Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bindingsperiode på web-hotel?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 07:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvordan er det med bindingsperiode på web-hoteller? Jeg har fået sagt mit gamle hotel op, men kun 13 dage inden perioden udløb. I betingelserne står der at det skal opsiges med 30 dages varsel, så der er jeg for sent på den. Men hvor lang tid kan firmaet så kræve mig betaling for fremover på det hotel, jeg ikke bruger? De beder mig betale for 1/2 år, hvilket jeg synes er voldsomt.

/Marianne

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:10

Først; Er det privat eller erhverv?

Jeg er lidt uklar mht dette, da jeg selv har oplevet at forskellige firmaer rask væk, forlænger med yderliere 12 mdr, hvis man ikke opsiger det fx 30 eller 45 dage før udløb.

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Fra  FokusH Skrevet kl. 19:20

I dette tilfælde er det privat.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:42

Marianne H:

I dette tilfælde er det privat.

Hvis det er privat, så har du flere rettigheder end erhverv, blandt andet via forbruger ombudsmanden.

Men hvis de tydeligt har skrevet det i deres betingelser, så tror jeg faktisk det går. Mener blandt andet at One gør det samme.

Tilmeldt 22. Nov 09
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 22:58

Prøv at læse afsnittet omkring bindingsperiode her:

http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Sager-og-praksis/Markedsfoeringsloven/Markedsfoeringsloven-i-praksis/godskik/abonnementer#6a

Jeg læser det altså som man godt kan opsige med 1. måneds varsel (efter bindingsperioden) om end der ikke står hvad der skal tilbagebetales - men det ligger vel i det.

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Fra  FokusH Skrevet kl. 20:08

Tusind tak!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)