Kære Amino Vi er to anpartshavere, som hver ejer 50% af en virksomhed. Det er en god virksomhed, dog er der ikke noget overskud, idet al indtjening er brugt på udvikling mv. Virksomheden har nogle super spændende projekter (der er postet ca. 200.000-300.000 i de nye projekter / dog ingen indtjening endnu), som endelig er ved at være køreklar. Virksomheden består af en fysisk butik og en webshop (giver indtjening) + to nye projekter. Der ligger kun en standard ApS kontrakt mellem os. Min kollega har nu ønske om at splitte virksomheden op. Jeg ønsker ikke at sælge min del af virksomheden, da jeg ønsker at drive det videre. Derfor har jeg modtaget et tilbud, som er meget højere, end hvad virksomhenden reelt er værd. Det er et tilbud som jeg ikke kan få en nærmere økonomisk forklaring på, da det blot er lavet udfra min kollegas synspunkt. I princippet er den ikke noget værd på papiret. Men forstår selvfølgelig godt, at den i min kollegas øjne er noget værd. Vi har begge fået en ok løn og har et par ansatte. Virksomheden omsætter for ca. 3 mio om året. Nu er mit spørgsmål. I kontrakten står der, at jeg skal tilbydes anparten. Jeg ønsker dog ikke at give det beløb, og tror bestem heller ikke den kan sælges for det beløb til en anden part. Hvis nu der var en der gerne ville købe den, kan jeg så efterfølgende godt springe til og købe anparten? Der står blot i kontrakten: Hvis en anpartshaver ønsker at afhænde dine anparter, skal disse foørst tilbydes direktionen på de øvrige anpartshavers vegne til fordeling mellem de interesserede anpartshavere efter deres respektive anparter. Andet står der ikke! Håber der er nogen der har et par gode råd. Kommer gerne med yderligere oplysninger. På forhånd tak for hjælpen. |
Sælg din virksomhed på Amino virksomhedsbørs!
- Opret gratis annonce
- 100% anonymt
- Danmarks største virksomhedsbørs