Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

samarbejdsaftale som jeg vil ud af

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Dec 05
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :
jeg er vognmand .som indleje i en central.jeg har en samarbejdsaftale
men jeg vil ud af den over i en ny central.Konkurrence og kundeklausul
jeg forpligter sig til ,så længe nærværende samarbejdsaftale er gældende samt i 12 måneder efter samarbejdsaftale
ophør ikke under nogen form at indlede samarbejde med nogen for konkurrerende virksomheeder eller enkeltpersoner eller selvstændigt at oprette eller deltage i sådan konkurrerende virksomhed . begrænsningen omfatter enhver form for -direkte eller indirekte -samarbejde med eller deltagelse i transportvirksomhed eller drift af vognmandscentral, herunder som ejer, ansat, konsulent, økonomisk interessent, ved udlån, leje leasing eller anden finansiering af driftsmateriel eller på tilsvarende vis .hvis jeg gå ud af den central opsigelse så kan jeg ikke gå over til en ny central. så skal jeg lukker min vognmand virksomhed 
så kan jeg ikke bliv vognmand det er jo min lev brød. eller køre taxa

jeg er nu start op som vognmand d.1-7-2006 
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Har du snakket med dem omkring hvorvidt de er villige til at lade dig slippe ud af aftalen imod betaling af en bod, så du hurtigt kan komme videre.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er en grim klausul. Jeg vil nok lige bruge en times tid sammen med en advokat med godt kendskab til erhvervs-kontraktklausuler for at høre hvilke muligheder der er. Som erhvervsdrivende vil jeg mene, at du er i en dårlig situation, da du ikke står som en svag lønmodtager, men er ligeværdig partner og så hænger du nok på den. Men en advokat vil kunne foretage en vurdering af, om der kan gøres noget juridisk. Sekundært vil jeg også anbefale at du tager en snak med dem for at få en aftale. Kender du ikke andre fra centralen, der har været i samme situation og eventuelt høre dem, hvad de har gjort.

Hvis/når du kommer ud af kontrakten så kan jeg kun anbefale at du få noget fagligt bistand inden du skriver under på en kontrakt et andet sted.

Hilsen Jakob

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)