Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

C5 eller e-conomic

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Middelfart
Tilmeldt 28. May 10
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg vil sætte pris på et godt råd.

Skal jeg vælge C5 eller e-conomic. Planen er inden længe at få en webshop op at køre så det skal der jo også være plads til. Ligeledes skal det kunne køre på MAC.

Hvad syntes i ?

MVH. Dani

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:44
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Hej

E-conomic er en web baseret løsning, som kræver adgang til internet og derefter virker den uden problemer på Mac. Det bruger jeg selv og jeg er også Mac bruger.

C5 er et Microsoft program, så derfor kan det ikke køre lokalt uden installation af en virtuel Microsoft 7 vha. VMware Fusion eller en tilsvarende program til at køre Microsoft virtuelt. Alternativt skal du finde en udbyder af C5 Online, og som kan/vil hjælpe med at få det til at køre på Mac.

Valget er dit, men det er min umiddelbare mening, at du bør vælge e-conomic.

Mvh.
Ole 

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 11
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 09:10
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Hej Dani

Umiddelbart synes jeg, at e-conomic lyder som en løsning, du ville kunne bruge.

Det er 100% online, så der er ingen installering og ingen problemer i forhold til at bruge det på Mac.

Når du senere også skal have gang i en webshop, har du også mulighed for at koble e-conomic sammen med din webshop, sådan at dine salg automatisk bliver overført til regnskabsprogrammet. Se hvilke webshops, der kan kobles sammen med e-conomic.

Du kan starte med at tage en gratis prøveversion i 14 dage og se, om det er noget for dig.

Mange hilsener

Sisse Hansen

Kommunikationskonsulent hos e-conomic

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 09:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Dani

Det er umuligt at komme med en anbefaling af det eller det andet på baggrund af de behov, som du har beskrevet (som er lig med ingen)

Hvilke funktioner har du brug for? Hvor mange posteringer forventer du? Skal der være lagerstyring, kreditor/debitorstyring etc.?

Jeg er selv lige skiftet fra e-conomic til Billy's Billing og er supertilfreds. Men du er nødt til at gøre dit behov op, før du vælger. Nemmere at starte med det rigtige end at skifte senere.

Venlig hilsen
Ole 

Fra Århus
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 09:47

Helt enig med Ole!

Ud fra det du fortæller er det meget svært at give et godt råd om valget.

Ud fra hvad jeg har set af regninger for systemer er det meget relevant for dig at tjekke om du har behov for en række elementer eller moduler;

mange posteringer ? (nogle har et max antal -. heruderover skal der købes et tillæg)
brug for debitorstyring
mange varenumre? (nogle har et max antal - kan være lig tilkøb af lagermodul)

Tag en snak med din revisor eller bogholder om hvad I tror behovet er/bliver.
Samtidigt er det vigtigt at tænke en smidig arbejdsgang ind så du ikke vælger et system, der gør det besværligt med manuelt arbejde.

Tillægsmoduler er efter min mening helt ok, men rart at kende til dem inden valget tages. Køb af et billigt system kan komme til at koste dyrt på timer til administration og bogholderi hos dig eller en ansat eller hos din revisor.

Hvad kan shoppen integreres med ?

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 11:04

Hej Dani,

Dani Schulze:
Skal jeg vælge C5 eller e-conomic.

Det er et spørgsmål som sammenlignes med skal jeg vælge en cykel eller en bil.

Det kan ikke besvares.

DU skal nu gøre dig nogen tanker om dit forretning og din process. Hvad skal du sælge i webshoppen?

Hvor ønsker du din lagerstyring foregår? Skal webshop og økonomisystem snakke sammen?

Har du valgt en webshop platform?

Skal du have lagerhotel eller har du selv varer på eget fysisk lager? 

Hvad skal du sælge for produkter, har du særlige krav til denne type forretning udover?

Fra Fredericia
Tilmeldt 9. Nov 09
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 11:21

Hej Ole jeg har lige et par spørgsmål angående Billy´s Billing.
Jeg har været inde og kigge på demo programmet og det virker nemt og ligetil.
Men når man printer en faktura ud, så passer teksten hvor kundens navn skal stå ikke med en rude kuvert. Har du oplevet det ?? syntes du der er nogle minusser ved det ??
På forhånd tak.

Mvh Tonny Nygaard

www.nygaardmultiservice.dk

Tilmeldt 4. Jan 12
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 11:30

Valget er dit, men det er min umiddelbare mening, at du bør vælge e-conomic.

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 11:42

Hej Danni,

Det er fint at du har besluttet dig for én af to programmer. Men der findes en del andre muligheder end de to, alt efter hvor mange krav du har til dit regnskabsprogram.

Du er naturligvis velkommen til at kigge på e-moms.dk også. Jeg sidder selv på mac.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 11:54

Tonny Nygaard:
Hej Ole jeg har lige et par spørgsmål angående Billy´s Billing.
Jeg har været inde og kigge på demo programmet og det virker nemt og ligetil.
Men når man printer en faktura ud, så passer teksten hvor kundens navn skal stå ikke med en rude kuvert. Har du oplevet det ?? syntes du der er nogle minusser ved det ??

Hej Tonny

Det har jeg ikke oplevet. Jeg printer aldrig mine fakturaer, men sender dem med email til kunden.

Men det er jo bare at skrive til deres support og høre ad.

Jeg har selv meldt et par forbedringsønsker ind til systemet og jeg savner også lidt mere funktionalitet omkring oprettelse af kreditnotaer, både til kunder og fra leverandører. Men det er småting, som ikke forstyrrer mig til daglig.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)