Her er tale om et godt gammeldags brætspil :) hehe. Ideen er næsten færdigudviklet, og der skal uanset hvad, produceres en prototype. Er i en del af den verden, så del endelig af jeres erfaring :)
Jeg har selv fået lave flere forskellige protyper i plast som jeg har fået fræset/boret etc. Sidst brugte jeg www.plexlite.se i Malmø til nogle ret store modeller ( 1,5 meter) .
men det er svært at afgøre hvad du har bruge for uden af vide lidt mere. Har du gjort dig nogle tanker om:
Materialevalg
Størrelse
Finnish
Former
En billig mulighed i plast/træ kan være at skære prototypen med en lasercutter, dem er der flere der har i iværksættermiljøer.
En mere avanceret mulighed kunne være 3D print - det er HELT vildt hvad man kan lave med en 3D printer , og det kan du fx få fra www.plustech.dk som også er aktiv herinde.
Kontakt evt. Game InVentorS, alga eller K.E. Mathisen, der alle udgiver brætspil. Der er muligvis flere.
Beskriv kort din idé i en mail. Hvis de synes om den, vil du vil blive indkaldt til et møde, hvor du skal forklare mere om din idé.
Du skal selvfølgelig have en prototype med, men den kan godt være lavet af pap, piberensere og modellervoks... Til denne præsentation skal de bare få en idé om spillet er sjovt og nytænkt, og om det passer til deres målgruppe. Ikke om du kan lave flotte prototyper.