Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kender du Ibill.dk

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Antonsen
Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 08:19
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for jeres svar..

Jeg er som nogle af jer, bange for det rykker system.. Tror ikke folk betaler de rykker gebyr, også må der svæve en masse ubetalte regninger rundt, som gør det svært at afslutte regnskaber...  Men overvejer det stærkt, da der efterhånden findes mange som er "dårlige" til at betale til tiden...

Fra Hørsholm, Danmark
Tilmeldt 29. Aug 08
Indlæg ialt: 1223
Fra  Resultatskaber.dk Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Leif :

Hej hej

overvejer at oprette mig som kunde på ibill.dk.... nogle aminoer som har erfaringer med dem?

Hej Leif.

Jeg har tidligere skrevet at iBill er kanon godt, men havde nogle få svagheder.
En af dem er at du ikke på indbetalingerne kan se hvilken faktura nummer det drejer sig om.

Nu har jeg set at iBill producerer en oversigt som giver et fint indblik i hvad indbetalingen dækker.
Så den kritik vil jeg godt tage i mig igen.

Så gå bare igang med Ibill.dk. De er ved at lave nogle nye tiltag, hvor jeg er i dialog med dem om nogle ideer til at gøre systemet endnu bedre.

Bedste hilsener
Rolf

Rolf Høegh
Resultatskaber.dk

 

 

Fra Odense
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 709
Fra  STEPUPFITNESS.DK Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Tager lige en gammel tråd op - Jeg har fået indtrykket af at det er ligegyldigt om kunderne er insolvente, man får betalingen alligevel? Og så tager Ibill regningen?



Sportsernæring skal købes hos STEPUPFITNESS.DK - Sportsernæring til dig der vil se resultater.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er korrekt

Fra Aars
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 238
Fra  e-kompagniet ApS Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer an på hvilken IBill service du har behov for tror jeg.

IBill Flex som vist er målrettet mod shops lader til at fungere ved at du netop får dine penge efter 14 dage.

IBill paywatch - som er en rykkerservice, sikrer dig ikke pengene, men hådterer rykkergebyrer og inkasso uden omkostninger for dig.

Jeg kender ikke IBill Flex men benytter selv IBill paywatch, så kender det på godt og ondt.

Mvh Regin Madsen
www.e-kompagniet.dk - websider og shopløsninger baseret på dynamicweb, wordpress/woocommerce, umbraco og magento

Fra Aars
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 238
Fra  e-kompagniet ApS Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

For god ordens skyld vil jeg lige følge op på denne tråd.

Har benytet IBill paywatch (ViaBill Watch), integeret med e-conomic et år eller to nu, og har generelt været tilfreds.

Jeg har dog valgt at skille mig af med det af to årsager

1) Overførsler til ens konto er en samlet sum af de fakturaer der er gået til betaling, fratrukket evt omkostninger til ibill light (25kr pr rykker man vil køre manuelt). Udfordringen her er at det hurtigt bliver lidt uoverskueligt at tjekke op på netbanken, da man ikke har nogen direkte oversigt der kan vise det.

2) Og dette er klart det værste - hvis man af den ene eller anden årsag har behovfor at deaktiveret IBill i en kortere eller længere periode er det ikke muligt! Der er godt nok en indstilling til det i settings, men det virker bare ikke. Selvom formen viser at ibill er deaktiveret skifter den tilbage til aktiveret når man logger ud og ind igen. Da det samtidig er over et halvt år siden jeg gjorde dem opmærksomme på dette problem første gang, kan man ikke sige de har travlt med at fixe fejl!

Men det skal stadig siges at hvis man kun i meget få tilfælde har tænkt sig at gribe ind i den automatiske process, og samtidig ikke har behov for at kunne "omgå" Ibill ind imellem så er det en rigtig god måde at spare tid på!

Mvh Regin Madsen
www.e-kompagniet.dk - websider og shopløsninger baseret på dynamicweb, wordpress/woocommerce, umbraco og magento

Fra Aars
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 238
Fra  e-kompagniet ApS Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Vedr pkt 1) har IBill kontaktet mig og vi har haft en snak om det - så thumbs up for proaktiviteten. At jeg så stadig syntes det er bøvlet at tjekke sin netbank og ikke kan gennemskue indbetalingerne direkte er en anden snak

Mvh Regin Madsen
www.e-kompagniet.dk - websider og shopløsninger baseret på dynamicweb, wordpress/woocommerce, umbraco og magento

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du ikke bare lade ibill lave bogføringen for dig i e-conomic af dine debitorindbetalinger?

Jeg forstår godt dit ønske om individuelle overførsler fremfor en samlet daglig overførsel, men hvor vigtigt er det lige?

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jørgen og Regin,

Jeg tillader mig lige at komme med et indspark herfra ViaBill (som iBill har skiftet navn til for ca. 1 måned siden).

De fleste af vores kunder har rigtig mange indbetalinger via ViaBill hver dag - nogle endda flere hundrede indbetalinger dagligt. Hvis vi sendte disse enkeltvis, ville det for de fleste være en katastrofe. På samme måde indgår de mange hundreder daglige indbetalinger til ViaBill i ét beløb, men er naturligvis underliggende specificeret fra bankens side, på præcis samme måde, som ViaBill gør over for sine kunder.

Vi synes, det er den helt rigtige måde, vi gør det på, idet vi hver morgen - til samtlige af vores brugere - laver en specificeret bogføringsfil klar i e-conomic, hvor dagens ene overførsel er penslet ud på hver enkelt debitor (samt bankkonto og evt. gebyrkonti mv). og bliver udlignet, når vores kunde trykker "bogfør".

Afslutningsvis kan man selvfølgelig sige:  "Hvorfor gør ViaBill det ikke bare valgfrit, om man vil have beløbene enkeltvis eller samlet?". Det kunne vi selvfølgelig vælge at gøre, men en rundspørge til 30 af vores kunder viste, at behovet herfor er meget lille, og lidt for "nice to have" til at opprioritere en sådan udviklingsfeature... der er nemlig SÅ mange andre spændende features, vi arbejder på :-)

God weekend!

Jan fra ViaBill A/S 

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)