Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af domænenavn - Hvad er bedst: Med eller uden bindestreg?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jakob Danelund:
Hvorfor så ikke.bare købe med. Hvis nogen tager det andet kan dejo ikke trække trafik af min juice når backlinks går til mit domæne og det kommer op først på google

Hvis jeg var dig ville jeg lytte til de kloge mennesker, der anbefaler dig i at købe begge dele.

Jeg kan garantere dig, at hvis du ikke køber begge dele nu, så vil vi om maks. et år, se et indlæg fra dig med overskriften...

"Hjæælp, der er en der har mit hjemmeside navn med bindestreg/uden bindestreg (alt afhængigt af hvilket et du ikke køber nu). Hvad kan jeg gøre ved det!!!? Han snupper mine kunder og det goodwill jeg har fået opbygget!!! HASTER!"

:) Eller noget der minder om det. Det har vi efterhånden set masser af eksempler på her i Amino. :)

Held og lykke med dit projekt.

Kommer snart...

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 01:44

Den lille SEO fordel med bindestreg skyldes, at folk skriver "billig arduino" og ikke "billigarduino" i søgningen. Bindestregen læses som et mellemrum. Den med at det er nemmere at fortælle om et domæne uden bindestreg holder heller ikke, hvis du køber dem begge og redirecter "uden" til "med", da folk så lander korrekt, uanset hvad de skriver.

Du skal selvfølgelig købe begge domæner, for selvom du er først, så kan en konkurrent sagtens overhale dig - også selvom du har den minimale SEO-fordel, som ejer af domænet med bindestreg.

SEO mæssigt har det så lille en betydning, at et mere mundret domæne klart er at foretrække. Eksempelvis er ardu.dk ledigt og den havde jeg snuppet i dette tilfælde, når arduino.dk ikke er ledigt. Medmindre der er sindsygt mange søgninger på "billig arduino", men det tror jeg næppe.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra København
Tilmeldt 9. Dec 11
Indlæg ialt: 56
Fra  LifestyleNetworker.com Skrevet kl. 10:22

Muligvis et dumt spørgsmål her, men gå ud fra man ikke kan komme i problemer ved at bruge selve Arduino navnet i domænenavnet, da det er open source? Der er vel ingen som kan/vil komme efter en pga. trademark osv?

Stifter af https://www.Magloft.com online system til udgivelser af digitale magasiner.

Fra Colbjørnsensgade 3, 2tv
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 10:23

Registrer begge og lave et DNS hotel på det ene med henvisning til det du vælger at kører med.

stig

Fra Colbjørnsensgade 3, 2tv
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 10:26

Hvis det er noget med gardiner (som jeg først troede uden bindestreg), så skal det være Billigarduino) ellers MED bindestreg for ellers tror man (eller det gjorde jeg) at det er noget med gardiner.

Iøvrigt synes jeg altid at navne der intet fortæller skal man undgå - og INGEN aner hvad billig arduino er for noget - andet et et er billigt.

stig

Fra København
Tilmeldt 3. Nov 11
Indlæg ialt: 237
Fra  Oikos Development I/S Skrevet kl. 10:29
Ang. Ardu.dk er logikken så at søgegevinsten ved at have ordet i sit navn er så lille atvdet kan betale sig at gå efter noget der ser nemt ud? I den forbindelse: er der ranking bonus til korte navne frem for lange?

Jakob Danelund | programmør / stud. psych
IT med indsigt - http://psykit.dk

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 11:40

Jakob Danelund:
Ang. Ardu.dk er logikken så at søgegevinsten ved at have ordet i sit navn er så lille atvdet kan betale sig at gå efter noget der ser nemt ud?

Ja

Jakob Danelund:
I den forbindelse: er der ranking bonus til korte navne frem for lange?

Nej

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)