Jeg er ved at starte en webshop op der lancerer i starten af februar. Jeg er derfor meget efter en god start, god omtale og at jeg bliver set på det marked der nu er.
Jeg kunne derfor godt tænke mig at finde fotografer, eller personer med et stort fagligt niveau indenfor dét område der kunne have interesse i at tage del i nogle af mine foreslag.
*Bloggere eller skribenter der vil lave en gennemgående anmeldese samt vurdering af mine produkter og få dem vist på vedkomnes blog/website. (dog med krav til besøgsantal). Du vil blive belønnet med den ting, du nu laver en anmeldelse af. Du får den og kan bruge den til hvad du vil.
*Debattører, der kunne tænke sig at tage del i at lave proffesionelle indlæg med et højt fagligt niveau indenfor fotografering, både på "hjælpe"-området og "hvad skal jeg købe"-området hvor i kan guide folk videre til en af mine produkter og samtidig slutte hvert indlæg med en hilsen fra firmaet og et link til sitet. Provision på 5kr pr. indlæg kontant (inkl moms) eller 7,5kr på en opsparringskonto der kan bruges på mine varer i shoppen.
Anden form for reklame, affiliate partnere og lignende der vil arbejde for ren provision er velkomne til at lægge en besked til mig, så vi kan finde ud af noget.
Jeg kan prøve at sende link til dit indlæg til en af mine venner. Han er en super dygtig fotograf og hvis du er interesseret, så kan jeg give dig hans web adr.
Jeg så godt dit indlæg første gang - men du skriver ikke ret meget om hvad det handler om. Jeg er selv fotograf - og kunne måske være interesseret i at anmelde produkter - men hvilke produkter handler det om ???
Så vil du gerne have nogle til at lave "gennemgående anmeldelser" på et højt fagligt niveau" - for 5,- kr. Det er jo ikke umiddelbart en særlig attraktiv timeløn - som jeg så ikke engang får men skal købe produkter for jeg ikke ved hvad er....
Jeg tror du må lokke med lidt mere - eller give en bedre forklaring, hvis nogen skal springe på...
For lige at få afklaret et par ting, jeg tror at jeg udtrykker mig forkert.
For at få muligheden for at anmelde produkter, vil det naturligvis kræve en blog eller et fora med et acceptabelt niveau af faste læsere eller læsere der potentielt kunne være købere af mine produkter. Der er mange produkter der kan anmeldes, men ved at acceptere et samarbejde vil der også blive udarbejdet en kontrakt således anmelderen ikke kan springe fra når han pludselig skal anmelde noget af lav værdi.
Det skal være gode indlæg med god fylde, massere af tekst og også billeder. Nogle af de ting af størst værdi der kunne anmeldes kunne eksempelvis være Cactus V5 Duo triggersættet, eller en Yongnuo YN-560 eller 462 blitz. Af mindre værdi er filtre, af forskellige slags, farve og gradualfiltre, paraplyer, softboxe, triggere og i den helt lave ende finder vi små hot shoe beskyttere og lignende.
Hvad angør debat-delen vil jeg nu mene at det giver en udemærket timeløn på basis af at du samtidig laver noget der (højst sansynligt) har din interesse. Det vil bestå i at du for det meste af tiden vil bevæge dig rundt på fotostarts "ekstraudstyr"-forum og give gode råd til folk der søger ekstra udstyr, som min webshop kunne sælge til dem evt. http://www.3dmaxer.fotostart.dk/forum/viewforum.php?f=5
Et eksempel på denne tråd, http://www.3dmaxer.fotostart.dk/forum/viewtopic.php?f=5&t=49221 hvor en fyr søger efter et billigt fotostudie. Debattøren (fx dig) skal naturligvis have en god forståelse for hvad de forskellige produkter på min webshop er og kunne sammensætte produkter eller linke til færdiglavede pakkesæt.
Et muligt indlæg fra debattøren kunne lyde:
Hej x
Til dit formål skal du bruge x, x, x og x. En god begynder pakke vil derfor være [link]. På den måde opnår de bedste resultater til den bedste pris (og så evt et lille indlæg om hvorfor at det du nu har valgt er godt i hans situation.)
Mvh (og så navnet på min webshop) www.minshop.dk
Det vil vel i gennemsnit tage 1-5 minutter alt efter kompleksiteten på spørgsmålet og hvor mange ting der efterlyses. Det kunne jo sagtens bare være en enkelt ting at en potentiel køber kunne være ude efter.
Hvis vi siger et gennemsnitsindlæg vil tage 2.5 minutter vil man derfor kunne tjene 120*1,25 (moms) eller 225kr inkl moms i timen i udstyr i min shop.
Det er naturligvis ikke prægende men jeg håbede lidt på en der både kunne lave blogindlæg og det her samtidig.
Jeg tror ærlig talt ikke du aner hvor lang tid det tager at skrive et sådant indlæg.
Udover at skrive indlægget, skal man kender alle dine produkter og rimelig hurtigt kunne finde frem til dem. Dernæst, skal de relevante indlæg også findes, som kan besvare, også er vi altså langt ude over 2 ½ min.
Flot hvis du finder nogen der giver arbejde for en flad femmer, men tvivler stærk.
Det er somsagt igen derfor at jeg helst søger en der kan begge. Altså skrive anmeldelser, artikler og blogindlæg om mine produkter og samtidig lave dette.
Jeg vil give udstyr ud til en stykpris af op til 799,- . En komplet artikkel med det hele tager vel mellem 1½ og 2 timer. Så er timeprisen jo pludselig mere interessant.