Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg vælge to firmaer i et CVR eller et, hvor det andet er produkt?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Nov 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har et presserende sprøgsmål, jeg har ikke har kunne finde ok svar på andre steder.

Håber I kan hjælpe mig her.

Jeg har firmaet BjørnbakConnect.dk, som varetager konsulentopgaver for iværksættere og små virksomheder til meget fornuftige priser (administrative opgaver, salgsbreve og anden forfatning af tekst, nyhedsbreve, opdatering af hjemmeside og facebook profil, forslag til markedsføringtiltal og gratis sparring på andres projekter)

Men jeg driver også den nye sociale platform www.bonus-forum.dk, som går online 16. januar, og som er et praktisk værktøj for sammenbragte familier og deres øvrige familie til sparring, viden og netværk og på sigt også foredrag, medlemsfordele, aktiviteter og meget mere....

Jeg er i tvivl om www.bonus-forum.dk skal være et produkt af www.bjørnbakconnect.dk, så når jeg har kontakt med samarbejdspartnere og erhvervskunder at jeg så præsenterer mig fra BjørnbakConnect

Eller om BjørnbakConnect og BonusForum skal være to selvstændige virksomheder under samme CVR-nr. så når jeg har kontakt med samarbejdspartnere og kunder til BonusForum at så præsenterer jeg mig udelukkende som fra BonusForum.

CVR. nummeret er knyttet til BjørnbakConnect og derfor har jeg i første omgang valgt at BonusForum er et produkt af BjørnbakConnect og holder det så vidt muligt adskilt i et fælles regskab.

Men så er det jeg er i tvivl om hvordan jeg skal presentere mig, når det drejer sig om BonusForum? Skal jeg så nævne jeg er fra BjørnbakConnect (hvor momsnummeret er tilknyttet) eller fra begge eller kun fra BonusForum? :)

Har tænkt en del over det og det var meningen det bare var BjørnbakConnect, men er kommet i tvivl nu, hvor vi skal til at gå online og der for alvor kommer gang i sagerne omkring www.bonus-forum.dk

Andre her der har to eller flere virksomheder ELLER projekter under samme CVR der vil dele ud af deres erfaringer? 

På forhånd mange tak!!!

Glade hilsner

Helle

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:30

Hej.

Jamen det er jo helt op til dig.

Personligt ville jeg foretrække en adskillelse, som jeg også oftest ser i praksis.

MvH

Peter

Fra Hårlev
Tilmeldt 17. Mar 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 21:38

Med minder du omsætter for rigtig mange penge, har flere adresser/filialer eller i det hele taget har brug for at separere de to brands, så er det nok kun revisoren der tjener penge på at du anvender flere CVR numre.

Ved flere skal du jo netop aflevere flere regnskaber, så det er værd at tænke over.

Der er ikke lovgivning til hinder for at have flere brands i samme CVR, du kan endda registrere dine flere navne som " binavne " så de også der er synlige.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:04

Øh..Bent..der er vist noget du misforstår.

Der bliver ikke lavet flere regnskaber af den grund, men kun et.

MvH

Peter

Tilmeldt 9. Nov 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 00:25

Hej begge,

Tak for jeres svar.

Ja der er kun tale om at have ét cvr nr og et samlet regnskab. Men jeg synes det er svært at dele det op i regnskabet- Eks. har jeg de to hjemmesider liggende på samme webhotel. Og markedsføringsmaterialle er købt til begge dele samme sted på samme regning for at spare porto. Deler man så regningen i to?

Og kalder man dem begge for firmaer?

Jeg har i min beskrivelse af virksomheden skrevet jeg laver begge dele til Erhvervs- og selvskabsstyrelsen, men i svaret stod der kun BjørnbakConnect.  ER bare i tvivl om jeg skal lade BonusForum registrere som bi virksomhed eller lade det være produkt under BjørnbakConnect.

De har jo forskellige målgrupper.

vh Helle

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)