Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål vedr. donationer

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 8. Nov 11
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 01:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har gået og fiflet lidt med tanken om at donere en procentdel af hvert salg på min shop til Kræftens Bekæmpelse, men jeg er lidt i tvivl om hvordan og hvorledes - og om det overhovedet er en god idé. 

Hensigten er ikke at bruge det som et promotion-indslag, men udelukkende et forsøg på at mindske den afmagt jeg føler i forbindelse med et nært familiemedlem som desværre er ved at tabe til kræften. 

- Hvordan kan jeg gøre opmærksom på tiltaget (på sitet) uden det opfattes som en måde at tjene flere penge på?

- Skal jeg gøre Kræftens Bekæmpelse opmærksom på mit foretagende? Og skal jeg have tilladelse til at bruge deres logo på mit site?

- Må jeg oprette et "produkt" som er en ren donation? F.eks et produkt der koster 50 kr og som går ubeskåret til foreningen. 

- Er der andet jeg skal være opmærksom på i forbindelse med at donere på denne måde? 

- Er det overhovedet en god idé at donere en procentdel af hvert salg? Her tænker jeg primært på om det er noget der vil afholde folk fra at handle hos mig. 

Jeg håber der er nogen der kan komme med lidt input :) 

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 02:41

Marianne Wulff:

Jeg har gået og fiflet lidt med tanken om at donere en procentdel af hvert salg på min shop til Kræftens Bekæmpelse, men jeg er lidt i tvivl om hvordan og hvorledes - og om det overhovedet er en god idé. 

Hensigten er ikke at bruge det som et promotion-indslag, men udelukkende et forsøg på at mindske den afmagt jeg føler i forbindelse med et nært familiemedlem som desværre er ved at tabe til kræften. 

- Hvordan kan jeg gøre opmærksom på tiltaget (på sitet) uden det opfattes som en måde at tjene flere penge på?

- Skal jeg gøre Kræftens Bekæmpelse opmærksom på mit foretagende? Og skal jeg have tilladelse til at bruge deres logo på mit site?

- Må jeg oprette et "produkt" som er en ren donation? F.eks et produkt der koster 50 kr og som går ubeskåret til foreningen. 

- Er der andet jeg skal være opmærksom på i forbindelse med at donere på denne måde? 

- Er det overhovedet en god idé at donere en procentdel af hvert salg? Her tænker jeg primært på om det er noget der vil afholde folk fra at handle hos mig. 

Jeg håber der er nogen der kan komme med lidt input :) 

Jeg syntes donationer er en god ting, så for mig ville en procentdel af hvert salg nok betyde mere interesse for at handle der. I min forretning har vi en serie hvor der ved hvert salg går 25 cent til en fond, det plejer at blive modtaget ekstremt positivt.

Der vil dog altid være nogen hvor tanken istedet går på at, hov den procentdel er bare lagt oven på prisen, så det i sidste ende er "mig" som kunde der betaler.

Mht til de øvrige spørgsmål kan jeg desværre ikke hjælpe, men prøv at tage en snak med Kræftens B. De kan formentlig hjælpe dig med svar på det hele, hvordan du skal og må signalere det. Kan du fortælle kort om hvorfor du gør det, så tror jeg det gør ideen endnu bedre.

Mvh. Martin

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 03:22

Selvfølgelig skal man bruge det som promotion hvis man kan.

Det er meget relevant for kunderne at vide at din virksomhed har andre formål end profit.

Du skal nok kontakte kræftens bekæmpelse hvis du vil bruge banner, mens du kan skrive du støtter dem uden videre.

Tidligere har jeg haft god erfaring i min webshop med at give 2kr hver gang en kunde giver 1kr, til et godt formål. Det blev der taget godt imod. Folk gav meget.

Det skal bare være NEMT. Når folk alligevel køber for et par hundrede kroner, - hvorfor så ikke sige ja til at støtte noget for et lille beløb? Det vil folk ofte gerne. Det der skræmmer folk er abonnementer ! :-)

Fra Randers
Tilmeldt 8. Nov 11
Skrevet kl. 03:38

Martin Slot:

Jeg syntes donationer er en god ting, så for mig ville en procentdel af hvert salg nok betyde mere interesse for at handle der. I min forretning har vi en serie hvor der ved hvert salg går 25 cent til en fond, det plejer at blive modtaget ekstremt positivt.

Der vil dog altid være nogen hvor tanken istedet går på at, hov den procentdel er bare lagt oven på prisen, så det i sidste ende er "mig" som kunde der betaler.

Mht til de øvrige spørgsmål kan jeg desværre ikke hjælpe, men prøv at tage en snak med Kræftens B. De kan formentlig hjælpe dig med svar på det hele, hvordan du skal og må signalere det. Kan du fortælle kort om hvorfor du gør det, så tror jeg det gør ideen endnu bedre.

Mvh. Martin

Tak for dit input, det er rart at høre at det ikke er en helt dum ting at donere. Dog er jeg stadig lidt spændt på hvordan mine kunder vil modtage sådan et tiltag. 

Jeg er helt klar over at der altid vil være kunder som tænker at det de får "gratis" har de alligevel betalt på den ene eller anden måde - om det gælder gratis fragt, donationer eller andet i den retning. Men dem skal der være plads til, og heldigvis er det op til hver enkelt om de vil købe noget eller ej. :)

Jeg tager fat i foreningen i løbet af ugen og ser hvad de har at sige.  

Fra Randers
Tilmeldt 8. Nov 11
Skrevet kl. 03:50

Jørgen Olsen:

Selvfølgelig skal man bruge det som promotion hvis man kan.

Det er meget relevant for kunderne at vide at din virksomhed har andre formål end profit.

Du skal nok kontakte kræftens bekæmpelse hvis du vil bruge banner, mens du kan skrive du støtter dem uden videre.

Tidligere har jeg haft god erfaring i min webshop med at give 2kr hver gang en kunde giver 1kr, til et godt formål. Det blev der taget godt imod. Folk gav meget.

Det skal bare være NEMT. Når folk alligevel køber for et par hundrede kroner, - hvorfor så ikke sige ja til at støtte noget for et lille beløb? Det vil folk ofte gerne. Det der skræmmer folk er abonnementer ! :-)

Også mange tak for dit input. :) 

Jeg kan godt se fordelen i at bruge det som promotion, men jeg synes det er svært lige præcis i denne situation. For på den ene side set, så kan det se ud som om virksomheden prøver på at tjene penge på "min syge moster", hvorimod det, set med andre øjne, kan fremhæve virksomheden, som en der gerne vil støtte et godt formål. 

Min plan er at man i indkøbskurven kan se at x% af produktets pris bliver doneret, så kunden skal ikke selv foretage sig noget. Derudover vil jeg give kunden en mulighed for at donere lidt ekstra, som så bliver lagt oveni ordren (har dog ikke en helt præcis plan for hvordan og hvorledes endnu, men det kommer). 

Som nævnt i indlægget ovenover, vil jeg tage kontakt til foreningen i løbet af ugen og få afklaret de praktiske spørgsmål jeg ligger inde med.  

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 03:53

Jeg ved ikke præcist om det er teknisk muligt, men de mange gange har købt varer hos GoDaddy (køber ikke mere derinde) så har de en funktion der før betaling spørger om du vil runde dit beløb op og donere til et godt formål.

Hvis nu din regning var 11.22 betaler du i stedet $12 hvor så de 78 går til det formål du vælger. Det er jeg sikker på vil betyde at mange flere støtter da det jo kun er ører per transaktion, men overvej hvor mange ville gøre det.

Fra Randers
Tilmeldt 8. Nov 11
Skrevet kl. 04:02

Kristoffer Broholm:

Jeg ved ikke præcist om det er teknisk muligt, men de mange gange har købt varer hos GoDaddy (køber ikke mere derinde) så har de en funktion der før betaling spørger om du vil runde dit beløb op og donere til et godt formål.

Hvis nu din regning var 11.22 betaler du i stedet $12 hvor så de 78 går til det formål du vælger. Det er jeg sikker på vil betyde at mange flere støtter da det jo kun er ører per transaktion, men overvej hvor mange ville gøre det.

Tak for dit svar :)

Det var helt klart også en mulighed, som jeg vil undersøge nærmere. Hvordan man gør rent teknisk aner jeg ikke, men det finder jeg ud af hvis det bliver aktuelt. 

Uden at vide så meget om det, tror jeg sagtens folk ville smide f.eks 5 kr. oveni deres bestilling når de alligevel har kortet fremme. Man kunne evt. give kunden nogle småbeløb at vælge imellem i stedet for at runde op.

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 04:32

Ja helt sikkert. Hvis nu kunden havde bestilt for 123,79 kunne du jo bare runde op til nærmeste 5'er altså donere i det her tilfælde 1 kr og 21 ører. Som sagt det er ikke store beløb per transaktion, men du vil formentlig få en utrolig høj donationsprocent som så til sidst adder op til store penge forhåbentlig.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)