Hej alle Ja jeg ved godt at Emne titlen lyder lidt kringlet. Jeg er interesseret i at finde ud af om det er tilladt (regnskabsmæssigt) at dele et firma med en anden kammerat som har sit eget firma. Jeg er ved at starte et nyt koncept sammen med en kammerat, og vi har hver vores personligt ejede firmaer. Vores koncept (eller firma) vil (forhåbentlig ![]() Er det ikke muligt/tilladt blot at dele alle indtægter og udgifter i hver vores firmaer (hver for sig) ? |
Virksomhed delt mellem to Virksomheder
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
- 1
Det vil ikke være lovligt blot at fordele indtægter og udgifter efter forgodtbefindende uden videre papirarbejde mellem de to selskaber. |
Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.
|
De 2 virksomheder kan etablere et I/S sammen vedr det pågældende koncept, og hvis ønsket er at drive det sammen må det også forretningsmæssigt være det optimale. Et I/S kan etableres formløst, men jeg anbefaler at i i så fald laver en interessentskabskontrakt. I skal være opmærksomme på hæftelsesformen ved et I/S og bør- efter min opfattelse-hvis det er det i vil kontakte advokat og revisor. mvh Jon |
Jon, jst@lett.dk, tlf 82282032
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)