Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man afvise kunder pga. mistanke ??

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Mern
Tilmeldt 21. Apr 08
Indlæg ialt: 144
Fra  bar-udlejning.dk Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Mala:

Gider du ikke lige smide en henvisning til et stykke lovgivning? 



Det kan du tro - lige her.

Siden er dog fra 2007 - jeg var ikke klar over at markedsføringsloven blev revideret i 2011, men man skulle da tro at Forbrugerombudsmanden's hjemmeside ville være opdateret med de gældende regler..

Udlejning af bartendere til din fødselsdag, firmafest, julefrokost eller bryllup.

Fra N/A
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 482
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicklas Wesche:
Mala:

Gider du ikke lige smide en henvisning til et stykke lovgivning? 



Det kan du tro - lige her.

Siden er dog fra 2007 - jeg var ikke klar over at markedsføringsloven blev revideret i 2011, men man skulle da tro at Forbrugerombudsmanden's hjemmeside ville være opdateret med de gældende regler..

Læs lige i toppen, der står med blå skrift "Ophævet". Og hvis du læser dette:

"

Mængdebegrænsning

Markedsføringslovens § 7 [lovbekendtgørelse nr. 699 af 17. juli 2000]:

Stk.1: En detailvirksomhed må ikke fastsætte noget loft for, hvor stort et antal enheder den enkelte kunde må købe af en vare. Der må endvidere ikke nægtes salg til bestemte aftagere."

Så kan du se at det er §7 stk. 1 og dette afsnit findes ikke i lovgivningen af 2011

http://www.markedsforingsloven.dk/markedsforingsjura/love/markedsforingsloven.html

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Laugesen:

@Magnus - Hvilket ikke hjælper så meget, hvis køber har svindlet sig til dankortoplysninger eller beder banken om at trække pengene tilbage.

Ja netop. Adresse ikke stemmer, telefon, flere bestillinger med meget kort mellemrum, større beløb osv. osv.

Nogen gange sidder man bare med en forkert følelse - uden at have noget helt konkret.

Og det er der jeg spørger om der er lovgivning der skulle tale imod at man blot siger "nej tak" Du må betale kontant fordi jeg siger det " groft formuleret" :)

 

min ide kunne skrive sådan her kun en ide

du kan jo bare skrive vi tjekker op om adressen er korrekt , da vi bemærket at telefon nummer og info ikke stemmer overens , kan der formidles dokumentation på info er korrekt , derved kan levere ydelse ellers må afvise handlen da data ikke stemmer overens

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 8. Jun 05
Indlæg ialt: 87
Fra  Pirutech ApS Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vel ikke tale om at nægte et salg, men blot at ændre betalingsbetingelser. Og det tro jeg da sagtens at man kan gøre.

Det er vel blot at skrive til kunden, mange tak for din bestilling, men pga stigningende fup-bestillinger, er vi desværre nød til at bede dig om forudbetale via bankoverførsel. Vi håber på din forståelse... Eller noget lignende

 

Lars Hobolth, Pirucare  se selv, hvor meget du belastes af at dosere medicin

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

@Lars Hoboldt; Det er vel ikke tale om at nægte et salg, men blot at ændre betalingsbetingelser. Og det tro jeg da sagtens at man kan gøre.

Ja det har du ret i.

Så er spørgsmålet om det er diskriminerende forskelsbehandling :)

Umiddelbart tror jeg også vi har lov til det - men der er sku så mange mærkelige regler........

 

Fra N/A
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 482
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Laugesen:

Så er spørgsmålet om det er diskriminerende forskelsbehandling :)

Hvor i mener du selv at du diskriminere? Så vidt jeg kan se, så har det intet med personen at gøre, men andre faktorer såsom totalbeløb, bestillingsforløb, etc.

Jeg vil mene at du godt må afvise kunden, eller ændre betalingsbetingelser til at foretage en forudbetaling.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 8. Jun 05
Indlæg ialt: 87
Fra  Pirutech ApS Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er  diskriminerende forskelsbehandling  så kender jeg da et par leverandørere, som jeg skal ha´fat i Smile

Lars Hobolth, Pirucare  se selv, hvor meget du belastes af at dosere medicin

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Mala@

Jeg er enig med dig, og som jeg skriver , tror jeg da også det er helt ok - men med streg under tror , da jeg ikke ved det.

Forskelsbehandlingen ville være at nogle får lov at betale med kort, andre ikke , alt efter hvad jeg tror/synes.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er ret sikker på at det ikke er diskrimination. Der skal du nemlig fravælge en gruppe mennesker med fælles træk.

F.eks. - Vi sælger ikke til folk der er medlem af Socialdemokratiet. Eller. Vi sælger ikke pizzaer til til Tyskere! (Den husker i vel).

Spørgsmålet er vel snare, om du ikke har pligt til at reagere hvis du har mistanke om svindel?!? - Det er jo bare at skrive til Nets.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Carsten Kvist:

Jeg er ret sikker på at det ikke er diskrimination. Der skal du nemlig fravælge en gruppe mennesker med fælles træk.

F.eks. - Vi sælger ikke til folk der er medlem af Socialdemokratiet. Eller. Vi sælger ikke pizzaer til til Tyskere! (Den husker i vel).

Spørgsmålet er vel snare, om du ikke har pligt til at reagere hvis du har mistanke om svindel?!? - Det er jo bare at skrive til Nets.

YesLige præcis.

Du kan ikke være diskriminerende overfor en enkel person.

Du løber også en risiko både omkring kredit, manglende betaling m.m. Disse forhold får du bl.a i vide af skat, at det er dine valg, du kan bare lade være med at yde en ydelse til pågældende.

Som er erhvervsdrivende er det også din opgave at begrænse dine egne tab. Derfor er du også en "simpel kreditor" og altså ikke en priviligeret kreditor (som det offentlige. De skal have først, også begrundet i at de ikke har valgt egne kunder - skatteborgerene).

Så netop du stå over listen af kreditorer der får sidst.

Beklager Jesper du kan ikke få dokumentation, da der ikke findes regler i dit tilfælde.

Så dyrk du bare din mistanke og lad være med at sælge. Som håndværkere laver vi da hellere ikke arbejde til alle, hvis vi har mistanke, så er det da bedre at blive hjemme eller lave for en anden.

Kunden skal hellere ikke begrunde et fravalg overfor dig.

På nogle områder har vi da fortat aftalefrihed i Danmark. 

Ib Abildgaard

Råd & Mal

 

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)