Jeg har gået og fiflet lidt med tanken om at donere en procentdel af hvert salg på min shop til Kræftens Bekæmpelse, men jeg er lidt i tvivl om hvordan og hvorledes - og om det overhovedet er en god idé. Hensigten er ikke at bruge det som et promotion-indslag, men udelukkende et forsøg på at mindske den afmagt jeg føler i forbindelse med et nært familiemedlem som desværre er ved at tabe til kræften. - Hvordan kan jeg gøre opmærksom på tiltaget (på sitet) uden det opfattes som en måde at tjene flere penge på? - Skal jeg gøre Kræftens Bekæmpelse opmærksom på mit foretagende? Og skal jeg have tilladelse til at bruge deres logo på mit site? - Må jeg oprette et "produkt" som er en ren donation? F.eks et produkt der koster 50 kr og som går ubeskåret til foreningen. - Er der andet jeg skal være opmærksom på i forbindelse med at donere på denne måde? - Er det overhovedet en god idé at donere en procentdel af hvert salg? Her tænker jeg primært på om det er noget der vil afholde folk fra at handle hos mig. Jeg håber der er nogen der kan komme med lidt input :) |
Marianne Wulff:Jeg har gået og fiflet lidt med tanken om at donere en procentdel af hvert salg på min shop til Kræftens Bekæmpelse, men jeg er lidt i tvivl om hvordan og hvorledes - og om det overhovedet er en god idé.
Hensigten er ikke at bruge det som et promotion-indslag, men udelukkende et forsøg på at mindske den afmagt jeg føler i forbindelse med et nært familiemedlem som desværre er ved at tabe til kræften.
- Hvordan kan jeg gøre opmærksom på tiltaget (på sitet) uden det opfattes som en måde at tjene flere penge på?
- Skal jeg gøre Kræftens Bekæmpelse opmærksom på mit foretagende? Og skal jeg have tilladelse til at bruge deres logo på mit site?
- Må jeg oprette et "produkt" som er en ren donation? F.eks et produkt der koster 50 kr og som går ubeskåret til foreningen.
- Er der andet jeg skal være opmærksom på i forbindelse med at donere på denne måde?
- Er det overhovedet en god idé at donere en procentdel af hvert salg? Her tænker jeg primært på om det er noget der vil afholde folk fra at handle hos mig.
Jeg håber der er nogen der kan komme med lidt input :)
Jeg syntes donationer er en god ting, så for mig ville en procentdel af hvert salg nok betyde mere interesse for at handle der. I min forretning har vi en serie hvor der ved hvert salg går 25 cent til en fond, det plejer at blive modtaget ekstremt positivt.
Der vil dog altid være nogen hvor tanken istedet går på at, hov den procentdel er bare lagt oven på prisen, så det i sidste ende er "mig" som kunde der betaler.
Mht til de øvrige spørgsmål kan jeg desværre ikke hjælpe, men prøv at tage en snak med Kræftens B. De kan formentlig hjælpe dig med svar på det hele, hvordan du skal og må signalere det. Kan du fortælle kort om hvorfor du gør det, så tror jeg det gør ideen endnu bedre.
Mvh. Martin