Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

TIl virksomhedsejere: Ville du hyre en bachelor uddannet? Hvis ja, til hvad?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg har idag været på uddannelsesmesse i bellacenteret, men kan desværre ikke få svaret på alle mine spørgsmål jeg spørg derfor herinde, der er ejere, bestyrer eller andet af virksomheder.

Ville du i dit firma kunne finde på at hyre en person der 'kun' havde en bachelor grad?
- Hvis ja, til hvilken stilling i dit firma?

Jeg har fået besvaret mit spørgsmål på messen, og fået denne konklusion: En bachelor er finere end en proffesionsbachelor. Tager du en bachelor, er det meget svært at få job bagefter. Tager du en proffesionsbachelor, er uddannelsen med henblik på at få job bagefter og derfor nemmere.

Det giver ikke mening, at jeg med en "finere" uddannelse ikke kan få job men at kan jeg med en mindre fin? Eller gør det? :-)

hilsen en forvirret fremtidsstuderende! 

Fra Herning
Tilmeldt 6. Sep 11
Indlæg ialt: 194
Fra  www.watchmen.dk Skrevet kl. 16:38

Det da åndsvagt at sige en bachelor er "finere" end en professionsbachelor.. Hvad betyder det overhovedet at den er finere? Giver ikke rigtig mening i mit hoved.

Fra Herning
Tilmeldt 6. Sep 11
Indlæg ialt: 194
Fra  www.watchmen.dk Skrevet kl. 16:38

Ps. er selv professionsbachelor 

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 16:44

Det skulle betyde at det er mere anerkendt og åbner op for mere... OG samtidig siges der, at man ikke kan få job, hvis man "kun" har en bachelor. Derfor er jeg forvirret :s

Hvor/som hvad arbejder du som?

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 16:47

Det kommer jo an på uddannelsen og virksomheden - dit spørgsmål er meget svært at svare på uden disse detaljer. F.eks er det min overbevisning af en lægevidenskabsbachelor (bachelor i medicin) ikke giver så let adgang til (relevante) jobs som en bachelor der relaterer sig til noget økonomi.

Fra Roskilde
Tilmeldt 21. Jul 10
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 17:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ma92bj:
En bachelor er finere end en proffesionsbachelor.

Det er klart noget vås efter min overbevisning!

En bachelor er en ren teoretisk uddannelse,  dvs, du har skoleophold under hele uddannelsen.
Hvorimod en professionsbachelor, i de fleste tilfælde, tager længere tid netop fordi der er sat tid af til et X-antal måneders erhvervs ophold. (Deraf ordet profession)

Så i min optik er professionsbacheloren akkurat lige så god som en alm. bachelor, hvis ikke endda bedre grundet erhvervserfaringen.

/Daniel

Tilmeldt 3. Feb 11
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 17:04

En ren bachelor opnås oftest, fordi man tager forlængelsen af at man gerne vil opnå en kandidatgrad(eks. cand.jur, cand.mec, cand.polit m.v.), hvorimod en professionsbachelor opnås med henblik på at komme på arbejdsmarkedet direkte efter(eks.: sygeplejerske, politibetjent, socialrådgiver m.v.).

Der findes dog også professionsbachelorer, der giver adgang til overbygningsuddannelser/kandidatuddannelser.

rabatter på butikker med et MEXO medlemskort.
Har du en webshop/forretning, du gerne vil have på MEXO, så skriv gerne en PB.

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 17:13

Men nu tænker jeg på fx. administrations bachelor, markedsføringsbachelor osv? :)Imod HA Almen

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 17:36

De kompetencer man tilegner sig ved en bachelor afhænger jo af din egen indsats. Sammenlignet med en professionsbachelor, så er en bachelor som sagt før mere teoretisk. 

Ved nogle bachelor uddannelser, så har du måske meget fokus på management og det at kunne få grupper til at samarbejde, derfor så er den selvfølgelig også mere rettet mod man kommer ud og rent faktisk leder en afdeling m.v. end en professionsbachelor. Dermed ikke sagt at man den dag man er færdiguddannet får en lederstilling, pointen er bare at man undervejs tilegner sig nogle kompetencer der skal gøre det lettere at blive en god leder og skabe resultater. Hvis man så selv formår at skubbe døren ind, få en stilling og imponere der, så er man altså bedre rustet til næste skridt hvor man får mere ansvar. 

Ved ikke om det giver mening. Smile Hvad du kan med en bachelor afhænger ikke så meget af selve uddannelsen, men personen der har taget den. Hvis du som person ikke egner dig til at have mange bolde i luften, så var det måske bedre at satse på en anden rolle end lederrollen - det som sagt bare et groft eksempel Yes

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 17:47

Nu læser jeg selv HA-almen, jeg tror godt man kan sætte det i boks sådan at provisionsbachelor er mere rettet mod arbejde bag efter. hvor i mod en almen som jeg læser er det kun meget få der arbejder bagefter, det er op mod 98% der læser videre mod en kandidat. 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)