Hej Aminoer Jeg skriver til jer, da jeg ønsker ris og ros af design og funktionalitet på www.bogbutikken.dk Sitet er efter længere tids standby blevet relanceret med nye funktioner og nyt design. Jeg har forsøgt at holde det så enkelt som nu muligt, men er det lykkedes mig? På siden kan man sælge og købe brugte studiebøger, hvilket der ikke er noget nyt i - men hvis du I har gode ideer til nyttige, manglende funktioner, lytter jeg gerne. Inden længe kommer der en prisagent på siden, som viser den billigste ny-bogs-pris, hvis den ønskede titel ikke findes i datebasen. Skal siden holdes enkel, eller? På forhånd tak! |
Hej Kim
Tillykke med dit nye website.
Jeg synes det ser rigtig fint ud - designet er enkelt, menuen er overskuelig, og det er nemt at navigere rundt på websitet.
Jeg kan rigtig godt lide boksen med "seneste annonce" på forsiden. Det er rart at kunne se, hvad der er nyt.
Den sorte farve synes jeg er alt for mørk. Man bliver meget træt i øjnene, hvis man skal læse meget på sitet eller bare browse lidt rundt i udvalget af bøger. Se gerne om ikke du kan finde en anden farveskala at arbejde med, eller bare "bytte rundt" så det bliver sort på hvid og stadig med de grønne elementer,
Selve forsiden fortæller meget godt, hvad siden går ud på. Der er ret godt blikfang i loopen og den grønne skrift. Men når jeg kigger mere rundt på websitet, synes jeg ikke der er meget fokus på at købe bøger. Der er meget mere fokus på at sælge.
Den eneste måde jeg kan se, hvilke bøger jeg kan købe, er ved at klikke på "Udvidet søgning". Det er ikke særlig intuitivt. Jeg er også usikker på, om det er hele listen af bøger, eller om der gemmer sig flere et andet sted.
Det kunne være godt med en oversigtsside f.eks. med kategorier over de forskellige bøger, ligesom du har på billedet med loppen på forsiden - "pædagogik", "fysik", "medicin" osv. Det vil give et væsentligt bedre overblik i stedet for den nuværende liste.
Det kunne være en ide at lave "Køb bøger" og "Sælg bøger" knapper på forsiden og så tilføje et menupunkt der hedder "Køb bøger". På den måde kan du bedre ramme dem, som vil købe og dem, som vil sælge.
Under "Info" forventede jeg at kunne læse mere om websitet og hvem der står bag. Det synes jeg mangler. Jeg ville også kalde det "Betingelser" i stedet for "Disclaimer".
Det vil give websitet mere troværdighed både med mere info om, hvem der står bag sitet, men også at der er en reel mail-adresse (f.eks. info@bogbutikken.dk) man kan skrive til i stedet for en kontaktformular. En kontaktformular virker så upersonlig, og man har ingen anelse om, hvor mailen ryger hen, hvem der svarer osv.
Der er ikke meget tekst på sitet, men overordnet er det fint. Der mangler dog et 's' i "hurtigsøgning" i boksen på forsiden.
Du kunne sagtens gøre mere ud af at sælge sitet, så man får endnu mere lyst til at bruge dit website i stedet for pensum.dk eller andre websites, som sælger brugte bøger. Så bare sælg dig selv lidt mere
Mange hilsener