Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er første skridt, når jeg starter virksomhed?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Risskov
Tilmeldt 14. Sep 11
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

En veninde og jeg har fået en forretningsidé, men vi er utroligt meget i tvivl om, hvor vi skal henvende os. Jeg har ikke den store fidus til StartVækst, da jeg har været der én gang og ikke kom der fra med en eneste brugbar information. Findes der andre steder at gå hen?

Vi har et stort netværk, vi kan trække på senere i forløbet. Lige nu handler det mest om at finde ud af, hvordan vi griber idéen an for at finde ud af, om det kan blive en succes, og hvis ja: hvordan det bliver en succes.

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 09:41

Det er vel noget med først og fremmest at skrive lidt ned om ideen. Behøver ikke være en stor afhandling.

Hvis det er et produkt, så se om I kan få produceret en prototype. Hvis det er en hjemmeside indhent tilbud til hvor meget det kommer til at koste.

De lyder lidt som om du gerne vil ud og finde kapital et sted. Det er meget svært lige nu. Og der skal som minumum være et gennemarbejdet oplæg, med realistisk overskudsmuligheder indenfor 2-3 år.

Jeg tror første skridt er at sandsynliggøre for hvilket beløb i kan realisere idéen.

Fra Risskov
Tilmeldt 14. Sep 11
Skrevet kl. 09:51

Mnja, vi savner rådgivning, der går forud for det, du nævner. Det drejer sig om en hjemmeside/app, der skal håndtere en del informationer. Og vi har hverken kapital eller særligt meget tid, men spørgsmålet er, om ikke projektet kan startes op small scale. Derfor har vi brug for en person, der ved noget om forretningsgange og markedsføring. Næste skridt er at finde ud af, hvem der kunne være interesseret i at byde ind med deres kompetencer og/eller kapital.

Gav det bedre mening?

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 09:57

Ja.

Hvis I ikke har særlig meget tid, så skal I nok have en med på vognen som har det. Og denne skal så nok have styr på udviklingen af det produkt. Forretningsgange og marketing er lige meget indtil i har et færdigt produkt. Lige nu skal det bare udvikles.

Evt tage en tur forbi handelshøjskolen og hør om der er nogen der vil skrive en business case på ideen.

Men igen, jeg ville starte nedefra. Finde en som kan udvikle produktet. Eller find nogle herinde som I kan lufte ideen med og se hvad de siger.

En idé kunne også være at lave en workshop. Giv folk der kommer kaffe og kage samt en biografbillet, mod at de lytter til jeres id+e og kommer med kritik. Inden har de skrevet under på en non disclosure. Hvis I er bange for at ideen skulle blive snuppet.

Jeg ville være så åben som muligt omkring idéen. Der er nok ikke nogen der løber med den. Folk har ofte nok i deres eget.

Fra Risskov
Tilmeldt 14. Sep 11
Skrevet kl. 10:06

Ja, det er svært at forklare, hvad udfordringen er, uden at skulle fortælle om idéen. Jeg er ret sikker på, der er et hul i markedet, og det er svært at lave en prototype, fordi det er en ret omfattende systematisering af informationer, der allerede findes på nettet. Men vi har kontakter på IT-Vest, så det er måske første skridt...

Tak for hjælpen!

Fra Odense
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 709
Fra  STEPUPFITNESS.DK Skrevet kl. 10:45

Hej Iben.

Måske ikke det dit spørgsmål går ud på, men prøver alligevel..

Jeg ville tage ned til SKAT's informations møder hvor der er samlet mange iværksættere. Her får du fortalt alt om hvordan det foregår og de ting du skal have styr på.

Efter informationsmødet ( og i pausen ) har du mulighed for at spørge SKAT's medarbejdere om råd osv. De hjælper dig 100% med hvad de kan.

Du kan få samlet en masse information rundt omkring .. specielt også her på Amino!

Håber det hjælper, ellers beklager jeg hvis jeg har misforstået spørgsmålet og spildt din tid : -)

Kan fortælle at da jeg gik til SKAT, var de hjælpsomme og jeg kom da videre med deres hjælp..

Sportsernæring skal købes hos STEPUPFITNESS.DK - Sportsernæring til dig der vil se resultater.

Fra Risskov
Tilmeldt 14. Sep 11
Skrevet kl. 10:56

Tak for det! Jeg har været til møde hos SKAT, da jeg allerede har selvstændig virksomhed. Ja, det er en super service! Uden at jeg dog kunne huske så meget af det, da jeg sad med regnskabet. Lige nu handler det mest af alt om, hvordan vi får vores idé ud at flyve. Tak for svar :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)