Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

12 ting som gør du ikke får succes og bliver rig

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Jeg har i lang tid funderet over, hvorfor alle dem som læste min bog ikke hurtigt blev rige og succesfulde. Fandt ud af at maksimum 5% gjorde ”det rigtige” som jeg foreslår, men hvad med resten, hvorfor opnåede de ikke succes?
Her er hvad jeg har fundet frem til i nogenlunde prioriteret orden:

1.    Folk kan ikke se sig selv som succesfulde og rige!
Det er et mentalt problem. Hvis du ikke kan se og føle dig selv som en vinder, så vil du aldrig blive en vinder.

2.    Folk prioriterer ikke deres forretning 100%!

Kommer din forretning ikke før din familie og venner får du ikke optimal succes.

3.    Folk har ikke deres hjerte med, og gør ikke det som de virkelig brænder for!
Hvis din forretning ikke får dit adrenalin til at rulle i årerne hver morgen, så har du valgt den forkerte.

4.    Folk giver ikke al den energi de har til deres forretning!
Driver du din forretning uden at ilden står ud af bagdelen på dig, så sæt dig roligt ned og glem alt om at have egen virksomhed.

5.    Folk har ikke deres ægtefælles opbakning!
Hvis din samlever synes du bør finde dig et sikkert og vellønnet job, så har du den forkerte samlever til at kunne drive forretning.

6.    Folk har ikke defineret deres mål!
Hvis du ikke har sat dig et mål og skrevet det ned, så vil du endeløst vandre rundt i cirkler.

7.    Folk har ingen plan for hvordan de skal nå deres mål!

Det er fint nok at have som mål at blive rig, føle det og kunne se det for sig, men du skal gøre noget for at nå dit mål. Succes er noget man planlægger.

8.    Folk springer uddannelse om virksomhedsøkonomi og marketing over!

Du er måske født med en forståelse (forhåbentlig) for forretning, men lær som minimum noget om virksomhedsøkonomi, samt salg og marketing før du starter egen virksomhed.

9.    Folk mangler nogen at diskutere deres ideer og planer med!

Hvis du sidder alene med dine ideer og planer, og den første som får dem at se og høre er din bankmand, så er du dårligere rustet end hvis du først havde diskuteret dine planer med en erfaren konsulent eller forretningsmand.

10.    Folk vil ikke lære af andres erfaringer!

Der er ikke noget som egen erfaring, men luk dine øjne og ører op og lær alt hvad du kan fra folk, som har bevist de har nået mere end dig.

11.    Folk tror ikke på dem selv!

Hvis du ikke tror på dig selv, kan du ikke forvente at andre skal gøre det. Humlebien kan teoretisk ikke flyve med sin store krop og små vinger, men den tror den kan - og gør det.

12.    Folk mener det er omgivelsernes skyld de ikke får succes!

Hvis du skylder skylden på andre end dig selv hvis du mislykkes, har du ramt ved siden af. Der findes ingen undskyldninger – hvad kan du bruge dem til? Hård konkurrence? Finansiel nedtur? Dårlige lånemuligheder? Ligegyldigt hvad kan man altid gøre forretning, det handler alene om fantasi.

Flemming Hasselriis

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 611
Skrevet kl. 17:39

Super godt indlæg Flemming. Jeg har selv uddannet mig inden for salg og markedsføring for nettop at få den tilgangsvinkel du beskriver i punkt 8.

Det har taget mig 3½ år, men den viden jeg har fået er jeg sikker på betaler sig selv igen mange gange ude i fremtiden. Ikke fordi jeg kommer til at bruge modeller og teorier som vi har lært. Men fordi vi lærer at se på en virksomhed med helt andre øjne. Hvordan skal en virksomhed bygges op, hvad er målet med virksomheden og ikke mindst, hvordan udvikler og optimerer man, for at få en optimal løsning.

Dbh Thomas

Vi slår et slag for bedre Blogs! Blogbattle.dk - Tilmeld din blog GRATIS!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:47

Forfatter:
12.    Folk mener det er omgivelsernes skyld de ikke får succes!
Hvis du skylder skylden på andre end dig selv hvis du mislykkes, har du ramt ved siden af. Der findes ingen undskyldninger – hvad kan du bruge dem til? Hård konkurrence? Finansiel nedtur? Dårlige lånemuligheder? Ligegyldigt hvad kan man altid gøre forretning, det handler alene om fantasi.

Hej Flemming

Nu er det faktisk omgivelsernes skyld at jeg ikke er mere succesrig end jeg er.

Hvorfor???

Fordi at leder er så latterlige konservative, at de ikke tør at forlade deres tygheds zone, og give sig i kast med andre.

Og det er netop det som man oplever når der er nedgangs tider.

Alt det med at man skal rensage sig selv og hids dig op og kom ned, er meget skudt ved siden af. Det handler kun om at man rammer firmaer på det rette tidspunkt. Og det er netop hvad jeg har gjort, med mine kunder.....altså af dem jeg selv har opsøgt.

/Kenneth

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 18:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Kenneth:

Nu er det faktisk omgivelsernes skyld at jeg ikke er mere succesrig end jeg er.

Det kan du da ikke mene, Kenneth.

Er det omgivelserne, der har tvunget armen om på ryggen af dig og har tvunget dig til at vælge din branche?

Eller er det dig selv?

Er det omgivelserne, der tvinger dig til at tage hver eneste beslutning du skal/bør tage hver dag, belsutninger, der skal bringe dig nærmere en velkørende virksomhed?

Eller er det dig selv?

Er det omgivelserne, der hindrer dig i at finde nye veje ved at Google dine udfordringer og finde løsninger på dem?

Eller er det dig selv?

Er det omgivelserne, der hindrer dig i at videruddanne dig i at drive din virksomhed effektivt?

Eller er det dig selv?

Venlig hilsen,

Christian

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:39

Christian iMARKETING:
Det kan du da ikke mene, Kenneth.

Hej Chritian

Først af alt, faktisk jo.

For at sige det rent ud. Så er alle de folk der fravælger mit firma, ikke rigtig i hovedet.

Men når det nu er sagt, så kan jeg ikke andet end silketryk. Også derfor at jeg valgte branchen. Men også fordi at jeg faktisk troede at jeg havde et pænt navn ved mine tidligere kunder, hvor jeg arbejdede som leder. Det har så kun vist sig at der var to som troede på mig.

Der findes altid forhold som man ikke selv er herre over. Og det er sådan noget som hvordan folk tænker og føler for en. Jeg ved da udemærket godt, at jeg er ekstrem teknisk og ikke så menneskelig. Men når det nu er sagt, så arbejder jeg også i et teknisk univers, hvor det netop gerne burde være de tekniske egenskaber der står højst.

Hvis jeg skulle vælge idag, så havde jeg ikke startet mit firma, mere fordi at jeg ikke har et særligt godt ry hos mange firmaer her i Århus. Det drejer sig ikke om min kvalitet, eller hvad jeg har præsteret for et andet firma. Men mere fordi at folk mener at jeg forlod en sænkende skude før at den sank. Og derfor gav den større mulighed for at synke.

Jeg kunne selvfølgelig vælge en anden branche, helt klart, men det vil desværre ikke give troværdighed, netop fordi at man også skal have en viden. Og det har jeg desværre ikke. Jeg er som mange andre meget stereotyp, der ikke bare laver store ændringer.

Og når jeg så går på mit arbejde, og ser hvordan min kollega, mishandler de tidligere kunders emner, som de betaler 300-1000% mere for, så vender maven sig næsten. Men på den anden side, så er det jo netop ikke mit problem, at man bliver fravalgt. Og at de tidligere kunder som har fået tilbudet, med prisgaranti på 5 år, så fravælger en.

/Kenneth

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 18:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jeg er i hvert fald mål bevidste dog og har opbakning ingen står i vejen familie eller venner

mangler nogle snakke med ,mangler samarbejdes partner man kan ikke klare alt selv, lige nu klares for meget selv det skal kunne fordeles mere og den skal man have tillid til vil hjælpe har et par gange dummet mig nogle måske valgte den forkerte samarbejde

jeg mangler en at diskutere med og samarbejde med om flere ting end lige nu, man kan ikke lave næsten alt selv

mangler økonomiske indsigt og hvordan det løses

vil dog mene nok skal lykkes for , jeg har en vis stædighed og vilje at aldrig give op selv om det ser svært ud forbedre jeg det dog hele tiden så jeg tror lykkes , men samarbejde nemmere og nogle snakke med kunne gøre en del ,der kunne gøre man noget sit mål

har da mål og plan men lige hvordan lykkes er det også afgørende at samarbejdede kommer til at gå ekstremt godt min plan er da , jeg finder løsning alle problemer

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 18:52

Netop at nogle er konservative og langsome i optræket er netop til fordel for iværksættern.

Som så har en god grund til at starte sin egen virksomhed og udvikle sin ide.

Men det nytter ikke noget at syntes at andre er idioter, selv om de måske er det.

Og såfremt man har problemer med det mensklige så ska man finde sig en partner der kan stå få dette. 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:13

Kenneth:
Der findes altid forhold som man ikke selv er herre over. Og det er sådan noget som hvordan folk tænker og føler for en. Jeg ved da udemærket godt, at jeg er ekstrem teknisk og ikke så menneskelig. Men når det nu er sagt, så arbejder jeg også i et teknisk univers, hvor det netop gerne burde være de tekniske egenskaber der står højst.

Hej Kenneth

Jeg må sige at du klart har belyst dine stærke og svage sider. Selvfølgelig kan du gøre noget ved dine svage sider - HVIS DU VIL.

For mange år siden var jeg genert og indadvendt. Det har jeg ændret på.

Hvad andre tænker om dig kan du da blæse på, men du skal behandle kunderne ordentligt. Det letteste for dig i første omgang var måske at få en til at stå for kundekontanten.

Flemming Hasselriis

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 19:16
Punkt 2 har jeg intet tilovers for. Familie kommer ALTID først - og man kan sagtens få succes, selvom man sætter familien højest.

Det er et spørgsmål om vilje. Succesfuld og familiemenneske er 2 ord der sagtens kan gå op i en højere enhed.

Ikke alle behøver at være som Lars Larsen var, for at skabe noget stort.

Punkt 10 - Tjah. Det er dumt ikke at lytte til andre ja. Men går man i andre folks fodspor, kommer man aldrig foran.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:20

Forfatter:
Hvad andre tænker om dig kan du da blæse på, men du skal behandle kunderne ordentligt. Det letteste for dig i første omgang var måske at få en til at stå for kundekontanten.

Hej Flemming

Det vil sige at jeg skal lade en person, der ikke kender det tekniske spektra til at vejlede kunder???

Det er useriøst. Jeg lever af at give ordentlig og faglig vejledning. Og her kan man ikke gå på kompromi.

Det skal ikke være sådan, at når en potentiel kunde ringer, så får han/hun først svar 3 dage efter, for så er det ligegyldigt.

Nu er jeg hverken generet eller noget. Jeg har i rigtig mange år vejledet kunder og firmaer. Sådan at de får det bedste produkt.

/Kenneth

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)