Hej Amino. Håber nogen kan hjælpe mig med mine svar, da jeg ikke kan finde svar nogen steder. Har ringet til: Kommune Nødhjælps org. Googlet løs Sagen er den at, jeg har bygget en side hvor man kan donere et beløb - Det beløb de donere går naturligvis ind på min bankkonto og de penge vil jeg sende videre til en nødhjælpsorganisation. Jeg har ikke gevinst for øje, så det er 100% frivilligt og jeg er alene om det. Jeg kan ikke oprette en forening da jeg skal have 3-5 medlemmer og vedtægter. Der blev nævnt "særlig ejer forholds" konto, men med meget tvivl. Hvis folk blot sætter penge ind, vil jeg blive beskattiget og de penge jeg donorer vil jeg få fradrag for - det no go, da det ikke er mig der donere men brugerne. Jeg håber nogen kan hjælpe mig på vej, så jeg kan få det op og køre - Det hele er klart, bortset fra det praktiske her. Tak herfra |
Kan desværre ikke hjælpe dig, men jeg er nysgerrig efter at høre hvorfor du har gjort dette, istedet for at lave noget samarbejde med en udvalgt nødhjælpsorganisation.
Der var en anden Amino bruger der tidligere talte om noget doneringsarbejde, måske i kan være flere om samme ide.
Mvh. Martin