bedt udbyderne om at slette, hvorefter vi har oprettet et nyt, hvor han selv står som registrant.

Mikkel@
Det er under alle tre poster udbyderens navn er registret.

Selvfølgelig bør man tjekke sine ejerskaber.
Men jeg tror de fleste tror at de handler i god tro, når de køber et personligt domæne.
Mange går derefter ud fra at de personligt ejer domænet.

Million eksemplet er bare et eksempel.
Men så så længe du ikke står som registrant tror jeg ikke du får meget i byretten.

Jeg syntes blot at man bør tjekke sine domæner og ejerskaber.
For i virkeligheden kan eksemplet jo ske!

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 19:02

Dommeren:
Domænerne har vi bedt udbyderne om at slette, hvorefter vi har oprettet et nyt, hvor han selv står som registrant.

det er ikke en anbefalet metode, hvad nu hvis der står folk på venteliste!!!

hvofor laver i ikke bare en overdragelse?

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Farum
Tilmeldt 22. Nov 11
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 19:15

Hvordan finder man ud af om ens hjemmside er registreret til en selv og ikke ens webudbyder? Blev lige lidt urolig for mine hjemmesider!? :(

Mvh.

Berti.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 19:33

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)